Ga naar inhoud


Software voor archiveren .ts opnamen


stevenvc19

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

 

Wie kan mij aanbevelen welke software ik best kan gebruiken om opgenomen programma's (in .ts formaat) te archiveren op mijn pc? 

Ik gebruik nu iSkysoft iMedia Converter. Dit omdat ik hiermee de reclame kan wegknippen en dvb ondertiteling in de video kan branden. Output is (HEVC) MP4.
Echter werkt dit goed voor opnames die niet te lang zijn (+/- 1u) 
Wanneer mijn satellietontvanger (Edision Primo) het bestand opdeelt in meerdere .ts files, laat iSkysoft mij in de steek. Ik vraag om de verschillende files tot één file te versmelten maar dit blijkt niet te lukken voor te lange opnames. Zeer vreemd want voor kortere opnames van +/- 1u was ook dit geen probleem... 

Welke software gebruiken jullie? 

Wat ook fijn zou zijn; de ondertiteling na het converteren (en knippen)  nog steeds optioneel kunnen in en uitschakelen. Maar is niet echt een must. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mergen is normaal gezien enkel nodig als het op een FAT32 partitie is opgenomen, onder NTFS wordt het gewoon 1 groot bestand. Dus als de ontvanger NTFS aankan zou ik het daar opzetten wetende dat lang niet alle ontvangers dit kunnen maar als dit wel zo is je een probleem minder hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eerst een bat-file: Copy het volgende in notepad:

copy /b *.ts joined_files.ts

Save dit niet als txt maar als bat

Stop deze file met de betreffende ts stukken in een map

Benummer de file naam in de de ts stukken opeenvolgend

Verander de extensies ts1 etc in ts

Dubbelklik op de bat file, waarna alle stukken gemerged worden tot een geheel.

Daarna kun je het geheel afspelen met vlc of iets anders,  converteren of bewerken als je wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Wat de vorige spreker te berde brengt moet ik ooit nog eens proberen, klinkt interessant maar ben er niet mee bekend.)

 

Ook hier een tevreden VideoRedogebruiker. Samenvoegen kan inderdaad en doe ik een paar keer per jaar, doorgaans wanneer een uitzending erg is uitgelopen en ik dat kan oplossen doordat ik ook een timer had staan voor het volgende programma. 🙂

 

Wat ik nooit begrepen heb (en ik weet ook niet of dat een VideoRedo-dingetje is dan wel dat het eigen is aan de bestanden): er zijn grote verschillen in de tijd die VideoRedo nodig heeft om bestanden uit te voeren, al naargelang de zender waarvan de opname gemaakt is. VRT gaat sneller dan NPO, hoewel bitrate VRT aanzienlijk hoger is. Dacht eerst dat het kwam doordat VRT een FTA kabelsignaal is terwijl NPO binnenkomt als gecodeerd kabelsignaal, maar daar staat tegenover dat ik de laatste tijd ook heel wat heb opgenomen van de gecodeerde kabelzender Eclips TV, en ook die opnames worden aanzienlijk sneller uitgevoerd dan die van de NPO, terwijl de bitrates van Eclips en de VRT ruwweg vergelijkbaar zijn. Zijn ook allemaal keurig identiek 1080/50i....

 

Dat een ontvanger bestanden opdeelt lijkt me wel knap lastig, wordt toch erg bewerkelijk als je alles wilt gaan samenvoegen.

 

Ondertiteling zelf vastzetten zou ik persoonlijk liever niet doen omdat het niet omkeerbaar is (tenzij je ook de bronbestanden zou bijhouden).

 

Rekensommetje maken kan soms ook geen kwaad. Nadat ik dat al een hele tijd gedaan had, kwam ik erachter dat ik reclame zat weg te knippen uit namiddagherhalingen van Coronation Street, Emmerdale en EastEnders à rato van zo'n vierduizend knipjes per jaar... om in diezelfde periode ongeveer zeven euro opslagruimte te besparen. Daar ben ik dus maar mee gestopt. Gaat om opnames met zenders die een lage bitrate hebben... als je het over opnames hebt van zenders zoals - hier - VTM (4 GB/uur) dan gooi ik de reclame er wel uit.

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iets wat in 2010 werkte of dat nu nog zo is? We zijn wel 10 jaar verder.

18 minutes ago, boudeman said:

Maak eerst een bat-file: Copy het volgende in notepad:

copy /b *.ts joined_files.ts

Save dit niet als txt maar als bat

Stop deze file met de betreffende ts stukken in een map

Benummer de file naam in de de ts stukken opeenvolgend

Verander de extensies ts1 etc in ts

Dubbelklik op de bat file, waarna alle stukken gemerged worden tot een geheel.

Daarna kun je het geheel afspelen met vlc of iets anders,  converteren of bewerken als je wil.

 

http://www.izitips.com/video-tips/how-to-join-merge-ts-files-together/

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Koen B zei:

bla bla blaat zei het schaap

ik doe het webje hikken

want met al mijn gegaap

zat ik weer schuin te tikken

 

Gelieve te negeren dus, bericht stond dubbel want had geciteerd i.p.v. gewijzigd. Welkom in academische context, hier echter van weinig nut (behalve misschien omwille van bovenstaande bijdrage aan de Nederlandstalige poëzie).

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Penthe: Dat is iets wat in 2010 werkte of dat nu nog zo is? We zijn wel 10 jaar verder.

 

Werkt nog prima. Ik gebruik het nog regelmatig.

Ik heb het uiteraard niet zelf bedacht. De ref. link is terecht, maar deze ref. was bij mij na 10 jaar inmiddels zoek geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.ts is gewoon de rauwe MPEG data. Werkt altijd. Ik gebruik al sinds de DM7000 tijd de DVR Studio software. Doet alles. Ook het automatisch joinen van losse files. Sinds ext3 en ext4 wordt dit echter niet meer gedaan. Opnames zijn nu gewoon 1 groot bestand. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de DM7000 heb ik wel eens wat DVD's gebrand maar verder altijd alle .ts op NAS opgeslagen in origineel formaat.

Heb er helemaal geen moeite mee dat het bestand groter is. Ondertitels zou voor deze of gene een punt kunnen zijn, zelf is mijn voorkeur de originele taal zonder ondertitels.

Ik stel niet dat je niet mag converteren naar MKV... het kost alleen veel tijd en dat ontbreekt de huidige mens. Druk druk druk.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 minutes ago, Tonskidutch said:

Sinds de DM7000 heb ik wel eens wat DVD's gebrand maar verder altijd alle .ts op NAS opgeslagen in origineel formaat.

Heb er helemaal geen moeite mee dat het bestand groter is. Ondertitels zou voor deze of gene een punt kunnen zijn, zelf is mijn voorkeur de originele taal zonder ondertitels.

Ik stel niet dat je niet mag converteren naar MKV... het kost alleen veel tijd en dat ontbreekt de huidige mens. Druk druk druk.

Waarom je hoeft tijdens het converteren toch niet bij je computer te zitten. Ik converteer bulk als ik gaat slapen dus computer bezig en ik rust, in de ochtend staat alles keurig klaar.

 

Ik zet TS ook liever om dan past het ook op een wat kleinere USB stick, en zelfs met Engels als officiele taal staan hier de Engelse ondertitels eronder.

1 minute ago, Tonskidutch said:

p.s.

als je pech hebt en verkeerd converteerd, zie je die ondertitels niet eens in je MKV mediaplayer

Je zet toch je converter standaard op de correcte settings dan worden de ondertitels ook niet overgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...