Ga naar inhoud


Aankoop nieuw TV toestel


filibost

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vorige week is mijn samsung Tv defect geraakt en moet ik een nieuw toestel aanschaffen.

Nu wil ik een nieuwe TV kopen met ingebouwde DVB-S tuner. De toestellen vermelden in hun gegeven allemaal of dat al dan niet aanwezig is maar ik kan nergens uit opmaken of er een TVV fastscan aanwezig is is.

Op het net kan ik dat ook al niet vinden en de verkopers kunnen er al helemaal niet op antwoorden.

 

Waar kan ik vinden of er op de nieuwe toestellen een fastscan voorzien is voor TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites


op Tweakers.net staan heel veel reviews en betreffende de fast scan methode voor TVVlaanderen moet je de gebruikshandleiding van je model en merk op Internet downloaden.

Als je een specifiek model / type voor ogen hebt kunnen forumleden je wel verder helpen.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van TVV vind je een lijst van gecertificeerde toestellen. Persoonlijk zou ik ervan wegblijven omdat de bedieningsmogelijkheden van de TV veel slechter zijn dan met een losse ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik in de keuken al jaren een Philips met ingebouwde sat ontvanger.

 

De bediening is identiek, of je nu kabel of sat kijkt.

 

Zelfs het instellen van de verschillende sats verliep volledig automatisch.

Ik gebruik wel een favorieten lijst met daarin alleen de zenders die ik kan zien

En regelmatig wordt de zenderlijst van TVV automatisch aangepast.

 

Nu gebruik ik soms de TVV app om naar zenders te kijken die niet op de tweede kaart beschikbaar zijn en  ook dat loopt zonder problemen.

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de lijst van gecertificeerde tv's van TV Vlaanderen: https://m7cdn.io//static/tvvlaanderen/documenten/gecertificeerde_tv-toestellen.pdf

 

Helaas loopt die maar tot 2016 maar ook bij Canal Digitaal is die niet helemaal actueel, zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/20005-Geteste-televisies-lijst_V1.pdf

 

Zover ik weet zijn alle Samsung tv's geschikt voor TV Vlaanderen en Canal Digitaal.

Ik zou zeggen, als je een tv hebt uitgezocht, bel dan de importeur en vraag het daar. Die weten het echt wel. Veel winkels zijn slechts dozenschuivers, ze weten niets als ze maar snel van hun voorraad af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

 

Op de site van Samsung staat een link waar je via berichten in contact kan komen met een hulp lijn. Daar hadden ze nog nooit van fast scan gehoord.😪

 

Ik heb mijn oog laten vallen op een Sony KD-65XG9505 maar heb nog nergens een duidelijk antwoord gevonden. 

De verkoper ging contact opnemen met de vertegenwoordiger maar voorlopig nog niets gehoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon in de winkel het satelliet menu doorlopen. Staat daar geen FastScan of Provider scan in dan is hij niet geschikt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat wel dat die Ziggo gecertificeerd is maar over Canal Digitaal en TV Vlaanderen lees ik niets.
Die Sony heeft ook 2 satellietontvangers om te kunnen kijken en opnemen tegelijk. Hij heeft echter maar 1 CI-slot waardoor je geen gecodeerde zender op kunt nemen terwijl je naar een andere gecodeerde zender kijkt, zie: https://www.homecinemamagazine.nl/2019/03/review-sony-kd-75xg9505-xg95-serie-ultra-hd-lcd-led-tv/

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://tweakers.net/pricewatch/1317424/sony-bravia-kd-65xg9505-zwart/specificaties/

Bij tweakerrs lees ik oa:

Landinfo Het betreft hier een model geschikt voor het Nederlandse of Belgische digitale (kabel)netwerk, dat meestal out-of-the-box werkt, zonder extra instellingen. In enkele gevallen zijn er wel extra instellingen nodig, informeer hierover bij je digitale tv-provider.
Tunertype

Tunertype

Een tuner zorgt voor de ontvangst van digitale televisie via de kabel of ether. Bij een toestel met een ingebouwde tuner is dus geen aparte digitale ontvanger meer nodig.

Analoog, DVB-C, DVB-S, DVB-S2, DVB-T, DVB-T2
Aantal tuners 2
Kaartslot TV CI+ (enkel slot)
aangepast door wanderer
aanvullen

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Sony TV ondertussen thuis. De installatie was een fluitje van een cent en de zenders werden keurig ingeladen. Over de beeld kwaliteit kunnen we kort zijn. SUPER

Ook het gebruiksgemak is een plezier.

 

Bedankt voor het meedenken.👍

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...