Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Eduard07 zei:

Je spreekt jezelf hier tegen.

Ik weet zo gauw niet een situatie te bedenken waarin "mensen wel bereid zijn te betalen omdat de prijs redelijk zou zijn". (Wat is "redelijk" en wie bepaalt dat?)

Altijd wel een drogreden te vinden om juist niet te betalen. Zeker in het geval van software. Het is voor menigeen bijna een sport. En een kick als het (een tijdje) lukt.

Dat klopt niet.

Er was een tijd dat MP3's massaal gedownload werden, toen dan Apple met iTunes kwam zei men dat die onmogelijk zouden kunnen geld verdienen, want het was toch allemaal gratis te krijgen.

Bleek dat heel veel gebruikers wel degelijk bereid waren van te betalen voor hun muziek, als de prijs maar OK is, het niet te moeilijk gemaakt werd, en het om legaal aanbod ging.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Mojo zei:

Dat is in NL net zo. En dan gaat het niet eens om het geld maar door de regels. Hier vindt men dat entertainment alleen bij de commerciëlen mag. Nou en dat lukt aardig🤢🤮

Ik mis toch een programma als "de Canvascrack", dat was tenminste een echte quiz.

Niet van die lullige om ter meest gieren van het lachen shows, die dan voor quiz moeten doorgaan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, digitaal kijker zei:

waar is de tijd van de honeymoon quiz met Ron Brandsteder dat soms klungelig was maar toch een groot kijk cijfer had (misschien omdat er niks anders was ook) en de soundmixshow...... 

Ik denk toch niet dat een honeymoon quiz vandaag de dag nog zou aanspreken.

Het lijkt meer jeugdsentiment dan wat anders.

Soms vind je op Youtube nog fragmenten van oude TV reeksen uit binnen- en buitenland.

Dan verschiet je hoe je daar indertijd je pap mee kon koelen.
Alles moet tegenwoordig veel sneller.

Neem nu een Toon Hermans, indertijd vond ik dat super leuk, maar als ik nu daar iets van terugzie dan komt dat zo traaaag over.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, zzzzzz zei:

Bleek dat heel veel gebruikers wel degelijk bereid waren van te betalen voor hun muziek, als de prijs maar OK is, het niet te moeilijk gemaakt werd, en het om legaal aanbod ging.

Maar ook heel veel niet.

En daarom kwam er een speciale toeslag(je) op lege beeld- en geluidsdragers. (Die toeslag was volgens de EU trouwens ook niet toegestaan, maar Rutte weet altijd geitenpaadjes...) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Er zit voor iedereen wat wils bij, en genoeg dat de moeite waard is.

Wel typisch Nederlands: klagen dat het geld kost en dan ook nog klagen over de kwaliteit.🤔  

Inderdaad. Wij Nederlanders zijn geen makke schapen die alle gras vreten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoeveel hobbyisten er nog zijn op satelliet-gebied die voor codes ed gaan. Het was en is mi een kleine groep.  Ook de mensen die niet voor codes gaan maar iets bv willen opnemen zijn hier op het forum ruim vertegenwoordigd.

Sinds jaren gebruik ik op het platteland Linux-tuners met satschotels voor 2000 of meer zenders waarvan zeker 100 interessant, terwijl diverse buren een CD-ontvanger hadden en hebben om naar een beperkt en vaak matig aanbod te kijken op een stuk of 7 zenders zonder een behoefte aan opname.

Ik denk dat het merendeel van de CD-kijkers daar volledig gelukkig mee is. Ze kijken naar een paar Nederlandse zenders en de rest interesseert ze niet zoals ik een paar dagen geleden weer bij fijne buren zag waar de TV aanstond voor de kinderen met hopeloze troep op de buis.

Die 23 andere verplichte zenders als Arte, ARD en andere interesseert ze totaal niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, minplus zei:

Ik vraag me af hoeveel hobbyisten er nog zijn op satelliet-gebied die voor codes ed gaan. Het was en is mi een kleine groep.  Ook de mensen die niet voor codes gaan maar iets bv willen opnemen zijn hier op het forum ruim vertegenwoordigd.

Sinds jaren gebruik ik op het platteland Linux-tuners met satschotels voor 2000 of meer zenders waarvan zeker 100 interessant, terwijl diverse buren een CD-ontvanger hadden en hebben om naar een beperkt en vaak matig aanbod te kijken op een stuk of 7 zenders zonder een behoefte aan opname.

Ik denk dat het merendeel van de CD-kijkers daar volledig gelukkig mee is. Ze kijken naar een paar Nederlandse zenders en de rest interesseert ze niet zoals ik een paar dagen geleden weer bij fijne buren zag waar de TV aanstond voor de kinderen met hopeloze troep op de buis.

Die 23 andere verplichte zenders als Arte, ARD en andere interesseert ze totaal niet.

 

Wat bedoel je met code's? En opnemen .. Tsja, kan het me niet heugen wanneer er hier voor het laatst iets van de tv opgenomen is. De enige waarvan ik weet die nog wel eens wat opnam van de tv, dat was me pa 🙂

 

Vroeger (opa vertelt) toen ik nog thuis woonde en nooit geen zin had om super laat op te blijven, liet ik me pa altijd op de vrijdag avond, de late avond film opnemen, dat was meestal een actie film o.i.d. En dus (toen niet) geschikt voor de vroegere uitzend tijden 🙂 

 

En aanbod, heb dan wel een abbo op CD, en daar wordt ook zekers naar gekeken, heb ik eigenlijk naast de Astra 2, de Engelse zenders vindt ik wel goed, althans beter als de Nederlandse 😉

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, tot nu toe kun je voor weinig of geen geld nog naar volop buitenlandse zenders kijken. Duitse, Engelse en Franse (voor weinig geld, met oscam). Arte is een zender waar ik zelf toch ook regelmatig naar kijk. Van de Duitse zenders is alleen een programma op SWR voor mij interessant. Verder zit ik niet te wachten op, zoals we dat vroeger zeiden, John Wayne die "Hände hoch" zegt.

Gelukkig zenden de Engelse en Franse zenders op satelliet vaak programma's o.a. in de oorspronkelijke taal uit, maar wel alleen met Franse of Engelse ondertiteling. Voor mij geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, MaartenM zei:

Tja, tot nu toe kun je voor weinig of geen geld nog naar volop buitenlandse zenders kijken. Duitse, Engelse en Franse (voor weinig geld, met oscam). Arte is een zender waar ik zelf toch ook regelmatig naar kijk. Van de Duitse zenders is alleen een programma op SWR voor mij interessant. Verder zit ik niet te wachten op, zoals we dat vroeger zeiden, John Wayne die "Hände hoch" zegt.

Gelukkig zenden de Engelse en Franse zenders op satelliet vaak programma's o.a. in de oorspronkelijke taal uit, maar wel alleen met Franse of Engelse ondertiteling. Voor mij geen probleem.

 

Nah, dat "Hände hoch" horen roepen uit een mond, waarvan je bijna zekers weet dat het een engels man of amerikaan o.i.d. is, klinkt net zo bezopen, als dat je georgina verbaan hoort zeggen 'handen omhoog'  😐 

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ik vraag me af hoeveel hobbyisten er nog zijn op satelliet-gebied die voor codes ed gaan. Het was en is mi een kleine groep.  Ook de mensen die niet voor codes gaan maar iets bv willen opnemen zijn hier op het forum ruim vertegenwoordigd.

Sinds jaren gebruik ik op het platteland Linux-tuners met satschotels voor 2000 of meer zenders waarvan zeker 100 interessant, terwijl diverse buren een CD-ontvanger hadden en hebben om naar een beperkt en vaak matig aanbod te kijken op een stuk of 7 zenders zonder een behoefte aan opname.

Ik denk dat het merendeel van de CD-kijkers daar volledig gelukkig mee is. Ze kijken naar een paar Nederlandse zenders en de rest interesseert ze niet zoals ik een paar dagen geleden weer bij fijne buren zag waar de TV aanstond voor de kinderen met hopeloze troep op de buis.

Die 23 andere verplichte zenders als Arte, ARD en andere interesseert ze totaal niet.

Dat van die codes (eigenlijk goldcards) is voor mij alweer zo'n 20 jaar geleden.  

 

Nu heb ik een abonnement op Digitenne eigenlijk speciaal voor Eurosport (Met name voor de Giro en de Vuelta) En ja, naast de NPO-zenders, Eurosport, Discovery en sporadisch ESPN 1 kijken we zelden naar de andere zenders.  

Op de satelliet zitten veel leuke zenders waar je zo af-en toe eens naar kijkt zoals bv Phoenix, Arte of bv wat muziekzenders op de Astra 2.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

🙂

Ik loop zo te zien 3 generaties voor op Felix.

Van eind jaren 50 muziek op een bandrecorder via tapedeck en cassetterecorder en videorecorder, enz.

 

Oja, weet het nog hoor .. Stiekum de (max) singles van broer lief op zijn stereo toren van sony copieren als hij er niet was 😄 

 

`En tot laat in de nacht stiekum tv kijken op een klein draagbaar zwart/wit tv'tje 🙂 

 

En me dood ergeren, als broerlief weer terug was van de dienst *dienstplicht he* dat hij snachts de grandmix van de heer liebrand aan het opnemen was 😮 

 

-zucht- wat een leven was het toen he 😛 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...