Ga naar inhoud


Software voor archiveren .ts opnamen


stevenvc19

Aanbevolen berichten


Alsof een USB stick veel weegt als je wilt zeulen :) Nee ik neem soms wel eens wat mee voor een ander dan zeul ik liever een USB stick dan een HDD met me mee.

 

Tegenwoordig doen vrijwel alle programmas het gewoon goed converteren naar MKV dus daar is echt geen cursus voor nodig. Ik zelf gebruik daar zelfs uitsluitend gratis software voor. In mijn geval gebruik ik voor het converten meestal het gratis XMedia Recode. Die stel je 1x in op de juiste settings en dan is het enkel nog maar bestanden toevoegen en op de convert knop drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kijk die behoefte maakt oplossingen mogelijk

ik heb een Thuisnetwerk dus mijn suggestie voor de vraagsteller kan overeenkomen met die behoefte

Jij hebt een aantal plekken om opnames te zien die voor die oplossing van jou spreken

 

kan hè kan,

kan zijn dat hij gelijk aan jouw behoefte moet werken met de oplossing

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een thuisnetwerk en ook een NAS, ach hier is van alles sprake er is enkel een verschil in gebruik en persoonlijke voorkeuren. Maar TS wil .TS mergen en ondertitels toevoegen bij converten die aan uit kunnen worden geschakeld.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de talrijke reacties!

Mijn HDD die met de ontvanger verbonden is, is wel degelijk in NTFS geformatteerd... Toch splitst de ontvanger soms zijn .ts files op. Maar goed. 

Even concreet:
Welke software kan dus én .ts mergen én reclame wegknippen én ondertiteling optioneel toevoegen aan het geconverteerde bestand? 

Of misschien beter gezegd, na het editeren van het bestand een .srt file mee in de output verwerken? 

 

een .ts file is inderdaad handig, maar een mp4 bestand (of mkv) speelt ook op zo goed als alle mediaspelers af. 
Ik ken trouwens geen enkel programma dat het toelaat om .ts te mergen en te knippen en als output nog steeds een .ts bestand geeft. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dus al sinds 2005 de DVR Studio in oplopende versies. Had ik al geschreven.

1. Het herkent gesplitste bestanden en maakt daar gewoon 1 bestand van.

2. Je kunt er prima mee reclame uitsnijden (automatisch of manueel)

3. Je kunt audiosporen kiezen

4. Teletekst wel of juist niet meenemen

Het is betaal software en je móet een online verbinding hebben.. Het werkt fantastisch.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis mijn programma in deze discussie. TS-doctor. Dat is een commercieel programma.

Dat is een nadeel, maar heeft als voordeel dat het ze het blijven ondersteunen. Inmiddels versie 3.

Het programma heeft alleen .ts files als output. Maar voor de Enigma gebruiker wel met de originele EPG.

Je kunt de audio kanalen maar ook de ondertiteling kiezen die je wilt bewaren. Ook de teletext subtitles.

Prima af te spelen met VLC maar natuurlijk ook met je receiver. Dus zoals vermeld met de EPG en dat is erg fijn bij series.

Ik sla alles op mijn homebrew servertje, ook de opnames worden daarop gemaakt.

Het editten met TS doctor doe  op mijn PC, zonder files te hoeven verplaatsen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 8-3-2020 om 17:34, stevenvc19 zei:


Wanneer mijn satellietontvanger (Edision Primo) het bestand opdeelt in meerdere .ts files,

Hoe komt het dat je TS bestanden in stukken zijn geknipt? Ik (voor zover de vrije ruimte op de HDD het toelaat) heb bestanden die vele GB's groot zijn. 24 uur in 1 TS bestand opnemen is geen probleem. En als ik om één of andere reden TS bestanden wil mergen, dan doe ik dat met Video redo. Kost een beetje, maar het werkt voor zoveel zaken. Ook reclame weghalen. Groot voordeel van Video redo is dat het de originele bestanden zelfs niet hoeft in te lezen, wat de snelheid naar het resultaat veel groter en dus de duur veel korter maakt. Film op de commerciële zender, 3 a 4 blikken reclame, vooraf en achteraf reclame extra. zelfs een film met veel actie (dat geeft veel wat remasteren betreft), duurt hier seconden. Voor je ondertitels daar kan ik niet op antwoorden, ik heb er ook geen behoefte aan mijn VLC mediaplayer leest sowieso de subs van een ts bestand, en als ik het resultaat van mijn plak en knipwerk terug naar de HDD van de ontvangers stuur heb ik ze daar natuurlijk ook maar te vragen en ze verschijnen. Ere wie ere toekomt ik was vroeger ook geen voorstander van Video redo maar dit forum ( ttz een aantal van de leden) heeft er mij toe aangezet toch die soft te gebruiken. Ik ga wel een ander boompje opzetten met een vraag die een beetje gelijkloopt met de uwe.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2020 om 08:25, Tonskidutch zei:

ik zou het mooi als .ts laten en niet verder bewerken...

en als je strakkies een nieuwe receiver koopt opent die gegarandeerd ook de originele .ts

 

Inderdaad. Groot gelijk. Enkel de voor zichzelf storende zaken weghalen en opslaan. MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR oppassen voor wat mij getroffen heeft is de boodschap. Veel, zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer veel opnames op voorraad. We gaan naar de + 100 schijven nu en het zijn er geen van 1Tb of minder opslagruimte. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

als je de harddisc waarop de opnames komen in een fat32 hebt geformatteerd worden de opnames gesplitst in meerdere delen.

 

HDD's in een ontvanger staan toch niet in fat32.

En als deze in de PC dat wel zijn wordt het wel tijd dat dat naar een andere vorm van formattering wordt gezet.

Dus ook hier een tip voor de originele poster, schijf waarop je bestanden staan nakijken op hoe ze is geformatteerd, eventueel overzetten naar een NTFS geformatteerde schijf, de gewenste schijf waarop je ts bestanden komen ook naar NTFS zetten en dan pas verder werken. Vergeet niet, dat alle ts bestanden die nu nog op een eventueel in fat32 geformatteerde komen geven meer werk. BTW Tonskidutch, wie gaat er nu nog voor fat32? Ik heb enkel nog 1 usb stick in fat32 die wordt gebruikt als ik bv docs inscan op de all in printer en deze meteen naar een stick wil zetten.

 

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Denisdaf werk je bij Netflix?

100 schijven wordt al een aardige server 🤣

Neen, zoek maar even op mijn naam op dit forum. Tenandere je hebt al deelgenomen aan gebabbel aangaande MIJN probleem met die schijven. LOL

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...