Ga naar inhoud


4K Ultra HD bij Ziggo sport


meijelsat
Ga naar oplossing Opgelost door meijelsat,

Aanbevolen berichten

Formule 1 in 4K Ultra HD bij Ziggo
Na lang wachten is het zover. Abonnees van kabelbedrijf Ziggo kunnen vanaf 26 maart Formule 1 met Max Verstappen in 4K Ultra HD kijken via Ziggo Sport.(bron: totaal tv)

 

 

Ik ben bezit van Cable decoder  Humax  5300c en geen 4k wel full HD . 

ik heb wel 4k tv van Philips PUS7502  met ingebouwde tuners DVB-t1/2, s/1/2 en c  die is 3 jaar en  zeer tevreden  mee. 

 

Ik vraag of mogelijkheden via Ziggp sport  4K gewoon mijn tv gebruiken  of moet ik CI+ smart card gebruiken?????

IMG_20200924_213131.jpg

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals in het artikel te lezen is, is dit alleen te bekijken via de Next mediabox.

Dus al jouw apparatuur gaat het niet zichtbaar maken.

 

Helaas denkt Ziggo alleen aan geld verdienen en niet aan de kijker.

Critici zullen wel zeggen: Logisch, Ziggo is een commercieel bedrijf, maar ten eerste kan dat ook best anders en ten tweede hadden de gemeentes de kabelnetten maar niet moeten verkopen aan een commercieel bedrijf.

Bijvoorbeeld in Veendam laten ze zien dat het ook anders kan.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover nu bekend is via de Ziggo eigen communicatie is de 4K versie alleen met de nieuwe decoder ontvanger "Next" te bekijken.

Het 4K signaal zou wel via de DVB-C ontvangen worden, maar naar schijnt alleen door de Next intern weer gegeven kunnen worden als deze een UHD tv herkent. 

Terwijl de andere al beschikbare 4K zender, in het Movies & Series pakket ook slechts door de Next in 4K wordt weergeven, word dit signaal via IPTV, internet stream beschikbaar gesteld. 

Helaas wordt het signaal in 4K SDR doorgezet, wat mij nog meer bevreemd. Op zich mist dus de 4K Formule 1 weergave dus een flinke meerwaarde door het niet in HLG-HDR aan te bieden.  Gemiste kans voor ze, afgelopen jaren was de ontvangst in UHD via RTL UHD inclusief HLG  toch de beste beeldpresentatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, meijelsat zei:

 

Ik vraag of mogelijkheden via Ziggp sport  4K gewoon mijn tv gebruiken  of moet ik CI+ smart card gebruiken?????

Maak je geen zorgen en geef zeker geen geld uit hieraan. De afmetingen van de tv zijn immers te klein om enig verschil te zien.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik pech... Ik heb geen alles in 1 van Ziggo (alleen TV). Dus geen Next box voor mij. Voor 1 miezerig 4K kanaal ga ik zeker geen Ziggo internet nemen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOHO,

twee zenders UHD :grin: op je NEXT multimediabox

 

Dus ook love nature 4k en die genoemde Ziggo sport F1 programma's.

Dat staat los van de compleet TV pakket kosten, die komen daar ook nog eens bovenop.

 

Voor wie het kan bekostigen uiteraard de moeite waard.

Voor die dat niet kan, had beter geen UHD TV kunnen kopen voor deze Provider. (natuurlijk idem dito canal digitaal)

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi naadje dat HD+ de F1 licentie verloren heeft :( 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Servus TV Österreich.......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst maar is afwachten, op dit moment staat er nog geen UHD signaal op de ziggo kabel behalve hun LN UHD DVB test kanaal, en die heeft alleen CAID 1850 codering op dit moment

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo moet verplicht 4k media next  ontvangen op markt voor alle Ziggo klanten en gratis Ziggo sport kijken op kanaal 14. Dat eerlijke consument.

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein beetje off topic, maar ik sta aan de vooravond om mijn twee Vu+ Duo`s te vervangen voor de nieuwe Vu+ Duo 4K SE. 

Kan ik daar naast mijn satelliet tv, middels een extra DVB-C module. gewoon mijn Ziggo zenders mee ontvangen?

 

Zien we later wel hoe we Max in 4K over de LG OLED zien scheuren.

 

gr,

 

Ed.

 

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...