Ga naar inhoud


HELP, webshop(fietsen winkel) wil geen aankoop bewijs geven


sattos

Aanbevolen berichten

ik zit 2 maanden met een probleem.Op 16 november heb ik via internet een fiets met mandje  besteld.De fiets kreeg ik op 30 november zonder mandje thuis geleverd.DE webshop zegt op haar site "voor 1700 bestellen morgen in huis".Ik bijna 14 dagen op moeten wachten na veel bellen waar de fiets bleef.

 

Het gekste is,ik kreeg een andere fiets die €10,- goedkoper is.Nadat ik met die webshop heb gemaild zeiden ze dat ik €40 euro moest betalen zodat die verkeerde fiets opgehaald kon worden.Ik vroeg ook waarom ik verkeerde fiets kreeg, ze zeiden dat de model die ik wilde uit het voorraad is.Maar op hun website is de model gewoon beschikbaar.Dus ik weer mailen,maar daar geven ze totaal geen antwoord op.

 

Ergens op internet las ik reviews van paar mensen die ook een goedkopere  fiets hebben gekregen,die kregen hun geld ook niet terug,bij inruilen moesten ze €40,- betalen.

 

Over niet geleverde mandje heb ik ook over gemaild,die kreeg ik paar dagen later thuis geleverd.

 

Nu komt het probleem namelijk,ze sturen mij een aankoop bewijs van bestelde fiets,maar de fiets die ik wilde heb ik nooit ontvangen.Ik vraag aan die webshop om mij een aankoopbon te sturen van de fiets die zij geleverd hebben.

 

Zo kan ik mijn fiets niet verzekeren.

 

Ik wil graag met jullie de namen van deze webshop  delen..

 

Het probleem is nog steeds niet verholpen heb tot nu toe 16 keer met hun gemaild.

 

wat moet ik doen,deze webshop is niet aangemeld bij th**swinkel waarb*rg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
9 minuten geleden, sattos zei:

ik zit 2 maanden met een probleem.Op 16 november heb ik via internet een fiets met mandje  besteld.De fiets kreeg ik op 30 november zonder mandje thuis geleverd

Koop op afstand, rechten consument:

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

 

Dit is dus een gepasseerd station.

 

En verder dit:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

 

Succes!

 

9 minuten geleden, sattos zei:

Ik wil graag met jullie de namen van deze webshop  delen.

Lees onze huisregels, noemen van de webshop is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je komt op mij te aarzelend en besluiteloos over. Er is al enige tijd verstreken, en dat maakt je positie niet sterk. Misschien heb je de fiets al gebruikt. Dat maakt je positie zwak.

Maar je moet zelf tot een keuze komen. Houd je de fiets, wil je dan nog veel tijd investeren voor die 10 euro? Neem dan maar dit verlies. Of wil je de koop ongedaan maken? Dan moet je je veel formeler gaan opstellen, en dan wel schriftelijk en niet telefonisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Koop op afstand, rechten consument:

Als u iets koopt op afstand, moet de verkoper u informeren over onder andere het product en de bedenktijd. In veel gevallen krijgt u een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken.

 

Dit is dus een gepasseerd station.

 

En verder dit:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

 

Succes!

 

Lees onze huisregels, noemen van de webshop is niet toegestaan.

oke zal ik ook niet doen,mijn doel is om mensen te waarschuwen om geen zaken te doen met deze webshop

 

oke daar was ik al bang voor,maar hoe kom ik aan een bewijs dat ik die fiets van hen heb gekocht.ik wil die verzekeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ben je lid van de consumentenbond? Dan kan je die om hulp vragen. De firma's die daar op de achterpagina komen binden meestal in, die willen hun naam niet nog slechter.

nee,ben niet lid van consumentenbond,

 

maar hoe kan ik die zooi onderdruk zetten om aan mijn aankoopbewijs te komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Ik ook.

Net als alle andere dingen die lokaal verkrijgbaar zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Door de procedure te volgen in de link die ik je heb gegeven.

 

Dus schriftelijk aangetekend in gebreke stellen met termijn stelling.

Daarna de koop ontbinden, en geld terug vragen.

Het adres moet op de site vermeld zijn.

Je kan die brief ook in kopie aan de Fiod sturen en dat aangeven aan de webshop.

Men dient een correcte factuur op te stellen.

 

Ik wil niet de pret bederven, maar ik heb zelf de indruk dat bovenstaande jou niet verder gaat helpen.

 

Alternatief kan je jouw verzekering agent vragen of hij de fiets wil "vaststellen", en dan in de verzekeringspolis op te laten nemen.

 

 

Het zal je niet verbazen, maar ik heb mijn fiets bij de lokale fietsenwinkel gekocht.

 

 

 

 

 

Hiervoor was ik al bang voor,

 

Ik heb ze per mail al in gebreke gesteld,maar die lui luisteren nergens naar(16 keer gemaild over onjuiste fiets,mand en aankoopbon)

Die fiets is al in gebruik,wat ik graag wil is alleen een juiste aankoop bon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beschouw het als leergeld, ik kan het niet mooier voor je maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg het uit aan jouw verzekeringsman en vraag aan hem

of hij in deze situatie de fiets alsnog kan verzekeren.

 

Dan is het probleem opgelost en hoef je verder nergens

meer achteraan en hoef je je verder niet meer te verbijten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een hoop wazig gedoe om niks. 

Iedere verzekering zal de prijs kunnen schatten. 

Geef desnoods een screen-shot van de advertentie op het www. 

 

Verder zou ik nooit een fiets via een web-shop kopen. Ga naar een winkel om de hoek en je kan de fiets proberen en ermee terug als de fietsbel kapot is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een fiets via een webshop kopen daar is niets mis mee zo lang je maar een bekende webshop kiest met het keurmerk of met uitstekende Reviews

Wij hebben over 10 jaar gezien al 2x twee elektrische Gazelle fietsen van rond de € 2.200,= per stuk bij een gerenommeerde webshop besteld en daar was en is niets mis mee.

Het scheelt alleen een hele jas of je dezelfde fiets bij de officiële fietsenzaak koop of bij een webshop.

 

Garantiezaken en / of reparaties worden altijd netjes afgehandeld via daarvoor in de buurt aangewezen fietsenwinkels.

 

Maar ja, zoaits moet je wel voor de aankoop controleren en niet achteraf als er problemen zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...