Ga naar inhoud


HDR uitzending donker


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hier een bericht van de Ziggo gemeenschap.

 

De oudere TV's geven de HDR erg donker weer.
Ik had hiervoor een oudere Philips 4K TV en de UHD uitzendingen met HDR waren erg donker en flets.
Nu heb ik sinds kort een Samsung met HDR, HDR10+ en HLG en nu is het HDR beeld perfect.

 

Reden is, dat de tv niet genoeg helderheid kan weergeven en dat daardoor het beeld donker wordt.

Met andere woorden, decontrast omvang van je tv is niet in staat om HDR weer te geven.

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/hdr-netflix-donker-op-philips-tv-41188

 

Of dat bij jou het geval is?

 

HDR is alleen actief in combinatie met 4k.

 

Bij mijn weten zijn er geen HDR HD films.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Om dit op te lossen zal je dingen moeten gaan uitsluiten.

Heb je naast die Ziggo box nog een andere HDR bron?

 

Bijvoorbeeld een Youtube HDR film.

Wanneer die ook te donker is zal je toch je TV moeten verdenken

 

zelfde tv

Heb YouTube HDR film gekeken the Works in HDR. Perfect beeld niet te donker.

 

Natuurlijk op de zelfde tv en precies dezelfde beeldinstelling

aangepast door blitz10
Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI 2.0b voor 4K met 60 Hz en 4:4:4 moet je kabel aankunnen van RuConnect.

Maar die player voor youtube is dat de Philips app of bedoel je de app van de Next?

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/09/luidt-hdr10-nieuwe-formaat-oorlog/

daar is ook te lezen dat de mapping kan worden bepaald door de TV provider (Ziggo) in het linkje KPN

dus het heeft met beide beperkingen te maken, de corrona crisis kwaliteit en de instellingen voor HDR bij je provider

 

p.s. ik heb die lastige UHD philips bij mijn schoonbroer toen ik er logeerde ook verwenst in vergelijking met mijn HD panasonic m.b.t. al die verstopte instellingen

@Penthe

Kijken op een pC overigens is iets compleet anders en kun je echt niet vergelijken met een UHD-HDR, HDR10 of HDR10+ TV...!

ik zag ook verschil op de TV App van netflix en de App in de mediabox

van netflix

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Philips instellingen het beeld menu al geprobeerd aan te passen, bijvoorbeeld de gamma waarde met 1 of 2 punten aanpassen? 

Wat voor model is het? Een LED of een OLED?

Trouwens voor de Apps afzonderlijk, maar ook de 4 verschillende HDMI aansluiting is het aan te bevelen voor elk je optimale beeldinstelling afzonderlijk in te stellen. 

 

Al eens bij Netflix de BBC docu's van Planet Earth geprobeerd?  Zijn echte plaatjes, schitterend echter wel in Dolby VisIon.  

Weet niet je je tv dit ook kan afspelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk jij die dan via 4k Netflix op een 4k scherm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Planet Earth vind ik er verschrikkelijk onnatuurlijk en vooral FAKE uitzien, maargoed smaken verschillen.

Het is normaal.

..of eigenlijk niet normaal maar het schijnt te maken te hebben met drivers.. (jawel,daar is hij weer) :)

 

Sony Bravia X8507 exact hetzelfde probleem, ook android en bij HDR activering is het beeld niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben met een techneut van Sony in conclaaf geweest om er achter te komen wat er nu precies schort, maar veelal betreft het oudere modellen of nieuwe modellen met oude architectuur.

Om eerlijk te zijn ben ik destijds niet veel mee opgeschoten, behalve telkens het bericht dat ik de laatste software even moest afwachten.

...4 jaar geleden.

Het is wel iets verbeterd, maar nog steeds ruk.

Nu moet ik zeggen dat ik alleen via een Zero4k met hdmi heb gekeken en niet rechtstreeks van de tuner.

De hdmi kabel is een kabel die op de eerste van het jaar bij elven maanlicht is gesmeden, met osmose water is gereinigd en ingestraald bij jomanda, die vergezeld was door roodkapje.

 

UHD is iets anders dan HDR overigens.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mij serie 8 Oled werkt HDR prima, ik heb geen klachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, ceesv said:

Op mij serie 8 Oled werkt HDR prima, ik heb geen klachten.

Je valt in een kleine groep zonder klachten, generaal zijn de klachten over HDR enorm. Ik blijf de kat uit de boom kijken en zie wel waar het uiteindelijk op uitkomt. Veel TVs geven momenteel een onnatuurlijk beeld en is het zonde daar enige cent aan te besteden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, drz said:

Het is normaal.

..of eigenlijk niet normaal maar het schijnt te maken te hebben met drivers.. (jawel,daar is hij weer) :)

 

Sony Bravia X8507 exact hetzelfde probleem, ook android en bij HDR activering is het beeld niet om over naar huis te schrijven.

Ik ben met een techneut van Sony in conclaaf geweest om er achter te komen wat er nu precies schort, maar veelal betreft het oudere modellen of nieuwe modellen met oude architectuur.

Om eerlijk te zijn ben ik destijds niet veel mee opgeschoten, behalve telkens het bericht dat ik de laatste software even moest afwachten.

...4 jaar geleden.

Het is wel iets verbeterd, maar nog steeds ruk.

Nu moet ik zeggen dat ik alleen via een Zero4k met hdmi heb gekeken en niet rechtstreeks van de tuner.

De hdmi kabel is een kabel die op de eerste van het jaar bij elven maanlicht is gesmeden, met osmose water is gereinigd en ingestraald bij jomanda, die vergezeld was door roodkapje.

 

UHD is iets anders dan HDR overigens.

Waar het ook te mee te maken moge hebben ik wil gewoon een natuurlijk beeld op mijn TV. Als ik buiten met mijn eigen ogen een boom ziet staan moet deze zelfde boom er op mijn TV ook het zelfde uitzien maar helaas is dit bij de meeste TVs niet het geval en dan noem ik het onnatuurlijk en zelfs fake.

 

Ik heb de serie The Outsider 4K gekeken met HDR bij iemand anders en daar was het ook allemaal veels te donker. Is dus niet goed te volgen en je mist heel veel detail.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...