Ga naar inhoud


HDR uitzending donker


Aanbevolen berichten

Je kunt bij de huidige UHD beelden, of gewoon je 1080P HD of voor mijn part je SD beeldje, het contrast enorm hoog zetten, overdreven veel kleur en in en de helderheid zo instellen dat je ogen er van gaan tranen.. Je hebt dan exact hetzelfde.

..Persoonlijk vindt ik het net als de 3D tv één grote marketingverhaal.

 

Oh enne, bij de huidige beeldstandaard kun je dat gewoon zo instellen hoor.. Kijk naar buiten, pas het beeld aan van wat wat je ziet en geniet.

Bij het volgende kanaal kun je weer opnieuw beginnen :D

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat zeg ik, gebruik een OLED scherm!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, drz said:

Je kunt bij de huidige UHD beelden, of gewoon je 1080P HD of voor mijn part je SD beeldje, het contrast enorm hoog zetten, overdreven veel kleur en in en de helderheid zo instellen dat je ogen er van gaan tranen.. Je hebt dan exact hetzelfde.

..Persoonlijk vindt ik het net als de 3D tv één grote marketingverhaal.

 

Oh enne, bij de huidige beeldstandaard kun je dat gewoon zo instellen hoor.. Kijk naar buiten, pas het beeld aan van wat wat je ziet en geniet.

Bij het volgende kanaal kun je weer opnieuw beginnen :D

Gelukkig heb ik daar al jaren geen last van met mijn 1080P Pana Plasma scherm dus zolang die het nog doet vind ik het meer dan prima, daar genieten we dagelijks van.

18 minutes ago, ceesv said:

Dat zeg ik, gebruik een OLED scherm!

Prima! Wie doneert mij een OLED TV :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

20 minutes ago, Penthe said:

Prima! Wie doneert mij een OLED TV :)

 

Voor die 90 minuten per dag?:

On 5/17/2020 at 9:55 PM, Penthe said:

Ik kijk te weinig TV om er veel geld aan te besteden, ik kijk 90 minuten TV per dag, maar Google er maar eens op in het Engels dan zie je hoeveel mensen last hebben van donkere beelden.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Dat zeg ik, gebruik een OLED scherm!

Oled is inderdaad erg mooi om te zien en vooral het gebrek aan ghosting is iets wat ik helemaal geweldig vindt.

De latency en responstijd is subliem!
Het enige wat mij destijds weerhield, en nog steeds wel, is dat oled schermen last Kunnen hebben van inbranden, zoals we bij plasmaschermen kennen.
Ik zal mij daar eens in verdiepen of dat nog steeds zo is, want “we” zijn toe aan een nieuwe tv! ( lees: ik dus) 

 

......vindt ik. 😁

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na 2 jaar nog geen inbranden te zien.

Zrlfs niet na 2 uur de F1 in HDR.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige LG modellen hebben een vorm van "beeld regeneratie" om inbranden te voorkomen, dit doet hij meestal wanneer het toestel in standbye staat.

Hoe het echt heet weet ik niet, maar er is een naam voor.

 

Ik heb LG tv's gezien die inderdaad nog beeld gaven terwijl hij uit stond, maar dat is alweer een paar jaar geleden. Dat probleem lijkt mij inmiddels wel getackeld te zijn.

.....ik wil ook een OLED tv!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...

Tis al een heel oud topic maar wil toch reageren. Ikzelf heb ook zo'n philips 4k uhd tv, nu zo'n 2 jaar oud. Het donkere scherm met hdr heb ik hier ook. Maar het is een groot en algemeen bekend fenomeen. Op het forum van open pli wordt hierover ook veel gediscussieerd maar niemand of nergens is er een oplossing gegeven. Daar wordt verteld dat het in de software van de televisies zit en er geen oplossingen voor zijn. Ook LG schijnt dit probleem te hebben. Dus volgens mij; probleem zit in de tv's. Iedereen, of heel veel hebben hier last van, en er zijn geen oplossingen voor. Zo heb ik het begrepen bij open pli. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Youto zei:

...Het donkere scherm met hdr heb ik hier ook. Maar het is een groot en algemeen bekend fenomeen...

 

Wat de reden is van je probleem kun je in dit draadje teruglezen.

Gelukkig verstomt de discussie over dit onderwerp omdat zo langzamerhand iedereen wel begrijpt wat HDR in houdt.

Net zoals de discussie over Dolby Digital, dat in de beginjaren talloze klachten over te zachte dialogen opleverde.

Daar hoor je ook niemand meer over. Eigenlijk een zeer vergelijkbaar technologie.

Explosies ---> felle koplampen

zachte dialogen --> donkere scenes

Wellicht gaat het kwartje (sorry, muntje) bij jou ook nog vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

#old satterhand. Ik was gisteren zomaar wat aan het lezen in de diverse onderwerpen die sat4all te bieden heeft. Mijn oog viel op de kopregel "hdr donker beeld" en omdat dit bij mij ook het geval is ging ik de opmerkingen lezen van de diverse personen in dit topic. Ik zag dat het topic nog open was en toen bedacht ik om mijn ervaring met het donkere scherm hier te vertellen want misschien heeft iemand er wel iets aan. Maarja, als ik jou commentaar hierop moet geloven is dat wel heel erg dom om te doen. Stel je voor dat er mensen zijn op een forum die hun ervaringen gaan delen met anderen, dat zou wel heel dom zijn, zeg. Dus voortaan wanneer ik iets wil melden hier op dit forum zal ik eerst toestemming aan jou vragen of dat nou wel zo'n goed idee is. Bij deze mijn oprechte excuses aan jou voor het feit dat ik wilde proberen om mijn ervaringen op een forum te delen. Zal het nooit meer doen. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach stel je toch niet zo aan. Je schrijft

13 uren geleden, Youto zei:

Ik zag dat het topic nog open was en toen bedacht ik om mijn ervaring met het donkere scherm hier te vertellen want misschien heeft iemand er wel iets aan.

 

Maar je schrijft heel wat anders

 

Op 16-1-2022 om 06:44, Youto zei:

...Dus volgens mij; probleem zit in de tv's. Iedereen, of heel veel hebben hier last van, en er zijn geen oplossingen voor...

 

En dat is dus gewoon onzin. Vandaar dat ik je heb aangeraden om dit topic eens goed door te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...