Jump to content

HELP, webshop(fietsen winkel) wil geen aankoop bewijs geven


sattos
 Share
Followers 4

Recommended Posts

ik zit 2 maanden met een probleem.Op 16 november heb ik via internet een fiets met mandje  besteld.De fiets kreeg ik op 30 november zonder mandje thuis geleverd.DE webshop zegt op haar site "voor 1700 bestellen morgen in huis".Ik bijna 14 dagen op moeten wachten na veel bellen waar de fiets bleef.

 

Het gekste is,ik kreeg een andere fiets die €10,- goedkoper is.Nadat ik met die webshop heb gemaild zeiden ze dat ik €40 euro moest betalen zodat die verkeerde fiets opgehaald kon worden.Ik vroeg ook waarom ik verkeerde fiets kreeg, ze zeiden dat de model die ik wilde uit het voorraad is.Maar op hun website is de model gewoon beschikbaar.Dus ik weer mailen,maar daar geven ze totaal geen antwoord op.

 

Ergens op internet las ik reviews van paar mensen die ook een goedkopere  fiets hebben gekregen,die kregen hun geld ook niet terug,bij inruilen moesten ze €40,- betalen.

 

Over niet geleverde mandje heb ik ook over gemaild,die kreeg ik paar dagen later thuis geleverd.

 

Nu komt het probleem namelijk,ze sturen mij een aankoop bewijs van bestelde fiets,maar de fiets die ik wilde heb ik nooit ontvangen.Ik vraag aan die webshop om mij een aankoopbon te sturen van de fiets die zij geleverd hebben.

 

Zo kan ik mijn fiets niet verzekeren.

 

Ik wil graag met jullie de namen van deze webshop  delen..

 

Het probleem is nog steeds niet verholpen heb tot nu toe 16 keer met hun gemaild.

 

wat moet ik doen,deze webshop is niet aangemeld bij th**swinkel waarb*rg

Link to post
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat het hiermee eindigt.   Je hebt met jouw instelling hoe je hiermee omgaat geen opties meer open.    

Posted Images

  • Moderators
9 minuten geleden, sattos zei:

ik zit 2 maanden met een probleem.Op 16 november heb ik via internet een fiets met mandje  besteld.De fiets kreeg ik op 30 november zonder mandje thuis geleverd

Koop op afstand, rechten consument:

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

 

Dit is dus een gepasseerd station.

 

En verder dit:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

 

Succes!

 

9 minuten geleden, sattos zei:

Ik wil graag met jullie de namen van deze webshop  delen.

Lees onze huisregels, noemen van de webshop is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Je komt op mij te aarzelend en besluiteloos over. Er is al enige tijd verstreken, en dat maakt je positie niet sterk. Misschien heb je de fiets al gebruikt. Dat maakt je positie zwak.

Maar je moet zelf tot een keuze komen. Houd je de fiets, wil je dan nog veel tijd investeren voor die 10 euro? Neem dan maar dit verlies. Of wil je de koop ongedaan maken? Dan moet je je veel formeler gaan opstellen, en dan wel schriftelijk en niet telefonisch

Link to post
Share on other sites
1 uur terug, ceesv zei:

Koop op afstand, rechten consument:

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

 

Dit is dus een gepasseerd station.

 

En verder dit:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

 

Succes!

 

Lees onze huisregels, noemen van de webshop is niet toegestaan.

oke zal ik ook niet doen,mijn doel is om mensen te waarschuwen om geen zaken te doen met deze webshop

 

oke daar was ik al bang voor,maar hoe kom ik aan een bewijs dat ik die fiets van hen heb gekocht.ik wil die verzekeren

Link to post
Share on other sites

Ben je lid van de consumentenbond? Dan kan je die om hulp vragen. De firma's die daar op de achterpagina komen binden meestal in, die willen hun naam niet nog slechter.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link to post
Share on other sites
1 uur terug, minplus zei:

Ben je lid van de consumentenbond? Dan kan je die om hulp vragen. De firma's die daar op de achterpagina komen binden meestal in, die willen hun naam niet nog slechter.

nee,ben niet lid van consumentenbond,

 

maar hoe kan ik die zooi onderdruk zetten om aan mijn aankoopbewijs te komen

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden, ceesv zei:

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Ik ook.

Net als alle andere dingen die lokaal verkrijgbaar zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link to post
Share on other sites
46 minuten geleden, ceesv zei:

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Hiervoor was ik al bang voor,

 

Ik heb ze per mail al in gebreke gesteld,maar die lui luisteren nergens naar(16 keer gemaild over onjuiste fiets,mand en aankoopbon)

Die fiets is al in gebruik,wat ik graag wil is alleen een juiste aankoop bon.

Link to post
Share on other sites

Die fiets is al in gebruik,wat ik graag wil is alleen een juiste aankoopbon.

 

Daarmee blijf jij probleemeigenaar, en wordt er niets opgelost.

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Beschouw het als leergeld, ik kan het niet mooier voor je maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites

Waren het merkfietsen, en was de gekregen fiets van een ander merk? Dan kan je het misschien nog spelen via de fabrikant. Uw merk heb ik besteld maar ik kreeg een.....

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Leg het uit aan jouw verzekeringsman en vraag aan hem

of hij in deze situatie de fiets alsnog kan verzekeren.

 

Dan is het probleem opgelost en hoef je verder nergens

meer achteraan en hoef je je verder niet meer te verbijten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: router KPN Box 12 en TP link archer AC 1200, TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc met energiemeting en Domoticz, Intel Nuc als PC met Windows 10, 16 Shelly's en een 2 ESP-tjes.

Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook een hoop wazig gedoe om niks. 

Iedere verzekering zal de prijs kunnen schatten. 

Geef desnoods een screen-shot van de advertentie op het www. 

 

Verder zou ik nooit een fiets via een web-shop kopen. Ga naar een winkel om de hoek en je kan de fiets proberen en ermee terug als de fietsbel kapot is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Nou, een fiets via een webshop kopen daar is niets mis mee zo lang je maar een bekende webshop kiest met het keurmerk of met uitstekende Reviews

Wij hebben over 10 jaar gezien al 2x twee elektrische Gazelle fietsen van rond de € 2.200,= per stuk bij een gerenommeerde webshop besteld en daar was en is niets mis mee.

Het scheelt alleen een hele jas of je dezelfde fiets bij de officiële fietsenzaak koop of bij een webshop.

 

Garantiezaken en / of reparaties worden altijd netjes afgehandeld via daarvoor in de buurt aangewezen fietsenwinkels.

 

Maar ja, zoaits moet je wel voor de aankoop controleren en niet achteraf als er problemen zijn.

 

VU+ UNO 4K SE - iPad Mini 4 - Iphone XR - MacBook Pro 2017 - Apple TV 4

Link to post
Share on other sites
  • ceesv locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.