Ga naar inhoud


Joyne Vlaamse variant terwijl je in Nederland gevestigd bent


ebhoorn

Aanbevolen berichten

Ik ga - na meer dan 2 decennia FTA bekeken te hebben - een vakantie abonnement van Joyne aanschaffen: zo heb ik ook Nederlandstalig aanbod in de caravan en....ik hoef mijn Travelsat UFO niet te vervangen door een geval met een grotere diameter.

Nu is het aanbod van Joyne Vlaanderen aantrekkelijker voor mij dan de travel Lite variant van Nederland: Canvas en Één zijn inbegrepen en op het getetter van RTL-x zit ik niet te wachten. Nu kan ik bij een Nederlanse dealer zowel een vlaamse als Nederlandse CI+ module aanschaffen. Zijn er beletsels om de Belgische variant (en abonnement) aan te schaffen? Vindt er een controle op vestigingsadres plaats?

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is één en dezelfde module voor Joyne NL en/of Joyne Vlaanderen.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 4 dagen NA de activatie van je kaart lukt dit wel hoor !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, (hellup)

 

Zou de diameter van de 60 cm UFO onvoldoende zijn om Eutelsat 9 te ontvangen?  Als ik naar hun footprint specs kijk zou je in het vierkant UK, Frankrijk, Duitsland zonder enig probleem met voldoende versterking signaal kunnen ontvangen toch?  (Zeg ja).

 

footprint-Joyne-De-Vossenhoek.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle zenders die in het gele vlak staan zijn ongecodeerd. Die kun jij echt niet ontvangen met de UFO. Probeer maar: https://www.lyngsat.com/muxes/Eutelsat-9B_Wide_12074-V.html

 

Waarschijnlijk zul je de zenders op transponder 11996V wel kunnen ontvangen. Het gaat dan om CCTV 4 Europe, CGTN Español, CGTN Russkij, CGTN Arabic, CGTN Documentary en PTV Global.
De specificaties zijn: DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4. Gebruik deze transponder om de Eutelsat 9 te vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Zo ben weer terug van familiebezoek)

Nou dan weet ik genoeg. Dat wordt een 85 cm schotel op de caravan: een handmatige Maxview of een automatische Xsarius Apollo. Mag ook wel: ik heb 18 jaar genoten van de UFO, zie hier de verwerkelijking van het begrip: "Technische Afschrijving"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist - na meer dan een jaar twijfelkonterij - een EISS met 65 cm B&R schotel besteld die ik zometeen ga  afhalen bij mijn zeergewaardeerde leverancier waar ik al  meer dan 10 jaar mijn spullen afneem. 
 

Belangrijke argumenten pro:

+ Heel betaalbaar;

+ Technisch vernuftig en elegant dat elevatie systeem;

+ Fundamenteel goed ontwerp  in de vorm van een mooi samenspel tussen LNB feedhorn  en de f/D verhouding van de schotel: de LNB wordt mooi aangestraald;

+ De opening van de golfgeleider van de LNB zit redelijk perfect in het brandpunt;

+ Ik kan lekker pielen (zoals het afstellen van de skew: de LNB zit op kniehoogte, hihihi;

+ Flexibiliteit qua opstelling van mijn caravan;

+ Minder windgevoelig dan opstellingen op een caravandak - zo heb ik de afgelopen perioden in Wales en Portugal meermaals mogen zien


Argument contra:

- Weer zo'n los geval extra in de caravan.

O ja, en de prestaties zijn prima (daar was het allemaal om te doen). Wie weet krijg ik de geest te pakken en ga ik deze week eens in de achteruin met de opstelling mieren - bij mijn UFO moet ik de meegeleverde caravan over de schutting tillen, dat is minder.

Tenslotte ga ik even bij de dealer over de (on)mogelijkheden praten ten aanzien van een Vlaams abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, Eutelsat 9A wordt ontvangen en de zenders zijn ingelezen in de TV. Wel een beetje fris in de woonkamer, zo'n proefopstelling in de winter. Ik twijfel of ik een Bente- dan wel een Schwaiger satfinder moet aanschaffen - het gemier om de satelliet te vinden viel wel mee met de EISS opstelling.

IMG_20200128_002901.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

@Rogge - In januari schreef je: "De eerste 4 dagen NA de activatie van je kaart lukt dit wel hoor !"

Wat bedoel je daarmee? Kan je na 4 dagen zowel de Belgische als de Nederlandse zenders ontvangen.  Ik wil ze allebei, maar kan maar een module plaatsen. 

Gr.

jh995

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 4 dagen staan gewoon ALLE zenders die Joyne aanbied (zowel de Vlaamse als de Nederlandse) open op je kaart. Daarna alleen nog degene waar je een pakket op hebt - je kan natuurlijk proberen om de twee pakketten op één kaart te krijgen - dat dit gaat lukken is me nog steeds niet duidelijk...

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds was de Belgische zender tak nog niet mogelijk toen ik Joyne getest heb met CI-Cam op de Vu+ Ultimo4K.

Verder is het aandeel aan informatie en mogelijkheden op de website van deze aanbieder absoluut beneden maats en dus blijft het een vraagteken voor iedereen.

Het zou in principe heel makkelijk in te richten moeten zijn om op een CI-Cam twee abonnementen onder te brengen.

Maar ik ben bang dat men je gewoon 2 CI-Cam wil verkopen.

 

 

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...