Jump to content
ilseonline

Android WhatsApp werkt niet meer goed, mogelijk heb ik iets verkeerd aan of uit gefinkt, wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoi allemaal,

 

Ik heb een Samsung S4 die het nog prima doet, WhatsApp werkte prima, echter gaat er iets niet meer helemaal goed door mogelijk een foutje van mij.

 

WhatsApp werkt, echter pas als ik WhatsApp open donderen de berichten binnen, normaal kwamen ze direct binnen zonder dat ik de telefoon aanraakte zoals normaal gebruikelijk is, heb ik mogelijk een vinkje aan of uit gezet, zo ja, waar moet ik dat vinden om het te herstellen? 

 

Alvast dank voor de moeite, want ik wordt stapel gek van dit probleem. 

 

Edited by ilseonline

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

er zijn fishingmails en berichten ook via whatsapp

 

Nee, ik heb geprobeerd mijn mobiele verder uit te vinden, dus ook met wat vinkjes gespeeld, weet alleen niet meer waar en welke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is de laatste update van whatsapp minder geschikt voor jou telefoon, je kunt via instellingen/help je probleem voorleggen aan whatsapp.

Updates komen normaal automatisch binnen via de playstore, als je dat zelf nooit veranderd hebt in ieder geval

Anders backup maken van je whatsapp gegevens, deze naar je google drive updaten en je gegevens wissen van whatsapp in je android instellingen en daarna je backup weer terug zetten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het te maken heeft met dat je een oudere model hebt S4 type, daar zullen ze niet meer complete update's voor zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb iets verkeerd gedaan, alleen weet ik niet wat.

 

WhatsApp ondersteunt mijn telefoon volledig, de Android versie is daar hoog genoeg voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk belachelijk... De technoreuzen proberen je gewoon te dwingen naar een nieuw model. Lekker makkelijk: een versioncheck erin en verder absoluut niets wezenlijks veranderen. Apple heeft inmiddels een vonnis aan de broek omdat ze willens en wetens oude iPhones trager maken. Als een App niet meer werkt laat ik hem gewoon links liggen. Geen Whatsapp? Dan maar niet! Geen Outlook op je oude iPad? Dan maar lekker niet! Ga daar echt geen nieuw apparaat voor kopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, ilseonline zei:

WhatsApp ondersteunt mijn telefoon volledig, de Android versie is daar hoog genoeg voor.

Welke versie heb je dan wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je WhatsApp niet meer op de achtergrond draait. Heb je dat per ongeluk uit gezet?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een energie besparings functie ingeschakeld, iets met accu sparen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had bij stille meldingen het vinkje "Meldingen weergeven" uit staan, mogelijk dat dat het is.

 

Op 22-3-2020 om 21:17, wanderer zei:

Welke versie heb je dan wel?

 

5.0.1

 

Op een Samsung Galaxy S4, echter werkte dat tot voorkort prima, even kijken wat er nu wel weer goed gaat werken.

 

Edited by ilseonline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik de diverse contacten met chat gesprekken tijdelijk opslaan,WhatsApp opnieuw installeren en de contacten met chagesprekken weer terug plaatsen zodat het weer normaal werkt?

 

Zo ja, kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal maakt WhatsApp regelmatig back-ups.

Ja kan dit ook automatisch doen via het menu en aanvinken wat hij allemaal moet back-uppen.

 

Verwijder dan de app en instaleer hem daarna terug.

 

Heb je al bij de instellingen van je telefoon gekeken dat je geen vinkje hebt uitgevinkt zodat deze niet op de achtergrond mag draaien.

Bij instellingen en apps kan je zien welke programma's draaien op de achtergrond.

daar kan je normaal ook door op de drie puntjes te klikken de app voorkeuren terug resetten

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Jan Ambers
      Wij wandelen dikwijls in bossen/velden, en daarom zoek ik een soortgelijke app
    • By iamsander
      Met de Dream Player app kan je je bouqetten van je ontvanger ook zien op de app via mobiel.  
       
      Het kijken van zender op je mobiel gaat prima alleen als je op het chromecast symbool klik en stream naar je tv krijg je op de tv enkel het chromecast symbool (zie bijlage) en op je mobiel ook groot het chromecast symbool (zie bijlage).  Op een gegeven moment komt in beeld .. video cannot be played (zie bijlage) en als je dan op details klik krijg je het gene wat je ook in bijlage kan zien.
       
      Wat gaat er verkeerd?
       
      Als ik bv via Ziggo en TV Vlaanderen app op mobiel kijk en dan dream naar mijn tv via chromecast gaat het prima.  Netflix gaat ook prima.  Via de PLEX app waarvan ik via mijn server dingen kan kijken werkt ook gewoon prima.




    • By Psychosammie
      Is het al iemand gelukt alle chats van IOS naar Android over te zetten?
       
      Er zijn wel wat App'jes maar die zijn bijzonder dubieus als je de reviews leest.
    • By ton2207
      Begin deze week hebben we Android Q (10) geïnstalleerd via een push van Samsung. Het betreft twee Samsung toestellen S10+. Een van de toestellen liep vrijwel meteen tegen een foutmelding aan:
       
      /proc/self/net/dev: open failed: EACCES (Permission denied)
       
      Hierbij is het volgende fenomeen: Na opstarten werkt Google Chrome even, totdat na een halve minuut of zo deze foutmelding verschijnt. Er kan dan niet meer worden geïnternet via de Google browser, Firefox en de Samsung browser. Zoeken via Google, mail etc. werkt allemaal wel.
       
      Het tweede toestel deed het goed tot een herstart gisteren, toen trad exact hetzelfde fenomeen op. Het lijkt op een rechten probleem ergens in de telefoon/software. Meteen na opnieuw opstarten werkt alles, even later (blijkbaar al er een proces ergens begint) komt de foutmelding.
       
      Wat ik al gedaan heb is Google Chrome cache geleegd, opslag geleegd - dit ook voor Play Store en play Services (wat oplossingen die ik op internet vond voor een dergelijk iets). Verder ben ik van alle apps op de telefoon de rechten en toestemmingen nagegaan en alles op OK gezet. Dit hielp niets, helaas.
       
      Ik zal de vraag ook uitzetten bij Samsung (via hen komt de software binnen). Mocht ik antwoord krijgen dan horen jullie dat natuurlijk. Voor nu... iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
       
      Alvast bedankt voor meedenken.
    • By Jan Ambers
      Plots krijg ik op mijn Lenovo tablet: "Gboard is gestopt: melden/OK"
      kan tablet niet meer gebruiken ????
      Hoe los ik dit probleem op?
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy