Ga naar inhoud


Wijzigingen in het Joyne NL Basispakket.


HG5812

Aanbevolen berichten

Dan is jouw wokleverancier niet goed ingelicht. De Joyne CI module is (net als de witte CDS CI) in staat om 2 kanalen te verwerken!! Uiteraard wel vanaf dezelfde transponder! Aangezien Joyne maar 3 transponders gebruikt geeft dat toch wat vrijheid. De Vlamingen komen er het best van af (Joyne BE gebruikt maar 1 transponder). Zelf getest op de VU+Ultimo 4K...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dan is jouw wokleverancier niet goed ingelicht. De Joyne CI module is (net als de witte CDS CI) in staat om 2 kanalen te verwerken!! Uiteraard wel vanaf dezelfde transponder! Aangezien Joyne maar 3 transponders gebruikt geeft dat toch wat vrijheid. De Vlamingen komen er het best van af (Joyne BE gebruikt maar 1 transponder). Zelf getest op de VU+Ultimo 4K...

Ik kan nu met een beetje geluk tot 5 programma's opnemen op mijn VU+ Duo² en evengoed op mijn VU+ Solo².

Dus inleveren zou er sowieso inzitten.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Denisdaf zei:

tot 5 programma's opnemen

opnemen van CDS en TvV?

 

maar goed, je hoeft niet over kwaliteiten te spreken als duidelijk is dat er geen kaarten meer uitgegeven worden dan houdt het van zelf op die meerdere opnames.

En als Joyne de Vu+ goed heeft bekeken met gecodeerd opnemen zal je met CI-Cam zelfs meer kunnen op drie transponders, dus betere concurrentie positie.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Denisdaf

Ik heb het idee dat je een beetje de confrontatie opzoekt. Ook met een kaart zit je bij CDS/TVV met de SID limiet. Max 4 soms zelfs maar 2.. Dan ook nog bepaald door je LNB configuratie. Als je programma's op dezelfde transponder zitten gaat dat. Met FTA zelfde probleem alleen geen SID limiet..

Wil je échte vrijheid dan is Unicable je oplossing (FTA) of FBC kabel met Ziggo..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat achteraf decoderen moet ik nog testen op de VU+ (heb al jaren geen CI in gebruik). Maar de Duitsers met SKY lukt het ook, dus gaat mij vast ook wel lukken....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook een budget vraag... Niet iedereen kan/wil die 'Knete' uitgeven voor die luxe...

 

Ik neem beduidend minder op dan 10 jaar geleden. Heel sporadisch zelfs . Een gewenste film pulk ik wel uit de nieuwsgroepen...

 

Toen ik nog frequent opnam moest ik achteraf alle reclame eruit snijden.. Nu geen zin meer in...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Mimisiku zei:

@Denisdaf

Ik heb het idee dat je een beetje de confrontatie opzoekt. Ook met een kaart zit je bij CDS/TVV met de SID limiet. Max 4 soms zelfs maar 2.. Dan ook nog bepaald door je LNB configuratie. Als je programma's op dezelfde transponder zitten gaat dat. Met FTA zelfde probleem alleen geen SID limiet..

Wil je échte vrijheid dan is Unicable je oplossing (FTA) of FBC kabel met Ziggo..

Momenteel 2 ontvangers, met 2 aansluitingen. LNB's 4 aansluitingen uit naar ontvangers. Confrontatie opzoeken niet nodig toch?

Confrontatie opzoeken is zeker niet mijn bedoeling.

Zou zelfs niet weten met wat of wie.

Kabel zit er niet in, Ziggo al helemaal niet.

Portugal, landelijk, enkel 4 G wat www betreft.

Maar wel een betere levenskwaliteit.

Een mens moet al eens keuzes maken in zijn leven.

Decoderen?

Daar ga ik meer uitleg moeten vragen?

Alles wordt hier naar een paar 100-tallen HDD's weggeschreven.

Mooi ontdaan van storende zaken als reclame, zowel voor als in als na het programma.

Wat me sowieso opvalt is at de Belgische zenders echt lage datarate gebruiken om alles door te sturen tv bv de Nederlandse zuilen laat staan de Duitstalige zenders daar krijg je dus echt kwaliteitsdata op je box.

Maar confrontatie,,,,,? Neen dat niet.

 

BTW waar het ergens te vinden is in dit forum weet ik niet meer, maar ik heb hier ooi de bewijzen geleverd 7 programma's op te neen met gebruik van 1 VO+ SOLO² dubbel tuner ( origineel dus ) en met gewoon 1 kaart van TV Vlaanderen.

En reclame er uitsnijden is secondenwerk. opnamen van 2uu en 30 minuten met daarin bv 3 blokken en blok voor en na. Het renderen duurt zelfs geen 2 minuten. Met de juiste software natuurlijk.

 

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het kopen van de VU+Ultimo 4K is de volgende stap.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Denisdaf zei:

Alles wordt hier naar een paar 100-tallen HDD's weggeschreven.

Pardon?

 

Bedrijfsmatig bezig?

 

Ook Portugal kent auteurswetten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Pardon?

 

Bedrijfsmatig bezig?

 

Ook Portugal kent auteurswetten.

 

Er wordt helemaal niets naar cd's en of dvd 's geschreven.

Gewoon verzamelen, al meer dan 25 jaar een hobby. Vroeger op S-VHS en sinds een respectabel aantal jaren via satontvanger in TS ( transport stream ).

BTW Ceesv jij weet al wel wat langer dan van vandaag dat ik met dat verzamelen bezig ben.

Vandaar vind ik je vraag echt raar, echt wel.

En dan nog, wat zou ik in Portugal doen met cd's en dvd's met opnames van 90% aan Nederlandstalige zaken?

Geloof me, hier zitten ze niet te wachten op iets in het Nederlands.

Ze zijn hier ( en dat is goed, zeer goed ) daarvoor echt te fier op hun eigenheid en dan ook op hun taal.

Het enige wat er niet in het Nederlands is zijn mijn opnames van bv NG.

Maar dat loopt hier op vele kanalen op de Portugese zenders.

Perfecte combinatie ook om Portugees te leren.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, Denisdaf zei:

Alles wordt hier naar een paar 100-tallen HDD's weggeschreven.

Dan begreep ik het verkeerd.

 

Bovenstaande betekent volgens mij dat je één film naar een paar 100-tallen HDD's tegelijk wegschrijft, dus niet dat je een film naar één HDD schrijft.

 

Maar het content terug kijken van een paar 100 HDD's?

 

1 Tb HDD heeft een capaciteit van 100 full HD films met een lengte van 2 uur.

 

Een paar is 2, dus 200 HD's, met elk 200 uur aan films is 4.000 uur film,

dat is 500 dagen van 8 uur tv kijken.

 

200 HD's, met een prijs van € 35,- is € 7.000 aan HDD's

Eh...?

 

Een Netflix abo is een optie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Dan begreep ik het verkeerd.

 

Bovenstaande betekent volgens mij dat je één film naar een paar 100-tallen HDD's tegelijk wegschrijft, dus niet dat je een film naar één HDD schrijft.

 

Maar het content terug kijken van een paar 100 HDD's?

 

1 Tb HDD heeft een capaciteit van 100 full HD films met een lengte van 2 uur.

 

Een paar is 2, dus 200 HD's, met elk 200 uur aan films is 4.000 uur film,

dat is 500 dagen van 8 uur tv kijken.

 

200 HD's, met een prijs van € 35,- is € 7.000 aan HDD's

Eh...?

 

Een Netflix abo is een optie?

Netflix is helemaal geen optie. Dat wilde ik als eerste even zeggen.

Het gaat me niet echt om het terugkijken.

Maar het kunnen terugkijken als ik het wil.

Verder heb ik de ( misschien slechte eigenschap ) om een breed scala aan interesses te hebben.

Dat geeft dat ik van veel zaken vaak heel wat weet maar niet alles.

Goede kwisser bv die nooit aan een kwis zal deelnemen omdat ik niet op mijn bek wil gaan omwillens een detail of zo.

Mijn tweede slechte eigenschap is dat als ik mensen hoor discuteren en ik hoor dat ze beiden de bal helemaal misslaan ( of soms één van beide ) kan ik het me niet of zeer moeilijk laten niet tussenbeide te komen.

Gevolg is dan vaak, "hij weet het ook weer".

En dan kom ik met veel plezier even grazen in mijn zeg maar grote verzameling en die een fragment op van wat dan ook, van soms enkele seconden of een paar minuten waaruit blijkt,,,,,,, Inderdaad, " Hij weet het weer ".

Alles staat ook gecatalogeerd aan wat ik heb.

En om het echt te gek te maken ik heb vaak meerdere opnames van hetzelfde programma maar dan van vroeger zonder logo van de zender, en van sommige programma's heb ik alle herhalingen met hun op dat moment gebruikte logo, zelfs naast de DVD's die er eventueel zijn van uitgebracht.

Ik verzamel bv geen soaps, maar ik heb bv wel ALLE afleveringen van Kapitein Zeppos met alle mogelijke logo's bv nav heruitzendigen van 50 jaar Vlaamse tv.

En ook de opnames die uitgezonden zijn door de zender eclips.

Die zijn tenandere via sat te vangen en zijn aangevangen deze zaken uit te zenden door mijn vraag.

En ja, wat die opnames betreft, ben ik gek?

Ja maar ik doe er niemand kwaad mee.

Over geld hoe je nooit te spreken als je het over een hobby hebt.

Dat ligt voor iedereen anders.

Voorbeeld?

Ik koop harde schijven steeds per paar uit dezelfde batch en per paar wil niet steeds zeggen per 2.

Laatste aankoop waren er 4 van 10 T en daarmee zaten we weer even gerust wat plaats betreft.

 

PS zoek even wat schrijfsels van mij op dit forum. Meer schijven aan 1 computer en daar zie je wel probleem ik WEL heb.

Het abc max 26 drives in Windows en geen Linux lover zijnde, dat is wel een probleem wat mij betreft.

Tot zover,

 

 

Denis

  • Like 1
  • Bedankt 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben even sprakeloos.

Een werkelijk bijzondere hobby.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ik ben even sprakeloos.

Een werkelijk bijzondere hobby.

Ik ben zelden sprakeloos en dus ook nu niet.

Een bijzonder iemand met een bijzondere hobby.

 

Maar ik zie iedereen als bijzonder.

Dus dat mezelf zien als bijzonder is niet hoogmoedig bedoeld.

 

En de ene bijzondere zijn / haar hobby grenst wan wel eens aan iets dat een andere benaming heeft dan "bijzonder". LOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...