Ga naar inhoud


UNO 4K Kabel configureren naar Satelliet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Thuis gebruik ik de Kabel versie van de UNO 4K.

 

Omdat ik op de seizoencamping deze UNO ook wil gebruiken heb ik vorig jaar alvast een passende extra S2x FBC tuner bij besteld.

Op de camping heb ik intussen een 80 cm schotel op 23.5 afgesteld maar alleen met de Schwaiger SF 9002 satfinder getest, dus ik veronderstel dat de schotel goed Is afgesteld.

Normaliter had ik eind maart de C-tuner thuis al vervangen door de S2-tuner en had ik de UNO op de camping geïnstalleerd / geconfigureerd.

Nu dat wij i.v.m. de Corona crisis waarschijnlijk in mei of zelf pas later weer op de camping mogen overnachten zou ik de UNO nu thuis al willen installeren al is het maar uit verveling, ben het thuiszitten inmiddels een beetje beu.😡

Je zult nu zeggen, waarom straks niet gewoon op de camping, nou, heel eenvoudig.

Op het moment dat wij daar onze intrek nemen hebben wij nog een hele boel andere dingen te doen, dit ter beoordeling van mijn echtgenote...😂

 

Op zich is de installatie geen probleem maar ik vraag mij af of het zinvol is als je niet over een goed uitgerichte schotel beschikt want dan kunnen de tuners niet worden ingesteld.

Ik meen mij te herinneren dat ik dit al eens eerder had gedaan maar toen ik in Spanje de ontvanger op de schotel had aangesloten ondervond ik veel problemen om beeld te krijgen.

Nu kan ik thuis weliswaar geen schotel nabootsen maar zijn er misschien toch nog opties om de Tuner configuratie voor te bereiden of in te stellen?

Graag jullie mening.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou Jürgen, per toeval heb ik zelf gedaan omdat de schotel even van het dakterras af moest wegens onderhoud werkzaamheden.

Dat gaat prima hoor.

als je klaar bent met flashen en de setup wizard gebruikt kun je een standaard lijst installeren voor die satpositie die je gekozen hebt of nadien zelf een lijst erin schieten met DreamBoxEdit.

Dus je hoeft niet te scannen voor het kunnen klaarmaken van je receiver. En alles behalve satellietzenders kijken werkt gewoon.

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder, op de eerste de beste mindere dag v.w.b. het weer ga ik dit uitproberen.

Omdat het alweer een tijd geleden is dat ik een SAT configuratie heb uitgevoerd kan ik het mij niet meer goed herinneren of tijdens de installatie in de standaard satellietenlijst de 23.5 wordt aangeboden, meer heb ik namelijk niet nodig.

 

Of bedoel jij hiermee de bekende zenderlijst zoals die hier ook op het forum te vinden is?

 

Zo ja, wil jij dan zeggen dat als ik een goede zenderlijst download en ik deze via DBE in de ontvanger plaats de UNO daarna meteen gaat werken als ik deze daarna op een goed afgerichte schotel aansluit?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat er een standaarlijst aangeboden wordt weet ik zeker, maar niet of dat ook voor 23,5 geldt

maar dat maakt niet uit, je kunt dat ook afbreken / nadien instellen EN dan ga je met je eigen lijst aan de slag met DBE

dat heb ik jaren gedaan na het flashen met mijn eigen tonskidutch settings

 

succes;)

ik heb die van satje04 gepakt gesorteerd en opgeschoond mbt bouqetten en satelliet posities en die derin geschoten

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...