Ga naar inhoud


HDR uitzending donker


Aanbevolen berichten

Heb een Philips Android  4k tv.ik kijk via Ziggo box, naar netflix.ik heb een abo op ultra HD  pakket. Als ik naar een film kijk op netflix zijn de sd en HD films normaal, maar zodra ik een HDR film bekijk is mijn beeld een stuk donkerder. Heb verschillende instellingen al veranderd waaronder contrast en helderheid.

 

Nu weet ik dat netflix tijdens de carona tijdperk alleen in SD  kwaliteit uitzend .

 

Kan dit van invloed zijn,dat mijn beeld donkerder is tijdens het afspelen van HDR.

 

Zo nee, iemand een tip hoe ik dat kan oplossen

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat ik zo lees, zou een software update van je tv uitkomst moeten brengen.

 

Je TV zal vermoedelijk geen HDR ondersteunen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat begrijp ik, maar is die 4k tv geschikt voor HDR?

 

Wanneer heeft de tv voor het laatst een software update gehad?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer dan eerst een andere HDMI kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om dit op te lossen zal je dingen moeten gaan uitsluiten.

Heb je naast die Ziggo box nog een andere HDR bron?

 

Bijvoorbeeld een Youtube HDR film.

Wanneer die ook te donker is zal je toch je TV moeten verdenken

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij werkt HDR prima, het beeld wordt veel levendiger en sprankelt van het scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Penthe zei:

Heb je wel eens op Google gezocht? Dit is al een probleem sinds 2017 en Google staat vol met vragen over te donkere HDR beelden. Ik heb daardoor al besloten voorlopig gewoon 1080P te blijven kijken.

Ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...