Ga naar inhoud


Zwakke ontvangst transponder op Hotbird


Satterdam

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Satterdam zei:

nee schotel staat in nederland en fec van 3/4 of 5/6 maakt bij mij niet uit. geeft hetzelfde resultaat

 

Dat kan natuurlijk niet. Als je de ontvanger in stelt op een fec van 3/4 terwijl de transponder uit zendt met een fec van 5/6, dan heb je geen ontvangt. De meeste ontvangers hebben al jarenlang een automatische fec.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er is maar een oplossing, je ontvangst gevoeligheid verbeteren.

Schotel optimaal op hotbird richten.

Gevoelige lnb gebruiken en optimaal richten.

Gevoeligere ontvanger gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAt kan toch nog steeds... je hoeft geen beeld te hebben om een lock te krijgen en de signaal waardes af te lezen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, HG5812 zei:

Hallo.

Is dit geen mooie voor de fijnafstemming van Hotbird (deze zenders zijn FTA).

 

image.png.c9c9e6dbc57f407eb6b3ac59b670591f.png

 

 

Hoewel de drempel waarde (9.4 dB C/N) even hoog is gaat het juist om de sterkte van het signaal. Als die ene transponder juist minder sterk is wat eigenlijk niet hoort is dat wel de beste transponder om de schotel mee te fine-tunen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Klopt, maar mensen zie graag beeld zodat ze ook af en toe blokjes of bevriezend beeld kunnen zien.

 

Jij en ik weten allebei dat dit helaas weinig zegt over hoe goed de schotel staat.  Daarom geloof ik ook niet zo in jou zon methode.  Je mag best eerst ruw weg op beeld uitrichten, als je daarna maar fine-tuned op basis van de signaalwaardes van verschillende zwakkere TP''s,  meten is weten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Codx zei:

 

Jij en ik weten allebei dat dit helaas weinig zegt over hoe goed de schotel staat.  Daarom geloof ik ook niet zo in jou zon methode.  Je mag best eerst ruw weg op beeld uitrichten, als je daarna maar fine-tuned op basis van de signaalwaardes van verschillende zwakkere TP''s,  meten is weten.

 

Beste Codx

 

Als je de zon methode goed uitvoert en de lnb-arm staat niet schuin op de schotel, dan zeg ik altijd: je hebt meteen beeld en vaak win je er niet veel meer mee als je hem nog verder fijnetuned.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had destijds met de Chinese zenders op 11585V hetzelfde probleem als nu met de Saudische zenders op 12558V.

Bij mij ook steeds blokvorming en storingen met toch een ontvangst van gemiddeld 11,2 dB op alle vijf.

Op 11585V heb ik nu een ontvangst van gemiddeld 11,9 dB, een klein verschil, maar wel mooi storing vrij beeld.

De zender CGTN News HD zit ook op Astra-2 en die ontvang ik met maar liefst 18,1 dB.

De provider zal er hopelijk ook hier wel wat aan gaan doen, want het ontvangstprobleem zal heus wel zijn opgevallen.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

Jij en ik weten allebei dat dit helaas weinig zegt over hoe goed de schotel staat.  Daarom geloof ik ook niet zo in jou zon methode.  Je mag best eerst ruw weg op beeld uitrichten, als je daarna maar fine-tuned op basis van de signaalwaardes van verschillende zwakkere TP''s,  meten is weten.

 

Mee eens. Met fine-tuning bouw men meer reserve bij slechte weersomstandigheden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, dirk044 zei:

Ik had destijds met de Chinese zenders op 11585V hetzelfde probleem als nu met de Saudische zenders op 12558V.

Bij mij ook steeds blokvorming en storingen met toch een ontvangst van gemiddeld 11,2 dB op alle vijf.

 

Kijk, dat bedoel ik nu, procenten zeggen niets maar dB's ook niet. Je hebt voor deze transponder maar 9.4 dB C/N nodig dus je zit toch 1,8dB boven de drempelwaarde en toch blokvorming.

Laat mij maar naar het beeld kijken of naar de BER en MER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...