Ga naar inhoud


Prijsverhoging basic en basic+


Clemens-vuplus

Aanbevolen berichten

Op 6-9-2020 om 22:59, satellitetv zei:

Heb Tv Vlaanderen al een jaar geleden stopgezet. Ben overgeschakeld naar Canal Digitaal Nederland, ontvang nu de "Hollandse" VTM:)

Zal als Belg erg leuk zijn, maar ik zit niet te wachten op de RTL en SBS pulpzenders.

Voor mij gaat het om de NPO en VRT zenders dus ben ik daarom juist naar TVV gegaan. Helaas wel weer duurder geworden maar uiteindelijk goedkoper dan CD (€15,90 t.o.v. €19,95).

VTM, VIER enz, ik kijk er niet naar, hooguit een keer een film opnemen omdat je dan de reclame kan doorspoelen.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een uurtje geleden een berichtje op de TVV-site geplaatst met het verzoek om te downgraden van Basic naar Basic Light.

Daarnet een mailtje gekregen dat de downgrade op het einde van de maand ingaat.

Geen gelul dus.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb hun gemeld dat ik geen probleem zag met die 3€ verhoging.

😁

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv
Op 8-9-2020 om 13:36, Giant2000 zei:

Zal als Belg erg leuk zijn, maar ik zit niet te wachten op de RTL en SBS pulpzenders.

Voor mij gaat het om de NPO en VRT zenders dus ben ik daarom juist naar TVV gegaan. Helaas wel weer duurder geworden maar uiteindelijk goedkoper dan CD (€15,90 t.o.v. €19,95).

VTM, VIER enz, ik kijk er niet naar, hooguit een keer een film opnemen omdat je dan de reclame kan doorspoelen.

De VRT en de NPO zenders kan je gewoon online bekijken of gratis streamen naar je tv! Je hebt daar enkel internet voor nodig. 

(VRTnu, VTMGo, NPO Online,...)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mebo870 zei:

Ik ga de boel opzeggen en niet nog eens 266 Euro dokken voor zenders die ik al via de kabel krijg.

Ik heb die club 14 jaar gesteund, het is genoeg geweest met hun fratsen.

 

 

Is je volste recht, maar begrijp niet als je satelliet hebt waarom je nog ook kabel hebt. Kabel heb ik een tiental jaren geleden buiten gekieperd. Zijn geen haar beter dan satelliet providers,integendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2020 om 10:43, astro iris zei:

Is je volste recht, maar begrijp niet als je satelliet hebt waarom je nog ook kabel hebt. Kabel heb ik een tiental jaren geleden buiten gekieperd. Zijn geen haar beter dan satelliet providers,integendeel.

Iedereen heeft recht op zijn keuze en om die te verdedigen.

Ik heb sinds begin 2007 een TV Vlaanderen-abonnement en ook al meerdere jaren kabel-tv, als onderdeel in een bundel, maar als er één moet gaan is het beslist TV Vlaanderen.

Waarom?

Beeldkwaliteit:

Telenet: alle Vlaamse zenders in HD, TV Vlaanderen: enkel de eerste 5 + Eleven Sports. Vrijwillig SD zitten kijken terwijl HD voor de hand is doe ik echt niet meer op een 55-inch-tv.

Audio:

Telenet: grootste Vlaamse zenders 320 kbps MP2-audio, TV Vlaanderen 160 kbps. Ook radiozenders kwalitatief veel beter en uitgebreider qua Vlaamstalig aanbod.

Als Telenet wilt besparen op bandbreedte, gebruikt het de modernere AAC-codec, i.p.v. te knijpen bij het oude MPEG. Zelfs Joyne doet het veel beter dan TV Vlaanderen op dat vlak.

Prijs/aanbod:

Telenet: €18,22, wordt volgende maand €18,41, voor 85 basiszenders, primair gericht op de Vlaamse markt. (Ik huur geen decoder.)

TV Vlaanderen: €15,90 voor een uitgekleed aanbod, ofwel betaal je meteen meer dan bij de kabel (€21,90 of €28,90), terwijl het aanbod voor de Vlaamse markt nooit 'compleet' zal worden. (Geen Discovery of Eurosport, de Waalse basiszenders enkel in het duurste pakket, slechts 1 Franse zender (voor sommige mensen aan de grensstreek kan dit meteen een dealbreker zijn), op technisch vlak al wat moeilijker voor een niet-kenner om de BBC te ontvangen, ...

De tijd waarbij de uitspraak "ik kies voor satelliet, want dan bepaal ik zelf welke zenders ik heb i.p.v. de kabelboer" beroemd was, geldt al lang niet meer.

Hardware: 

Zelfs op een forum met een hoger aandeel satellietfanaten wordt vaak steen en been geklaagd over de werking van de standaard M7-decoders. Betere hardware wordt niet ter beschikking gesteld en vroeger werd de betere decoder soms zelfs als illegaal bestempeld door TVV. Er is logischerwijs ook geen ondersteuning op niet M7-decoders.

 

Als je bedenkt dat het klantenbestand van Telenet minimaal maal factor 10 is, vind ik de klachten van hun hardware heel goed meevallen, ondanks dit gesloten hardware is.

De voordelen van de losse TV Vlaanderen-smartcard wordt ook almaar kleiner, gezien de fragmentatie van ontvangstmanieren als je het volledige aanbod wilt bekijken. Denk aan het IPTV-only-aanbod dat gestaag groeit, zenders met strengere codering, waardoor het bij sommige decoders moeilijk wordt om bvb. France 2 en Eleven JPL1 te bekijken.

 

Los van dit alles ben ik ook niet blij met hoe Telenet evolueert doorheen de jaren. Een decoder met opnamemogelijkheid kopen (zonder één toestel te huren) wordt almaar moeilijker, het extra betalende zenderaanbod is relatief mager en wordt door de komst van Streamz meteen ook heel duur, gezien Telenet geen betaalpakket voorziet zonder Streamz-aanbod. Het is meteen alles of niets, maar deze nadelen wegen niet op t.o.v. TVV-nadelen.

 

Mocht TV Vlaanderen vroeg of laat komen met een (hybride-)Android TV-box (want van satelliet mogen we niet veel meer verwachten in Vlaanderen) met meteen alle Vlaamse zenders in 1080i/1080p, met opnamemogelijkheid, dan kan mijn mening misschien ooit eens herzien worden, maar zoals het er nu voorstaat is het toch moeilijk om TV Vlaanderen op te hemelen.

Onverwachts werd het dit jaar een interessant product voor de voetballiefhebber, dat wel. Anderen worden net de pineut hiervan.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het weekend een bericht op de TVV-site geplaatst met het verzoek om te downgraden van Basic plus naar Basic Light. Want ik wil niet betalen voor voetbal.

Vandaag een mail gekregen dat de downgrade op het einde van de maand ingaat.

Netflix in de plaats genomen.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook gedowngraded naar Basic Light. Ik heb nauwelijks al iets met Nederlands voetbal, laat staan met Belgisch voetbal.

Wat me zorgen baart is dat het abonnementsgeld onevenredig stijgt met de service. Goede zenders worden afgenomen en 2e rangs troep komt ervoor terug. Bij Canal Digitaal kon je ten minste nog in de cloud opnemen, dat is bij TV Vlaanderen nooit ingevoerd.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2020 om 11:01, satellitetv zei:

De VRT en de NPO zenders kan je gewoon online bekijken of gratis streamen naar je tv! Je hebt daar enkel internet voor nodig. 

(VRTnu, VTMGo, NPO Online,...)

 

 

Dat weet ik en maak ik ook ter dege gebruik van. Helaas kan je niet opnemen met deze streamingsdiensten. Zodra hier glasvezel aan wordt gelegd en een internet only abonnement van rond de 30 euro wordt aangeboden ga ik trouwen serieus overwegen om alle tv abonnementen op te zeggen. Helaas zit bij ons internetabonnement TV er standaard bij in begrepen, dus heb wat dat betreft veel overlap en dubbele zenders.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 2-9-2020 om 20:37, Wimo01 zei:

Oh, dan hoeft het niet. Die 3 € neem ik er dan maar bij.

Maar ik heb vorig jaar in de zomer een nieuw contract aangegaan (was voor 2 jaar met die actie met LG TV)

In principe is die opslag toch voor volgend jaar in de zomer, toch?

Of is dit anders contractbreuk?

 

Via de app. zie ik wel.

Voor oktober is er nog geen sprake van verhoging, zal voor volgend jaar zijn.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...