Ga naar inhoud


Totaal TV geeft toekomstvisie op satelliet tv


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dat zal het tijdstip geweest zijn, waar de tv zenders bij Canaldigitaal verhuisden van debiteur naar crediteur in het kasboek.

 

Tot dat moment kreeg Canaldigitaal van de Commerciële zenders geld toe om de programma's via satelliet te verspreiden, ze werden gebruikt als uplink naar de kabel tv kopstations.

Toen dat niet meer nodig was, moest Canaldigitaal betalen voor de doorgifte, hetgeen tot uiting kwam in de abonnement prijs.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik meen mij te herinneren dat in het begin je een vergoeding betaalde van 10 gulden voor de Irdeto kaart van Multichoise.

De Nederlandse publieke zenders Nederland 1, 2 en 3, commerciële zenders RTL 4, RTL 5, SBS6 en Veronica en de radiozenders Hitradio Veronica, Kink FM en Der Oldiesender waren gebundeld in het standaardpakket dat kosteloos werd aangeboden!

Zeg maar FTV.

 

Voor die tijd had je nog een Luxcript decoder, maar die kon na korte tijd bij het vuil.

 

Er is een Wiki pagina over de evolutie van satelliet tv in Nederland om het geheugen op te frissen.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Canal_Digitaal

 

 

 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-10-2020 om 13:21, Drs. IJzerbout zei:

nou ja niks? 😁  😁   😁   😁

Ah , je moet den afwas doen 😎🤫😉

 

Ik zap nog wel eens , maar (herhaling) .... , ik ga me terug met muziek spelen bezighouden 🙂

Af & toe lees ik de krant online + bij behorende videos bekijken + youtube !!

Wie had dit 30 tot 40 jaar geleden ooit al gedacht of toen al kunnen weten ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in de kelder nog een Luxcrypt decoder liggen.

Misschien zelfs nog ergens een analoge satelliet ontvanger.

 

Voorlopig gaat satelliet ontvangst nog een lange tijd mee, dat is mijn visie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb in de kelder nog een Luxcrypt decoder liggen.

Misschien zelfs nog ergens een analoge satelliet ontvanger.

 

Voorlopig gaat satelliet ontvangst nog een lange tijd mee, dat is mijn visie.

 

Dat denk ik dus ook ceesv. Die deco´s zou ik sowieso bewaren als een stukje nostalgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jongens,

ik kan dan wel een museum beginnen; zo uit mijn hoofd heb ik 2 Nokia's 9500, 1 Nokia 9200, 1 Nokia 9600, 1 Nokia voor de Dmac/D2mac zenders (het typenummer weet ik niet zo uit mijn hoofd), dan nog de Pace DSR 2211, een Pace DSR 7141 en nog veel meer van die ouwe zooi.

Dan heb ik ook nog een zooi CAM's waar je niks meer aan hebt, een hele zooi CI's waar je niks meer aan hebt, een stapel smartcards waar je niks meer aan hebt.

 

Ik kan wel een museum beginnen.

 

In ieder geval heb ik wel genoten van al die apparatuur.

 

Als ik naar TV1000 of een van die andere Scandinavische zenders wilde kijken met mijn Dmac/D2mac ontvanger, belde ik een telefoonnummer (gewoon in Nederland hoor) op en kreeg ik een lijst met cijfers door via een antwoord-apparaat, die voerde ik in dmv mijn afstandsbediening en voila! beeld en geluid.

 

Tsja jongens, ik heb genoten van die tijd.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al sedert 2008 geen tv meer via satelliet, het begon ook allemaal voor mij al heel vroeg in 1996 of 1997 met de analoge pace ontvangers die ik eerst had, waarin ook een kaart zat om videocrypt te decoderen voor de Engelse zenders die toen nog op de Astra 19.2° Oost zaten, later ook de luxcrypt decoder aangeschaft voor RTL4, 5, Veronica, SBS6 en dat was het, van meer was er nog geen sprake, toen RTL4 enzo niet meer analoog waren overgeschakeld naar Thor 1° West met een D2Mac decoder, ik dacht eind 1997, daarbij zat ook een kaart om in de decoder te schuiven die werd aangesloten op mijn pace ontvanger, ik kon toen kijken naar enkele scandinavische zenders, TV Norge, TV2, DR1, D2, KANAL5, maar jammergenoeg geen TV3 denemarken, daar bleef het beeld gecodeerd, ook op de scandinavische canal+ zenders kreeg ik een versleuteld beeld, wat wel nog beeld gaf was TV1000, in het begin kon ik alles zien van TV1000, alsook de liefdesfilms, daarna kon ik opeens de liefdesfilms niet meer zien, ik kon ook een code van 4 cijfers ingeven om te proberen beeld te krijgen op de D2mac decoder maar dat lukte niet altijd, tot het me beu werd en tot ik overschakelde op digitaal in juli 1998 en dan begon de pret, met een nokia 9500 media master met software fta 1.0 en met de multichoice kaart welke ik ook nog altijd heb als aandenken, er ging wel een mooie wereld open, terug de Nederlandse zenders zien en 2 weken inclusief C+ Nederland, en op een andere positie ik dacht 27.5°west, intelsat 601, kon ik toen ongecodeerd naar de Belgische C+ kanalen kijken, inclusief Adult Channel dat na 1u op C+Geel te ontvangen was. toen was er nog geen sprake van 24u erotische kanalen, pas later kwamen ze, eind 99 begin 2000 zeker? Wie herinnert zich nog Adult X en X Zone? Deze films werden nog Nederlands ondertiteld, leuk. En misschien zoals de meesten half 2002 gebruik gemaakt van de zogenaamde Funcard naast mijn Irdeto1 kaart, mijn nokia 9500s werd dan omgebouwd naar dvb2000 dan kon ik voor het eerst kijken naar de meerdere zenders uit het basispakket die ook werden uitgezonden in toen nog Seca1, C+16/9 was toen nog leuk om naar de kijken, nu lijkt Film1 nergens op, altijd maar hetzelfde gedurende 2 jaar, verder kon ik met de Funcard ook alle kanalen bekijken van het Franse C+ en Premiere Duitsland, tot er in 2005 een einde kwam aan het gebruik van de Funcard en Irdeto1 kaart, Canal digitaal begon met een nieuwe codering, Irdeto2 en voor mij was het even gedaan met de Nederlandse zenders te bekijken via satelliet, in maart 2006 kon ik hier via iemand tegen betaling gebruik maken van zijn Irdeto2 kaart, om terug de Nederlandse zenders te zien, ik heb dan afwisselend gekozen voor basispakket en entertainmentpakket voor wat meer extra zenders, op de Irdeto2 kaart nooit Film1 abonnement gehad, de Irdeto2 kaart werd dan terug naar de eigenaar verstuurd toen we in 2008 verbouwingen gingen doen en de schotels overbodig werden want we hadden al sedert 2006 (Belgische) digitale kabel tv. De satellietontvanger 9500s was toch kapot, omdat de lnb ingang los was, maar deze dan ineens weggedaan naar het containerpark, alsook mijn 2 videorecorders zijn weg, ook de luxcrypt decoders omdat dit plaats maakte voor een dvd recoder van pioneer, die ook nu mooi in mijn kast staat sedert 2 jaar omdat ik hem niet kan aansluiten op mijn nieuwe Smart HDTV. Nu maak ik gewoon gebruik van Belgische digitale TV via de telefoonlijn en modem en ik kijk af en toe IPTV, daar is alles dan te ontvangen.

Het enige wat ik nog heb zijn de Irdeto1 en Funcard, en de vele vele films op dvd die ik van C+ heb opgenomen, maar ik kijk er nauwelijks naar..., het ligt hier maar.

Ik kan gerust een videotheek beginnen met oude films.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs nog heb ik ongeveer €80.00 betaald voor een jaar iptv, met alles er op een er aan van zenders waarvan er streams bestaan, er zijn ook nog films en series en adult zenders en adult films toegevoegd, meer moet dat voor mij niet zijn voor die prijs, minplus ik zou eigenlijk niet met je willen ruilen voor satelliet tv. IPTV daar en tegen vind ik wel stukken beter, véél meer keuze, bijna alle landen, geen problemen met smartcards of nieuwe coderingen of beelduitval door het slechte weer of een schotel die ineens verdraaid door de wind. Mijn smarttv beschikt ook over 2 satellietingangen, satellite sub en satellite main, wat dat betekent weet ik niet, maar een satelliet voor mij hoeft niet.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Timm1983 zei:

bijna alle landen,

Wat heb je aan zenders in een vreemde taal, op satelliet zijn er +/- 1000 zenders waar vaak het origineel Engels audio spoor nog mee word verstuurd, dat heb je bij IPTV niet.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...