Ga naar inhoud


Triax 110, losse LNB's of duo LNB?


jackren

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Sprietje zei:

In Duitsland koop je een Gibertini OP 100 SE voor €89,-.

Is deze dubbele lnb,

Inverto BLACK Pro - 6° Monoblock Twin LNB

hetzelfde als de konig die jij adviseerde? die zie ik namelijk niet op de duitse site die de Gilbertini voordelig aanbied.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, Sprietje zei:

Ik heb even voor je uitgerekend of er een monoblock bestaat dat past op deze Triax 110 voor de ontvangst van de Astra 23,5 en 28,2 en die bestaat er.

Het is een KÖNIG KN-LNB-TM60N Lnb twin monoblock 6.0°. Kost €37,88.

Een klein beetje OFF topic:

Destijds heb ik eens een Duo 60 LNB (4,3°) in een SAB 115 gezet ,

dit geeft mooi resultaat op 28,2°O & 26°Oost !!

Hoe groter de schotel , des te kleiner de openingshoek 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik zeggen zonder te willen beledigen dat ik het geheel maar een prut opstelling vind?

Sprietje zal weer denken: "daar heb je IJzerbout weer".

 

Maar wat een geklungel met die ijzeren staaf en dan die buis er tegenaan gekleunt !

Mijn tip:

 

Graaf 2 fatsoenlijke diepe, grote gaten en de grond, pleur ze vol met cement/beton en zet er 2 fatsoenlijke palen in met een diameter van 2".

Gebruik 2 aparte schotels van 80 cm en één enkele LNC per schotel.

Koop vooral geen Triax...je ziet wat voor een zwabberbakken dat zijn. Maar koop wat goeds van gerenommeerd fabrikaat.

Als je het doet zoals ik beschreven heb zul je er jaren plezier van hebben en je hebt er geen omkijken naar.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Triax 110 die onbeschermd in het open veld staat met 4 lnb's op een rail is inderdaad onstabiel maar zoals topicstarter al schreef had de schotel eerst meer windbeschutting en voldeed hij wel.
Om nu voor 2 satellieten die zo dicht bij elkaar staan twee aparte schotels te nemen, vind ik overdreven. Zeker als je een degelijke schotel neemt zoals een Gibertini of een Füba, dan kunnen er zonder problemen 2 lnb's op. De Füba heeft alleen als nadeel dat de rail niet schuin te zetten is. In dat geval kan een monoblock een oplossing zijn. Ik promoot geen monoblock maar als topicstarter vraagt of er op zijn Triax 110 een monoblock past, dan ga ik niet nee zeggen als het wel zo is. Twee losse lnb's op een rail is natuurlijk het beste i.v.m. de schuinstand van de antennes.
Verder kun je je natuurlijk afvragen of je voor de Astra 23,5 en 28,2 een schotel van 100cm moet gebruiken. Voor ook de Hotbird er bij is dat zeker geen overkill maar voor de 23,5 en 28,2 is een schotel van 80x90cm ook voldoende.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Sprietje zei:

De Füba heeft alleen als nadeel dat de rail niet schuin te zetten is.

 

Het is Fuba...niet Füba.

Ook al is het brandpunt bij schelende ontvangst sowieso difuus, dacht ik dat je de Fuba schotel ook licht schuin op de mast kon zetten. Ik weet het echter niet zeker.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Mag ik zeggen zonder te willen beledigen dat ik het geheel maar een prut opstelling vind?

Sprietje zal weer denken: "daar heb je IJzerbout weer".

 

Maar wat een geklungel met die ijzeren staaf en dan die buis er tegenaan gekleunt !

Mijn tip:

 

Graaf 2 fatsoenlijke diepe, grote gaten en de grond, pleur ze vol met cement/beton en zet er 2 fatsoenlijke palen in met een diameter van 2".

Gebruik 2 aparte schotels van 80 cm en één enkele LNC per schotel.

Koop vooral geen Triax...je ziet wat voor een zwabberbakken dat zijn. Maar koop wat goeds van gerenommeerd fabrikaat.

Als je het doet zoals ik beschreven heb zul je er jaren plezier van hebben en je hebt er geen omkijken naar.

je mag zeggen wat je wilt, maar als je alleen wat commentaar hebt en nutteloos advies, heb ik liever dat je niks zegt.

 

opstelling is op zich goed, Paal beweegt geen milimeter en zeker minder dan 2" buis ( buis op paal is niet van toepassing was voor andere schotel opstelling)

Triax is inderdaad niet het beste, kwam ik achter en heb toen de bestaande setup zo goed mogelijk proberen te verstevigen.

ga waarschijnlijk toch voor advies van Sprietje, gibertini met verstelbare rail voor 2 losse lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Gibertini.

Gibertini rails zijn er in korte en lange uitvoering. Voor Astra 23,5 en 28,2 heb je voldoende aan de korte rail, zie bijlage 1.

Nu is de rail via slobgaten in schuinte in te stellen maar dat is beperkt en onvoldoende voor Nederland. Ik adviseer je dan ook om naast de normale lnb-houder 1 stuks in hoogte verstelbare lnb-houder te nemen zodat je het juiste hoogteverschil kunt instellen, zie bijlage 2 de rechte lnb-houder.

Gibertini multifeed 19cm.png

gibertini-lnb-halteschelle-schmal-und-hvs-montage.jpg

Gibertini halterung.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Mag ik zeggen zonder te willen beledigen dat ik het geheel maar een prut opstelling vind?

Sprietje zal weer denken: "daar heb je IJzerbout weer".

 

Maar wat een geklungel met die ijzeren staaf en dan die buis er tegenaan gekleunt !

Mijn tip:

 

Graaf 2 fatsoenlijke diepe, grote gaten en de grond, pleur ze vol met cement/beton en zet er 2 fatsoenlijke palen in met een diameter van 2".

Gebruik 2 aparte schotels van 80 cm en één enkele LNC per schotel.

Koop vooral geen Triax...je ziet wat voor een zwabberbakken dat zijn. Maar koop wat goeds van gerenommeerd fabrikaat.

Als je het doet zoals ik beschreven heb zul je er jaren plezier van hebben en je hebt er geen omkijken naar.

Volmondig eens maar de topic starter duidelijk niet. Ik moet er van huilen wat ik op die foto zie. Een schotel die je aan de zijkanten vast moet zetten? Dan gaat het al helemaal mis en inderdaad zal een Triax dan direct vervormen! Mijn visiosat/cahors antennes zitten vast aan een paal die muurvast staat. En dan gaat het altijd goed. Nog los van dat bevestigen aan een of ander roestig object de roest binnen de kortste keren op je andere materiaal zal doen overslaan.

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...