Ga naar inhoud


Streamen box naar Samsung TV (Tizen)


max

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad.

 

Ik was met de vrije dagen een beetje aan het stoeien met het volgende. Ik heb een Samsung smart tv gekocht welke mooi aan de muur hangt zonder dat je kabels kunt zien. Nu wil ik om die reden geen box daar plaatsen, omdat je anders deze box zal zien. Ik heb ergens anders al een TV (andere samsung smart tv) aangesloten via een zgemma kabel box (single tuner met OPENPLI 7.1). Nu heb ik gelezen dat je met een iptv app de stream (m3u) kunt inlezen in een iptv app op de andere Samsung TV. 

 

Dit heb ik gedaan, ik heb de m3u8 file via openwebif gedownload en ingeladen in de iptv app, ik heb smart iptv gebruikt hiervoor. Maar het werkt alleen goed op een aantal zenders, waaronder de film(net) kanalen. Ik denk dat het komt omdat ik een single tuner box heb en je hiervoor een dual tuner kabel box nodig zult hebben, klopt dit? Wat ik raar vond is dat ik dacht dat ik alleen de kanalen zou kunnen streamen die zich op dezelfde freq bevonden als waarop de zgemma was afgestemd. Maar dit is niet zo, ook al switch ik naar andere kanalen op de zgemma box, ik kan altijd dezelfde (beperkte) kanalen blijven streamen via de app. Het werkt overigens supergoed (de kanalen die ik kan streamen dan). De andere kanalen (bijvoorbeeld NPO 1 HD, RTL4 HD) laten wel beeld zien, maar het is een stilstaand beeld en het "laadt" niet door, maakt ook niet uit hoelang je het laat staan om te connecten. 

 

De vraag waar ik naar op zoek ben is, heb ik nu iets verkeerds gedaan of heb ik gewoon een dual tuner kabel box nodig? Ik wil niet zomaar investeren in een dual tuner box, vandaar mijn vraag. Heeft iemand hier ervaring mee die mijn vraag kan beantwoorden? Ik hoor het graag!

 

 

aangepast door max
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet je box eens op een streamkanaal.

Dan is je tuner niet bezet.

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het idee! Maar dat heeft helaas niet veel geholpen. De kanalen blijven stilstaand op NPO (SD en HD) en rtl 4 hd (rtl 4 sd wel gewoon beeld). Je zou denken dat er iets is mis is met het coderen, maar als dat het geval was zou ik Fox sports HD 1-6 en Film HD niet kunnen ontvangen, wat nu wel het geval is. Daarnaast zou ik NPO HD moeten ontvangen, die zijn niet gecodeerd. Ligt het toch misschien eraan omdat het geen dual tuner is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2019 om 11:34, max zei:

Ik heb ergens anders al een TV (andere samsung smart tv) aangesloten via een zgemma kabel box (single tuner met OPENPLI 7.1). Nu heb ik gelezen dat je met een iptv app de stream (m3u) kunt inlezen in een iptv app op de andere Samsung TV. 

 

Dit heb ik gedaan, ik heb de m3u8 file via openwebif gedownload en ingeladen in de iptv app, ik heb smart iptv gebruikt hiervoor.

 

 

Je geeft zelf al aan waar de fout ligt!

Je moet een .m3u file gebruiken met de "siptv app" op de TV, en je gebruikt een .m3u8 file.

Persoonlijk gebruik ik een m3u file van de Zgemma op de SIPTV app van een LG TV en dat werkt goed.

(Maar elke (TV)situatie is weer anders dus ik kan je  geen garantie geven!!!)

 

TIP ! : Maak via de webinterface een .m3u file van het bouquet "Favorieten" of maak een Favorieten map aan, dan kun je daarvan een m3u file aanmaken.

Laat de Zgemma in standby staan.

 

Gr.

 

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lex_Luthor,

 

Het maakt niet uit of ik een m3u8, m3u of txt file upload (laatste 2 geconverteerd via VLC), NPO 1-3 HD etc blijft dicht. Via openwebif kan ik alleen m3u8 downloaden trouwens. NPO 1-3 SD werkt wel gewoon. Via VLC werken alle stream zoals ze moeten werken....

aangepast door max
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe wordt die stream gevoed aan je tv, bekabeld of via WiFi?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ceesv,

 

Ik doe dit bekabeld. Maar ook wireless hetzelfde probleem. Zie de video. Raar toch? Overigens heb ik de playlist ook upgeload bij ottplayer (app in de samsung store), die gaf hetzelfde probleem... Ik heb de tv ook gereset om de cache te ledigen, helpt niet...

aangepast door max
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben eruit, kostte me wel eff heel internet om research te doen en via via hoor je nog wel eens wat.

 

Ik heb een twin tuner vu 4k se box gekocht in de hoop dat dit zou helpen...kost aardig wat dat ding zeg..maar dan heb je ook wat. Maar helaas, werkte niet. Dus het kon niet aan de twin tuner liggen (ook al beweerde de verkoper in de winkel van wel)? Lost round 1 dus...

 

Het schijnt dat de chip van de tv erg belangrijk is. Ik heb een ru7405 (duits model) met een uhd chip. Ik ben samsung fan dus ik keek naar een andere tv met een krachtigere chip die betaalbaar was (de tv is nog nieuw dus kan ik nog omruilen). Ik kwam uit bij de qled q60 serie, die zou een veel krachtigere 4k chip hebben. Dus ik die bestellen, vol spanning gewacht op de levering, aangesloten, spanning spanning en wat bleek? Heeelllll no, werkte ook niet!! Pff domper domper. Die tv valt me trouwens tegen, ik had mooier beeld verwacht (maar das een andere topic). Maar ok, dus ik dacht wat ga ik doen. Router misschien omwisselen (ik heb nog een andere router liggen), pff wat een gedoe allemaal. Ondertussen alle iptv apps geprobeerd he, van ss iptv tot een aantal andere russische apps, allemaal tzelfde probleem. Ook converteren naar m38 files, of txt files, maakt niets uit.

 

Via via hoorde ik goede verhalen over LG. Lex_luthor hierboven had ook een LG. Zou het aan de quad core chip kunnen liggen? Q60 teruggestuurd, LGtje besteld (iets meet dan de helft van de prijs van de q60). Ik twijfelde nog met Sony, die heeft de x1 chip (ja ja ik ben nu weer helemaal up to date haha!) en ook android tv...hmmm. Ondertussen begreep ik dat het wellicht ook aan de codecs kan liggen?? Pff maaar iig toch maar de LG besteld. Echt wat een dikke tv's heeft LG zeg innhet normale 4k segment...mijn tv van 15 jaar oud is even dik, echt waar!

 

LG heeft ook H.265 en Samsung niet. Mocht het daaraan liggen heb ik dit in ieder geval alvast. Vandaag aangesloten en de spanning was om te snijden, want wat als het nog steeds niet werkt...maar het werkte, yessss!!

 

Dus boodschap aan een allen, als je wil doen wat ik doe, koop een LG met een quad core (of sterkere) processor! Kan misschien ook aan de codecs liggen, maar ik ga dat niet uitzoeken meer, ik heb genoeg gedaan. LG 4k tv werkt!!

 

De thread kan gesloten worden, dank allen voor jullie input en hulp!

aangepast door max
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...