Ga naar inhoud


Dm920 hdmi in en uitgang


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Een vraagje. Bij inschakelen van mijn dm920 gaat deze meteen over naar de juiste hdmi ingang op mijn tv. Nu heb ik er een versterker tussen gezet om af en toe films in dolby surround te kijken, maar helaas krijg ik geen dreambox weergave via mijn versterker. De dreambox heeft zowel een hdmi ingang als uitgang. De hdmi uitgang is verbonden met mijn tv en dat wil ik zo houden. Wil namelijk niet altijd gebruik maken van de versterker, vandaar. De hdmi ingang van mijn dreambox is gekoppeld aan de hdmi 1 poort van mijn versterker. De hdmi out poort van mijn versterker is weer gekoppeld aan de hdmi 3 poort van mijn tv. Via de hdmi 3 poort krijg ik toegang tot mijn versterker en kan ik de juiste hdmi poort selecteren om bijvoorbeeld een dvd te kijken. Dit laatste gaat prima af. Echter krijg ik mijn dreambox niet weergegeven als ik  hiervoor de juiste poort selecteer. Waar kan het aan liggen. Een heel verhaal, maar hopelijk wel duidelijk omschreven van het euvel. Bedankt!

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey, Je wil de ingang als uitgang gebruiken?  Is het dan niet logischer om een splitter op de hdmi-uitgang van de 920 te plaatsen? 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat de versterker het HDMI niet zomaar doorlust. De HDMI input van de Dreambox 920 kun je met een plugin van Gutemine bedienen. Natuurlijk alleen met de officiële OS 2.5 firmware (of daarop gebaseerd NewNigma b.v.). Geen idee welke firmware er nu inzit, maar in het ongunstigste geval wordt de HDMI gelimiteerd tot 720p én HDCP 2.0. Dan moet er eerst een HDCP 2.0 'killer' tussen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan is er nog iets, kan die versterker de HDMI resolutie weergeven waarop je Dreambox is ingesteld?

 

Toen ik mijn UHD ontvanger aansloot kreeg ik ook geen beeld uit de HDMI uitgang van de audio versterker, de maximale resolutie was maximaal 1080i.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, michaelangelo zei:

Nu heb ik er een versterker tussen gezet om af en toe films in dolby surround te kijken

 

welke is dat?

heeft die ook sp-dif in?

als HDMI-CEC ingeschakeld is tussen DM920 en TV en je zet er dan een AVR tussen verstoor je die HDMI-CEC protocollen

 

welke TV is dat?

staat op poort 3 ook HDMI-CEC?

meestal is dat poort 1 of 4 afhankelijk van het merk

 

soms surround bij de echte film!!!

sp-dif aansluiten in je ingang op de AVR desbetreffend aanzetten

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, michaelangelo zei:

Hoi hoi,

 

... De hdmi ingang van mijn dreambox is gekoppeld aan de hdmi 1 poort van mijn versterker....

 

Dat werkt uiteraard niet. HDMI werkt maar 1 kant op. Wel is er op sommige pennen sprake van communicatie, dus beide kanten op. En er is ARC, een Audio Return Channel.

Die is bedoeld om audio van de TV terug te routen naar de versterker. Bespaart je niet alleen een kabelverbinding, maar is technisch de beste oplossing met de hoogste kwaliteit.

Elke TV heeft een speciale ingang, waar het ARC beschikbaar is. Helaas hanteren alle fabrikanten hun eigen systeem.

 

Je versterker ondersteunt waarschijnlijk de hoge clock frequenties van je UHD receiver niet. Sommige versterkers, zoals Denon moet je eerst hiervoor instellen.

Het aansluiten van al je bronnen via de AVR verdient altijd de voorkeur. Je hoeft de versterker niet altijd te gebruiken. Mits juist ingesteld zal de bron nog steeds (inclusief audio) worden doorgestuurd naar je TV als de AVR op stand-by staat. Dit kost je wel wat meer energie!

(mogelijk ondersteunen niet alle versterkers dit)

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

welke is dat?

heeft die ook sp-dif in?

als HDMI-CEC ingeschakeld is tussen DM920 en TV en je zet er dan een AVR tussen verstoor je die HDMI-CEC protocollen

 

welke TV is dat?

staat op poort 3 ook HDMI-CEC?

meestal is dat poort 1 of 4 afhankelijk van het merk

 

 

Je verwart hier CEC met ARC. Hier wat leesvoer.

HDMISpecification13a.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

welke is dat?

heeft die ook sp-dif in?

als HDMI-CEC ingeschakeld is tussen DM920 en TV en je zet er dan een AVR tussen verstoor je die HDMI-CEC protocollen

 

welke TV is dat?

staat op poort 3 ook HDMI-CEC?

meestal is dat poort 1 of 4 afhankelijk van het merk

 

soms surround bij de echte film!!!

sp-dif aansluiten in je ingang op de AVR desbetreffend aanzetten

 

Ik heb een Harman Kardon avr 171s en hier zit een een sp-dif aansluiting op. Ik zal me eens verdiepen hierin. 

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Hebben we dat helder. ;)

Ik weet dus wel een paar AVR receivers die wel kunnen wat Michelangelo vraagt maar heel vaak is de TV de lamme eend.

daarom graag welk merk en type @michelangelo

 

Ja, de tv is idd nogal wat jaartjes oud. Het is niet eens een smart tv. 

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets of wat reciever heeft HDMI doorgifte in stand-by.

 

Zoals eerder gemeld geeft de versterker het video en audio signaal via de HDMI ingang door naar de TV als deze in stand-by staat..

Vaak kiest hij ook nog de juiste ingang.

 

Wil je toch het geluid via de reciever dan zet je deze gewoon aan.

 

Handig .

 

mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...