Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

Dat ben ik helemaal met je eens RimaNNTS, ik zie ook verschil in ontvangst tussen de ene en andere LNB.

Op dit moment is de IBU die het meest ontvangt, terwijl er als je per transponder kijkt de MTI er wel een paar heeft waarop die weer sterker is. 

aangepast door HansSurfer
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ontvang ik de radiozenders op 11.613 H 3/4 376 met 11,75 dB.

Daarna even een scan op de multistream. Die zitten op de ondergrens.

Die recente IBU's zijn die bij de importeur gekocht of bij een goedkoper adres?

1_0_1_3_1_1_D8AD62_0_0_0_20200621100635.jpg

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, bedankt om het te testen. Ik ontving die vroeger goed voordat ik mijn schotel verwijderd had.
Nu dat ik mijn schotel onlangs terug heb geplaatst geen ontvangst meer.  En op 10°E lukt de multistream zender Zap Viva HD mij ook niet meer.

[10.0°E] 10747 V 4000,  FEC:9/10  DVB-S2 / 8PSK Stream ID:171

Die IBU lnb's komen van verschillende webshops (BE,NL,DE)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi leden!

 

Vraagje; op hoeveel graden zit de skew waarde van jullie lnb om de East Beam van Turksat4A te ontvangen?

Veder wil ik aan iedereen vragen om de skew van jullie lnb op 24,2 graden zetten. Ik ben benieuwd wat jullie dan ontvangen op de East Beam van Turksat 4A.  

Want wanneer ik mijn lnb op 24,2 graden zit heb ik de beste ontvangst op de East Beam van Turksat4A

 

@all, (zie foto's) dit zijn mijn waardes vanuit Zuidoost Münster met mijn Sab 120cm schotel. Ik heb de beste ontvangst op de east beam van Turksat4A als ik de lnb op 24,2 graden zet. Maar dan verzwakt zowel verwacht de ontvangst op de West Beam best wel. Op tp 12310 V 15000 3/4 zit ik dan op 75% signaal. Dit tp is tevens ook de sterkte signaal die ik ontvang en als de lnb naar 24 graden is gedraaid!

   

 

Mijn waardes zijn te vergelijken met de ontvangst van satmaat , ATV HD is bij mij tussen 48 en 50% Signaal. Show HD zit bij ook tussen 50 en 52% Signaal. Kanal 7 en Kanal 7 HD zit bij mij op 40% ,soms 41% Signaal schommelt wel eens. Ook ontvang ik het tp 12422 H 30000 3/4 met tussen 53 en 55% Signaal.  Zelfs tp 12461 H 20800 2/3 komt met net onder 40% signaal binnen. En satmaat het verbaast mij dat de ontvangst van TRT AVAZ HD bij jou aan de lage kant is.. Ik zit op of rond 100% signaal! Zal dat te maken hebben met mijn locatie denk je??  Veder had ik ook een heel hoge waarde op 11022 H 2222 5/6 dat zich bevind op Turksat 3A East Beam! (Dat tp bestaat nou niet meer, maar is volgens mij nog te ontvangen)

 

Ik gebruik een Sab 120 cm met een Inverto Black Ultra Quad LNB. Ik gebruik een Si2166D chip tuner dat in mijn TV zit (volgens mij is het een Si2166D chip, dat weet ik niet zeker)

Dit zijn de waardes die ik me nog herinner!

 

 

 

=== Helaas heb ik geen schotel meer door een bliksem inslag kreeg ik kotssluiting en de lnb werkt niet meer, gelukkig dat me tv geen schade heeft opgelopen. Mijn schotel is vervormd door ruimte afval dat er bovenop viel met hoge snelheid (en dat dat uitgerekend het mij overkomt... ) Helaas was er niks aan de toen.. Heb de vervorming niet kunnen verhelpen.. dit is niet zo lang geleden dat het gebeurde ,tijdelijk kijk ik via iptv naar turkse zenders. Ik ben wel van plan om binnenkort een schotel aan te schaffen.

Mijn oude telefoon is gecrasht en ben al mijn gegevens kwijt geraakt! Deze 2 foto's heb ik kunnen redden ,de foto's zijn van slechte kwaliteit, ik heb alleen thumbnails van de 2 foto's kunnen redden. Dus niet al te veel inzomen! ===

1529357682693.jpg

1529357682948.jpg

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RickBrower,

Ik stel mijn draaibare schotel in elk geval zo in dat hij bij Turksat 4A een skew heeft van 24,1°. Dan heb ik ook maxiamale ontvangst op de overige satellieten die geen pre-skew hebben.

Dat ik dan een iets zwakker signaal op de Astra's heb is voor mij geen probleem, want ik hou met 1,2 m Channel master nog genoeg over.

Hier ontvang ik dagelijks gedurende een aantal uren per dag ATV HD en Show TV. Kanal 7 heb ik nog maar 1 keer kunnen ontvangen De HD versie van Show, Star en Kanal 7 lukt me net niet.

De Turksat 3A Westbeam  met TRT AVAZ HD komt hier altijd stek binnen (9,5 tot 11,5 dB).

Natuurlijk zit je in Münster net even wat gunstiger. Met de IBU lnb (waar ook zeer goede versies nog van bestaan) is Turksat West net iets minder dan met mijn MTI te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2020 om 17:49, diamond zei:

24.8 West Alcomsat 1 Freq 12160 H 12232 H en 12250 H 12360 H eductv is uitgeschakeld volgens lyngsat 

alcomsat 1.jpg

alcomsat 2.jpg

alcomsat 3.jpg

alcomsat 4.jpg

alcomsat 5.jpg

alcomsat 6.jpg

12360 H staat toch ook vermeld op Lyngsat?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-6-2020 om 09:35, RimaNTSS zei:
Vrienden! Om eerlijk te zijn, zie ik niet veel waarde in antennevergelijking van dezelfde grootte. De enige echte vergelijking is het gewicht van de spiegel, de kleur, het type materiaal, de kwaliteit van de feedarms, de robuustheid ..... Maar de prestaties, de resultaten zullen sterk afhangen van het feit of LNB correct is gepositioneerd. Ook verschillende LNB's kunnen verschillend presteren op verschillende antennes. Dus ik vermoed dat alle antennes van dezelfde grootte min of meer hetzelfde zullen presteren, als er een verschil in prestatie is, zal deze klein zijn.

 

Klopt het dus dat een LNBF dan met de origineel feedstangen en houder niet goed gepositioneerd is? Aangezien de plek van de houder bedoeld is voor gebruik met een feedhorn?

En hoe los ik dat het makkelijkste op?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Alex1970 said:

Klopt het dus dat een LNBF dan met de origineel feedstangen en houder niet goed gepositioneerd is? Aangezien de plek van de houder bedoeld is voor gebruik met een feedhorn?

En hoe los ik dat het makkelijkste op?

Voor zover ik weet houdt de originele LNB-houder LNB in een enigszins verkeerde positie en wijst ook LNB in de verkeerde richting. Op de bijgevoegde foto ziet u rode lijn (realiteit) en groene lijn (hoe het zou moeten zijn). En als de originele feedhorn wordt gebruikt, verandert de situatie niet. Wat te doen? De eenvoudigste oplossing is - verander de LNB-houder. Geavanceerdere oplossing is om alle feedarms en LNB-houder te vervangen.

GeometryCM120 (Large).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...