Ga naar inhoud


Windows Xp i.c.m. SMBv2


MySat

Aanbevolen berichten

Ik heb een Virtuele machine op XP die af en toe aangaat voor een actie. In de afgelopen tijd heb ik mijn netwerk drives op SMBv2 gezet en ik verdenk deze actie van het feit dat ik binnen deze VM geen netwerk drives meer aan kan.

 

Is er een oplossing binnen windows XP om met een linux server te communiceren of met SMBv2 of een andere netwerk oplossing (FTP, Emailen, USB stick etc is de workaround maar liever niet).

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, ton68 zei:

Lijkt mij niet echt verstandig om een XP versie op wat voor manier dan ook met een netwerk te laten communiceren. sterk verouderd OS en sinds april 2019 geen updates/ondersteuning meer.

 

 

Staat binnen mijn eigen netwerk en draait 10 min per jaar. Upgrade/Ombouw kost me dagen en is het niet waard.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ton68 zei:

Lijkt mij niet echt verstandig om een XP versie op wat voor manier dan ook met een netwerk te laten communiceren. sterk verouderd OS en sinds april 2019 geen updates/ondersteuning meer.

 

Op een virtuele machine kan het geen kwaad. Wanneer de overige apparaten op het netwerk op orde is kan het weinig schade aanrichten, daarom heet het ook een "virtuele machine".

 

Op de zaak hebben we ransomware losgelaten op een virtuele machine waarbij de hele mikmak binnen no time versleuteld was.

Na een reboot en het herinitialiseren van de pc was er van de ransomware niets meer terug te vinden.

Het onderliggende os, windows 10, had nergens last van.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, drz zei:

Wanneer de overige apparaten op het netwerk op orde is kan het weinig schade aanrichten

En dat kan men natuurlijk niet met zekerheid zeggen, ofwel ze zijn allemaal gecontroleerd. Waar men niet moet vergeten dat er bij veel mensen nog oude SMB 1.0 kassies rond bungelen aan het thuisnetwerk en die broadcasten zonder pardon.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je goed. Hoewel de meeste mensen thuis inmiddels met tablets en telefoons spelen dus het risico op 'oude SMB1.0 kassies' is relatief klein.

Maar neem nu eens bedrijven met luie systeembeheerders, je staat versteld wat daar allemaal gebeurd! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment maar de kortste route genomen via WeTransfer. Te lui om het verder uit te zoeken. Het is duidelijk dat er geen oplossing is binnen XP. Dan maar FTP in de toekomst of een totale Windows upgrade/herinstallatie als de officiële versie van Psql workgroup hier werkend te krijgen is (is de bottleneck). 
 

Dank voor het meedenken

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...