Ga naar inhoud


Wat voor een schijf gebruiken jullie?


michaelangelo

Aanbevolen berichten


Ik gebruik zelfs een usb stick. 128 gb en dat is ruim voldoende.

De opnames die ik wil bewaren gaan naar de nas. 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren een NAS en een backup NAS en een externe HDD als backup van de backup van de NAS... Bouw geen fysieke HDD's meer in. Scheelt stroom en reduceert de warmteontwikkeling..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, michaelangelo zei:

Hallotjes,

 

maken jullie gebruik van een hdd of ssd schijf? Wil overgaan op een nieuwe box en moest er even aandenken of het echt waard is om over te stappen naar een ssd. 

Een schijf waarvoor?

Computer, satelliet box, nas?

 

Daar zijn verschillende antwoorden voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ssd's en video is overkill, daar is een harde schijf nog steeds de eerste keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor de NAS had ik een kleine SSD in mijn box. Puur en alleen gedaan vanwege het geluid en de warmteontwikkeling in mijn toenmalige DM800se. Ik wist toen ook wel dat het 'financieel' overkill was, maar de andere opties waren een loeihete dreambox en een zoemende dreambox. Toen kostte de DM800se nog €429 dus die wilde ik graag heelhouden...

In dat opzicht geslaagd want hij draait anno 2020 nog steeds feilloos bij dochterlief mét een twin SiLabs kabeltuner..

Mijn nieuuwe boxen allemaal nu via de NAS-sen met een backup.... Staat in de meterkast dus daar hoor ik niks van....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik een SSD in mijn DM920UHD. Ook puur voor met minimaliseren van de ontvanger temperatuur.

Bevalt uitstekend. Geen opstarttijd meer en een behoorlijke lagere temperatuur bij een opname.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...