Ga naar inhoud


Wijzigingen in het Joyne NL Basispakket.


HG5812

Aanbevolen berichten

Op 26-11-2020 om 11:59, ceesv zei:

Ik lees, dat in Eindhoven Driek van Berlo in 1939 de laatste gaslantaarn heeft uitgedraaid.

Wanneer Sprietje daaraan nog herinneringen heeft, zal die toen ongeveer 6 jaar oud geweest zijn. (1933)

 

Enig rekenwerk geeft sprietje dan een respectabele leeftijd en maakt hem een van de oudste leden van sat4all.

 

 

Ik denk wel zeker dat Sprietje hier de ouderdomsdeken is. Vandaar dat ik hem nog vele jaren gun. Hij is voor een groot, zeg maar een super groot deel hier op het forum dat mensen ( ook en zeker zoals ik ) vaak uit impasses komen en tv kijken kunnen. Hiep hiep voor Sprietje, Hoera.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Duitse kanalen worden uit de GEZ betaald (omroepbijdrage/belasting). Ook voor de HD en commerciëlen moet je gewoon extra abonneren.. Ik kan bij Joyne ook een BE module kopen. Zou ze sieren als je die twee kon samenvoegen in één module...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Duitse kanalen worden uit de GEZ betaald (omroepbijdrage/belasting). Ook voor de HD en commerciëlen moet je gewoon extra abonneren.. Ik kan bij Joyne ook een BE module kopen. Zou ze sieren als je die twee kon samenvoegen in één module...

Ok wat de commerciëlen in Duitsland betreft. Maar als je ziet dat wij Belgen / Nederlanders al voor de staats aanhorende zenders moeten betalen, waar blijft dan het recht op informatie? En wat de uitleg over het waarom die module zo duur moet zijn daar slaan ze de bal bij Joyne net als bij TV Vlaanderen en CD evengoed deftig mis.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet dat voor Conax Contego gewoon ook de licentie betaalt moet worden. De module en sec zal voor (pak hem beet) €20 wel betaald zijn. De licentie bepaalt dat je de decodering mag gebruiken. Die betaal je dus éénmalig als eindgebruiker. Joyne €13 of €22 voor de doorgifte (huur voor de transponder op EutelSat, contract contentaanbieder en een beethe voor de Joyne organisatie). In dat licht vind ik het nog best goedkoop.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je vergeet dat voor Conax Contego gewoon ook de licentie betaalt moet worden. De module en sec zal voor (pak hem beet) €20 wel betaald zijn. De licentie bepaalt dat je de decodering mag gebruiken. Die betaal je dus éénmalig als eindgebruiker. Joyne €13 of €22 voor de doorgifte (huur voor de transponder op EutelSat, contract contentaanbieder en een beetje voor de Joyne organisatie). In dat licht vind ik het nog best goedkoop.....

Ok, ik stuur je ff mijn bankgegevens makkelijkste denk ik dat je het op jaarlijkse basis overmaakt met doorlopende opdracht. Ik heb er geen omzien naar en jij hoeft niet te denken heb ik het nu wel of niet overgemaakt. Makkelijk zat.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er toch om, dat men nu alleen dat light en basispakket heeft bij Joyne. Dat is makkelijker en overzichtelijker.

En ik vermoed dat het zelfs kostenbesparend is voor de Provider van deze DVB-S2 zenders met Ci-Cam en administratie.

Ook Eutelsat moet betaald worden en voor allerlei foefjes middels de Ci-Cam komt er ook een kostenpost bij kijken.

 

@Denisdaf, klagen over de uit handen gegeven uitzendrechten als doorgeefluik van de Publieke Omroepen als Nederlander levert helemaal niets op. Dat weet ik nu na 18 jaar satelliet TV maar al te goed.

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

@Denisdaf, klagen over de uit handen gegeven uitzendrechten als doorgeefluik van de Publieke Omroepen als Nederlander levert helemaal niets op. Dat weet ik nu na 18 jaar satelliet TV maar al te goed.

 

 

Ik kijk meer dan 30 jaar sat. Ik kocht destijds mijn spullen in Duitsland omdat de BE en NL markt zo klein waren dat er haast geen verkopers waren voor het nodige materiaal. Belgische zenders waren nog niet op sat laat staan dat ze er mee bezig waren of nog maar aan dachten. Maar ik keek wel GRATIS via Astra 1 naar de Nederlandse zenders incl bv VOO met oa de winkel van Sinkel en zo. Mooie oude UK series. Kostte geen jasknoop. Af en toe even een module van 2 maal geen geld om te zorgen dat de ontvanger een soort verschuiving van  defrequentie kreeg omdat de ene of de andere zender door de M7 group (Die toen nog niet eens bestond, was SAS of zo)van frequentie was verplaatst en de ontvanger die frequente niet aankon. Een beetje wat in bv een radio gebeurt ( zendapparatuur ) door de middenfrequentie te bewerken. Maakte mijn eerste draaibare schotel zelf die ik stuurde met 2 ruitenwissermotoren. LOL afhankelijk met de schakelaars die uit dezelfde auto kamen te bedienen. Draadstang systeem zodat het uitrichten minuscuul juist kon gebeuren. Man man man, het analoge tijdperk. Wat was het mooi. En:" thuis had ik nog een kaart met,,,,,,".

 

aangepast door Denisdaf
  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2020 om 12:59, ceesv zei:

Ik lees, dat in Eindhoven Driek van Berlo in 1939 de laatste gaslantaarn heeft uitgedraaid.

Wanneer Sprietje daaraan nog herinneringen heeft, zal die toen ongeveer 6 jaar oud geweest zijn. (1933)

 

Enig rekenwerk geeft sprietje dan een respectabele leeftijd en maakt hem een van de oudste leden van sat4all.

 

Dat het verhaal dat je aanhaalt niet klopt, blijkt wel uit het forum:
Het heden en verleden van Eindhoven

 

Datum: 16-08-2010
Naam: Paul van der Cingel  

Tot na de oorlog had Eindhoven gaslantaarns, die in de loop der tijd vervangen werden door elektrische, ook al bleef vaak de oude lantaarn zelf behouden. De gaslantaarns hadden toen 3 kleine gaslampjes rondom het centrale deel die overdag brandden, ´s avonds werden centraal de kranen op vol gedraaid. Lantaarnopstekers heb ik nooit gezien, Het heldere beschermingsglas werd met enige regelmaat schoongepoetst.

 

 

Datum: 17-08-2010
Naam: P Hertogs

Kennelijk waren er verschillende types gaslantaarns, In de Azaleastraat stonden omstreeks 1948 drie gaslantaarns. Tegen zonsondergang kwam een man op de fiets met een lange stok onderin de kap een hendeltje omzetten, waarna de lantaarn ging branden. Of hij die "smorgens ook weer kwam uitmaken, weet ik niet. Zo vroeg was ik niet op straat.

 

 

Datum: 17-08-2010
Naam: Marijke de Groot-Thijssen  

Het klinkt misschien onwaarschijnlijk maar ik meen me toch nog wel te herinneren dat de lantaanrs inderdaad werden aangestoken, zelfs in begin jaren vijftig.

 

 

Datum: 06-09-2013
Naam: An de Groof

De lantaarnopsteker kwam met een lange stok langs en tikte tegen een hendeltje.
Bij Hezemans op de Grote Berg konden ze met de hockeystick, vanuit raam op 1e etage, bij dat hendeltje. Geregeld deden ze de lamp aan of uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Denisdaf zei:

" thuis had ik nog een kaart met,,,,,,".

 

Hoi man,

Laat me raden: Red Hot Dutch.

Ik had m ook.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, D-box zei:

Hoi man,

Laat me raden: Red Hot Dutch.

Ik had m ook.

Neen, LOL

 

Een kaart met daarop een kar met paard een slagerij " J Van der Ven"

Een juffrouw te fiets ( ik ben haast zeker ) het zegt u waarschijnlijk niets,

maar ,,,,,,,,,

 

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Denisdaf

Je hebt gelijk, zegt me niks.

 

Als je die kaart nog hebt (ook al heb je er niks meer aan) zou ik m bewaren als collectorsitem, Is toch leuk!

 

Groetjes,

D-box

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D-box zei:

Hoi @Denisdaf

Je hebt gelijk, zegt me niks.

 

Als je die kaart nog hebt (ook al heb je er niks meer aan) zou ik m bewaren als collectorsitem, Is toch leuk!

 

Groetjes,

D-box

Dit gaat natuurlijk helemaal de off topic zijde uit of is het dat reeds aan het doen. Maar ik vind het zo leuk te weten dat er in deze nu echt 2 groepen zijn. Een groep die weet waarover ik het heb en een andere die er geen bal van snapt. PAS OP. Voor hun die bij de eerste groep horen geen probleem heeft niets met wetenschap of zo te maken. Dit is dus echt een scheiding door leeftijd of de omgeving waarin je bent opgevoed. ( OOK ZEKER NIET SLECHT BEDOELD. ) Onze jongste dochter bv (30) weet niettegenstaande er hier mensen zijn die een klein beetje ouder zijn dan zij, wel waarover het dan gaat. En, Sprietje, ja Sprietje die weet het ook. Ikzelf hou het nog een beetje in het duistere waarover het gaat. Alleen hoop ik dat de beheerders van het forum even mee gaan in het verhaal. Het is te mooi om te stoppen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja daar hoor ik dan bij en jou verhaal dat snap jezelf ook niet als je het nog eens terugleest.

Toch wel, is toch duidelijke taal.

Voor diegenen die nog twijfelen deze

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Denisdaf zei:

Dit gaat natuurlijk helemaal de off topic zijde uit of is het dat reeds aan het doen. Maar ik vind het zo leuk te weten dat er in deze nu echt 2 groepen zijn. Een groep die weet waarover ik het heb en een andere die er geen bal van snapt. PAS OP. Voor hun die bij de eerste groep horen geen probleem heeft niets met wetenschap of zo te maken. Dit is dus echt een scheiding door leeftijd of de omgeving waarin je bent opgevoed. ( OOK ZEKER NIET SLECHT BEDOELD. ) Onze jongste dochter bv (30) weet niettegenstaande er hier mensen zijn die een klein beetje ouder zijn dan zij, wel waarover het dan gaat. En, Sprietje, ja Sprietje die weet het ook. Ikzelf hou het nog een beetje in het duistere waarover het gaat. Alleen hoop ik dat de beheerders van het forum even mee gaan in het verhaal. Het is te mooi om te stoppen.

 

Als je dit stuk tekst aan een onafhankelijke lezer stuurt zal die lezer er maar weinig uit kunnen opmaken.

maar succes gewenst!

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...