Ga naar inhoud


TV.Vlaanderen, nieuwe schotel, geen ontvangst


camiel

Aanbevolen berichten

Heb al in januari tv vlaanderen set aangeschaft  tegen muur geplaatst waar vroeger een sateliet  stond van france tv

Heb set ontvangen met dubbele kop en aangesloten met nieuwe kabel  antenne heb ik gericht naar het zuiden op 37 graden en ingesteld met een app voor de richting 

Op tv krijg ik enkel de gegevens van tv vlaanderen via internet 

Bij het instellen krijg ik altijd nul ontvangt van sateliet en melding steek antennekabel in 

Heb alles al geprobeerd dat in mijn mogelijk heden ligt 

Ik denk dat het ergens een instelling van tv moet zijn 

De tv is een TCL, tv met ingebouwde decorder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb recent ook problemen gehad met de Triple LNB. Ik heb veel gehad aan dishpointer.com voor de exacte positionering.

Afstelling van de LNB moest ik doen op 23,5 graden (Astra 3), dus op 157 graden. Elevatie was bij het grootste probleem.

 

Ook de afstand van de LNB in de houder bleek van belang te zijn. Heb veel gehad aan de adviezen van de experts op dit forum.

aangepast door HTip

Groet, HTip

 

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit geeft Dishpointer voor Sernhac vor Astra 3, 23,5 graden oost.

https://www.dishpointer.com/

 

Dish Setup Data

Elevation35.9°
Azimuth (true)153.7°
Azimuth (magn.)151.8°
LNB Skew [?]:  -11.1° 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Camel,

Je hebt uiteraard ook de schotel heel lichtjes gedraaid en dat met verschillende inclinatie ? Het gaat immers om mm werk hé.

Laat anders eens zien hoe je de diseqc hebt ingesteld en welke kop in de houder zit?

Komt normaal goed.  Succes!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste camiel

 

Welkom op dit forum

 

De elevatie moet op 36° ingesteld worden en de duo-lnb moet 18° schuin gezet worden. Uiteraard moet de kop van de Astra 23,5 in de klem staan en de kop van de Astra 19,2 lager staan dan de kop van de Astra 23,5.
In het menu van de tv moet je kiezen voor diseqc-1.0 waarbij de Astra 19,2 positie 1 heeft en de Astra 23,5 positie 2.

De elevatie moet op 36° ingesteld worden en de duo-lnb moet 18° schuin gezet worden. Uiteraard moet de kop van de Astra 23,5 in de klem staan en de kop van de Astra 19,2 lager staan dan de kop van de Astra 23,5.
In het menu van de tv moet je kiezen voor diseqc-1.0 waarbij de Astra 19,2 positie 1 heeft en de Astra 23,5 positie 2.


De richting van de Astra 23,5 vindt je als volgt.
Plak schildertape van precies de bovenkant van de schotel tot midden over de lnb die in de klem staat, zie bijlage.

Morgen staat in Sernhac om 11:33uur staat de zon precies in de richting van de Astra 23,5. Draai op dat moment de schotel zodat de schaduw van het plakband midden over de lnb-arm loopt. Nu staat de schotel precies in de goede richting. Niet meer aan draaien, hooguit de elevatie ietsje bijstellen als je geen signaal hebt.
Gebruik de zender RTL Tele Letzebuerg op positie 288 van de TV Vlaanderen zenderlijst om de Astra 23,5 te vinden. Eenmaal gevonden gebruik je de zender TV Drenthe op positie 119 om de schotel op maximale signaalkwaliteit af te stellen.

 

 

Hoek van 18 graden.png

schotel met de zon uitrichten.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je best eerst eens zegt wat voor model van TCL het is. En wat bedoel je met "Op tv krijg ik enkel de gegevens van tv vlaanderen via internet "? Probeer je dan "TV Live te activeren? En je heeft een set van tv Vlaanderen? CI+ module mag ik aannemen of een box? Voor het afstellen van de schotel.....SPRIETJE  volgen. En als het kan een beetje vlugger reageren op vragen, sorry voor mijn ongeduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Mensen 

Camiel Ik zelf heb net ook een nieuwe Tv gekocht ook een TCL (LED TCL 32 ES560)zeer veel mogelijkheden ook ingebouwde satelliet ontvanger en Anroid gestuurd 

En daar ben ik ook gezien de prijs bijzonder tevreden mee.

Alleen een ding in de lijst waar alle satellieten staan staat de Astra 23,5 er niet bij ! Is dat bij jou misschien ook het probleem ?

Heb de vraag al neer gelegd bij het servies bedrijf alleen die zijn nu dicht.

Voor de goede orden ik heb de schotel niet aangeraakt en die werkt nog goed op de ander tv, een samsung ook met ingebouwde sat .ontvanger 

en ci module voor canaaldigitaal net als de TCL tv 

Dus samengevat op de Astra 19,2  kijk ik gewoon de zender 192 tv alleen de Astra 23,5 nergens  te vinden  in het menu.

En  wat het ook niet eenvoudiger maakt is dat ze andere benamingen hanteren in het menu geen 2/3 maar 1.2.3.4. ed.

Ik kan nog wel tv kijken maar dat doe ik dan met de canaaldigitaal app. die ik stream naar de tv. via mijn smart telefoon.

Ook weer jammer dat canaaldigitaal app. ook niet in de tv is te laden voor mij een raadsel waarom ze dat zo afschermen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar beste bonbon, de zender 192 tv zit op de Astra 23,5 en niet op de Astra 19,2. :o
1.2.3.4 zijn de posities van de lnb's op de diseqc-switch, bijv. Astra 19,2 op positie 1, Astra 23,5 op positie 2 enz.
2/3 is een fec-instelling. Fec is de afkorting van Forward Error Correction. Dat is een bepaalde foutcorrectie op de signalen die niet helemaal goed zijn binnengekomen.
De zender 192TV zit op positie 54 van de Canal Digitaal zenderlijst, zie deze link: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/hd-sd-zenderlijst.pdf

Je ziet in de vierde kolom dat die op de Astra 23,5 zit en in de achtste kolom zie je dat die transponder met een fec van 2/3 werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt Sprietje voor je reactie .

Ik dacht dat ik een bericht je kreeg als er een reactie kwam groene vakje links onder (nee dus, vandaar mijn laten reactie) 

En inderdaad ik zie nu dat er meer zenders staan alleen in het menu staat nog steeds Astra 19,2

vreemd maar ik kan nu wel de zenders ontvangen waar het mij om ging.

nogmaals bedankt !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bonbon zei:

Ik dacht dat ik een bericht je kreeg als er een reactie kwam groene vakje links onder (nee dus, vandaar mijn laten reactie)

Dat krijg je inderdaad. Maar enkel als je de post zelf hebt opgestart, en als je aanvinkt dat je de berichten van die post wil ontvangen. Ik vroeg me al af hoe het kwam dat jij steeds zoveel tijd nodig had eer er een reactie kwam tov de mensen die je tips geven. Ik zou denken he, ik heb een vraag en wil die zo vlug mogelijk beantwoord hebben en toch blijft de reactie zo lang uit.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat nu duidelijk voor jou en voor mij  ;)

Wil even melden dat ik erg blij ben met forum,s zoals dit ( ik heb ook een kleine bijdragen over  gemaakt)

Zelf kan ik helaas niet zo veel toevoegen, niet mijn kennis gebied.

wel kan ik melden dat mijn Tv  een TCL (LED TCL 32 ES560) erg goed bevalt en voor €169,- en voor dat geld ook nog thuis gebracht.

Ja je moet wat als je inkomsten weg vallen met de verhuur van mijn huis.

Maar we zijn gezond en dat is het aller belangrijksten.

groetjes uit Alte Portugal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, bonbon zei:

groetjes uit Alte Portugal 

Groeten uit "Alte" ????

Dan zijn wij buren.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...