Ga naar inhoud


Totaal TV geeft toekomstvisie op satelliet tv


Sprietje

Aanbevolen berichten

@ mebo870,

Dat is voor mij heus geen probleem, ik zie liever die Engelse films in het Duits of in het Frans gedubd, want de originele audio van de recente Engelse films vind ik te drukkend en te uitbundig soms om naar te kijken, er is zeker via IPTV RTL NL, SBS, Film1, Sportzenders en de vele Belgische zenders te bekijken, alles van Canal+ France, Canal+ Polen, Canal digital en Viasat Scandinavië, SKY Italia, SKY Duitsland, Movistar Spanje, Portugal TV Cine,  Brazilië Tele Cine, en nog héél veel meer. Iedereen die een smart tv heeft kan er van genieten.

Natuurlijk ook vooral omdat ik de Nederlandse en Duitse en Franse zenders kan bekijken, of gewoon om te zappen en te zappen, hoe meer zenders hoe liever.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Timm1983 zei:

ik zie liever die Engelse films in het Duits of in het Frans gedubd

Mijn persoonlijke mening:

Ik haat gedubde films , het gevoel van de film wordt er geheel door vernield !!

De gedubde stemmen kloppen en/of klinken gewoonweg niet bij de acteur !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Timm1983 zei:

@ mebo870,

Dat is voor mij heus geen probleem, ik zie liever die Engelse films in het Duits of in het Frans gedubd, want de originele audio van de recente Engelse films vind ik te drukkend en te uitbundig soms om naar te kijken, er is zeker via IPTV RTL NL, SBS, Film1, Sportzenders en de vele Belgische zenders te bekijken, alles van Canal+ France, Canal+ Polen, Canal digital en Viasat Scandinavië, SKY Italia, SKY Duitsland, Movistar Spanje, Portugal TV Cine,  Brazilië Tele Cine, en nog héél veel meer. Iedereen die een smart tv heeft kan er van genieten.

Natuurlijk ook vooral omdat ik de Nederlandse en Duitse en Franse zenders kan bekijken, of gewoon om te zappen en te zappen, hoe meer zenders hoe liever.

Timm1983

Ja, hoe meer hoe beter maar wel in de orginele taal en dan eventueel ondertitels eronder dubben is verschrikkelijk en verziekt elke film en serie omdat de uitdrukking geheel verkeerd overkomt. Nah ja geef mij maar 10 zenders met een normaal aanbod dan 1000 of meer je kunt ze toch niet allemaal tegelijk bekijken.

 

Maar als je graag wilt zappen en zappen heb je niet veel zenders nodig hoor gewoon blijven zappen met wat je al hebt is genoeg.

 

Zojuist, cookie monster zei:

Mijn persoonlijke mening:

Ik haat gedubde films , het gevoel van de film wordt er geheel door vernield !!

De gedubde stemmen kloppen en/of klinken gewoonweg niet bij de acteur !!

Aja dat is wat ik al zei, het verziekt een serie en film. Je kunt dan beter ondertitels meesturen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die Fun-kaarten had ik ook, evenals die Gold-kaarten, maar toen kwam de Triple DES, wat een uitvinding!

 

Maarja, het is allemaal vergane glorie.

 

Leuk was het wel allemaal.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in '92 met de satelliet begonnen. Eerst met een door een neef gebouwd kastje om Nederland te ontvangen en idd. een tijdje later met fun en gold kaarten en programmers en nog later de Maxplus met het geheime menu voor de codes.

Leuke tijden. Beetje zoals nog eerder op het dak bij inversie de antenne draaien om Denemarken, Oost Duitsland, België  en Engeland te ontvangen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic om te lezen. Vrienden van Totaaltv hebben iig bereikt dat goede tijden worden herinnerd. Zelf begonnen met de Amstrad zoals op Wikipedia op foto. Gekocht voor ongeveer 1.150 gulden direct bij de introductie bij de Expert dealer in buurtdorp. De wereld ging open. In het begin waren nog niet alle 16 kanalen bezet. Sky movie was ter introductie open. De komst van Veroniek (heb nog de stickers op zolder). Eerst de proef uitzendingen met oude Franse films. Later de constructie bepaalde programma's gecodeerd en andere niet bij RTL Veroniek. Later het hele kaartjes en cam gebeuren.

 

Was leuk, maar denk idd dat het sat gebeuren langzamerhand zal verdwijnen. Helaas dat moet ik wel zeggen. Dat dit onafwendbaar is door technologische vooruitgang is ook logisch. Maar denk ook zeker dat het gedrag van de oudste provider voor NL hier zeker ook een rol in (heeft) meegespeeld. Dat niet alleen door tariefstelling etc. Maar ook door een weinig inzet van marketting, promotie, lobby voor en ondersteuning van gebruikers. Waardoor het afscheid nemen van het gebruik vd schotel in menig geval sneller is gegaan. 

 

Voor mijzelf is de schotel nog zeker de belangrijkste manier van tv en radio ontvangst. Niet alleen omdat ik het nu eenmaal had en heb. Maar ook vanwege de grote vrijheid en keuze die het aanbiedt. Hoop dan ook dat dit nog lang zo mag zijn. Maar zie wel een steeds grotere stip aan de horizon. Een stip die eens het moment zal worden van heroverweging. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleszins is er zichtbaar een aanwas van oranje (nieuwe) leden op sat4all te zien. Blijkbaar is er dus wel nog interesse. Ja over een accu en friteuze kun je ook elders chatten maar toch zijn er weer wat mensen die verder willen zien dan Hilversum of Brussel.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satellietontvangst is het 'vrijbuiter' tijdperk voorbij. Was het eerst om exotische kanalen te kunnen ontvanger die veelal ongecodeerd waren. Nu heeft de commercie dit platform ontdekt. Dit leidde tot meer kanalen (ook kanalen die normaal via de kabel ontvangbaar waren) en betaalTV werd de nieuwe standaard. Codering met de bijbehorende 'kat en muis' acties. Voor de hobbyist de reden om een schotel aan de muur te hangen. Nu is het gebeuren inmiddels 'volwassen' geworden en hebben de providers hun gedoog beleid verlaten en alles zo sterk gecodeerd dat hobbymatig kijken bijna is uitgebannen... CI+ met (ingebouwde) kaart en HW pairing. De pakketten zijn volwassen en bieden alles wat men wil en dat als tegenhanger van de kabel, maar uiteraard tegen (flinke) betaling... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Het is mooi om je constatering te lezen. Dat sat meer biedt dan H'sum en B'sel is iets dat vele van ons al weten. Alleen het jammerlijke is dat het merendeel vd mensen in de kudde meegaat. Dat als je nu een schotel ophangt men daar allerlei associaties aan koppelt variërend van duur tot het zal wel een ..... zijn. Terwijl het eigenlijk een heel mooi stuk techniek is om radio en tv te ontvangen zonder dat je afhankelijk bent van de keuze van een ander. 

 

@Mimisiku

 

Ja idd er is een hoop verandert. Volwassener voor een deel. Maar als je wilt kan je altijd er nog meer uithalen dan dat je kunt ontvangen per kabel oid. Waardoor je ook een bredere horizon krijgt en onderwerpen vanuit een ander perspectief kan zien, wat soms heel leerzaam kan zijn. Ja je zult moeten betalen dat hoort erbij. Weinig in deze wereld is gratis. (Behalve een mooie zonsopkomst, wat lol etc).  Wat betreft de prijsstelling dat vind ik meevallen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je verlangt, waar je tevreden mee bent en hoe groot de beurs is. Maar als ik na een tijdje de kabeltarieven etc hier bezie, dan vind ik het geen groot schokkend verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in al die jaren 'geleerd' heb is dat de pakketten per land eigenlijk hetzelfde bieden uiteraard geschoold op hun cultuur. Turkse soaps, Arabische soaps etc. Qua vrije nieuwskanalen zie je grote verschillen bij hetzelfde nieuwsfeit. Censuur bij CNN valt heel erg op (zeer pro-Amerikasns), Russia Today idem... De echte exoten van weleer zie je practisch niet meer....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja wat heet exoot?

Een keigoede zender bijvoorbeeld Arte HD dat kijkt toch geen enkele Hollander wegens zijn grote taal achterstand in beide Frans en Duits. Of 3SAT en TV5 .

Laat staan dat men Italiaans, Arabisch of Spaans verstaat. En betreffende nieuwsprogramma's worden we sowieso overspoeld met dezelfde feiten.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

De Duitse versie van Arte HD staat hoog in mijn Top 10 van meest bekeken satellietzenders. Vanwege de vele mooie documentaires. Mijn favoriete Duitse zender is trouwens Phoenix HD. 

 

Het door jou genoemde TV5 kan me een stuk minder boeien. Ten eerste door mijn duidelijk mindere beheersing van het Frans (wel regelmatig Nederlands ondertiteld), maar ik zie daar tijdens het zappen best vaak films draaien die mij niet echt kunnen bekoren.   

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Arte HD 1080i op de Hotbird geweldig, je ziet ieder haartje op het dier en op de mens, ik zal een topic over 1080i en 1080p aanmaken (misschien is dat al eens eerder gebeurd, maar ik kan dat zo snel niet vinden.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-10-2020 om 13:56, D-box zei:

Ja, die Fun-kaarten had ik ook, evenals die Gold-kaarten, maar toen kwam de Triple DES, wat een uitvinding!

 

Maarja, het is allemaal vergane glorie.

 

Leuk was het wel allemaal.

 

Daarna nog heel kort de Titanium kaart en wat langer de Diablo cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...