Ga naar inhoud


Verwarming voor schotel


nlrela

Aanbevolen berichten


Op 7-12-2020 om 04:39, Sprietje zei:

Ik zie dan meer heil in een behandeling van de schotel met autowax.

Deed ik altijd,

de sneeuw flikkert er gewoon vanaf.

Nu heeft het hier al geen jaren meer gesneeuwd, maar vroeger ging ik gewoon naar een tankstation en kocht ik een flesje (volgens mij heette het K3) (niet te verwarren met die Belgische meiden groep!)

Werkt feilloos.

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2020 om 14:36, fred33 zei:

 

Goeie! kende ik nog niet - ja ik kan ook alleen maar iets delen over dingen die ik zelf heb gedaan he!

 

Fred

 

Je kunt er ook een infra-rode lamp op laten schijnen.

Dan denken de buren dat je een hoerenkast bent begonnen.

 

Ik vind het hele idee van Sprietje niet echt prikkelend en zou ervan afzien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, is maar een optie, van mijn part eromheen wikkelen. Wat denk jij? Niet doen of proberen? Goedkoper en veiliger om te proberen aleer tot dure oplossingen over te gaan allicht.  Draadje op achterruit auto doet het meestal ook wel prima. Dat bracht me aan het denken toen ik dit topic las. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er gewoon heat tracing kabel opplakken aan de achterzijde... Zorg voor goed mechanisch contact, en dan isoleren met een een laag pur schuim ofzo...

Die kabel bestaat er in verschillende wattages en spanningen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 8-12-2020 om 23:03, ceesv zei:

Bij een technische oplossing denk ik aan een vorstbeveiligings weerstand kabel, bijvoorbeeld een thermalint.

Is ontwikkeld om waterleidingen vorstvrij te houden.

Schakelt zelf in en uit en is prima aan te brengen op die plaatsen waar je de sneeuw wilt weghouden.

 

Ik had al een hint in die richting gegeven.

Is ook uitstekend op de lnb arm en rond de lnbs te fixeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen...dit lijkt mij alles niks.

Die schotel waar we het over hebben is van polyester en is een warmte isolator in tegenstelling tot een aluminium schotel die de warmte veel beter geleid.

Dus zo´n verwarmingsdraad moet behoorlijk stoken wil je aan de voorkant de sneeuw weg laten smelten.

De orginele warmte deken die de fabrikant aanbied is niet voor niks zo duur.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...