Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Jammer deze ontwikkeling.

Het trieste vind ik dat Canal Digitaal hun IPTV nog steeds niet op orde heeft.

De Canal Digitaal App is echt geen vervanging voor satelliet, hun settop boxen een drama.

 

Kijk eens naar het huidige programma op RTL Z. Vanwege de Europa League  is daar door RTL nu het darten geprogrammeerd.

Via satelliet mag ik in SD kijken.

Via hun App ziet het er beter uit, maar ik krijg de bibbers van de framerate.

Er loopt daar bij CDS een techneut rond die denkt dat 25p hetzelfde is als 50i.

Waarom snappen ze dat bij KPN en Ziggo wel? Mij een raadsel.

1080p zou scherper zijn dan 720p? Oordeel zelf. Plaatjes van Ziggo GO App (720p50) en de CDS App (1080p25).

 

2021040820210777.thumb.png.134de9b39c3e9ddb5950bc370e9b42ba.png

 

 

 

2021040820220784.thumb.png.93e4ac6bc30292b520046103d71dcd8a.png

 

 

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Mimisiku zei:

TV Vlaanderen is ook M7....

Dat heb ik toch nooit ontkend?

Ik zeg wel dat de marktsituatie van TVV en CD niet dezelfde is.

Het pakket van CD lijkt mij uitgebreider, en meer HD zenders.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gebruiken dezelfde hardware.. Canal+/Vivendi zal voor heel het M7 gebeuren de eisen stellen....

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ze gebruiken dezelfde hardware.. Canal+/Vivendi zal voor heel het M7 gebeuren de eisen stellen....

Dat is hoe zij het als leverancier bekijken, de klant bekijkt dat anders.

Hij vergelijkt de verschillende leveranciers, en de voor- en nadelen van elk.

Tot hiertoe had TVV een voordeel dat er met een losse kaart kon gewerkt worden, de dag dat die afschakeling gebeurt, valt dat voordeel weg, alle nadelen blijven bestaan.

En nieuwe klanten die de investering nog moeten doen, gaan nog minder reden hebben om voor TVV te kiezen.

Ik vraag mij af hoe ze denken dat klantenverlies op te vangen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, bij veel reacties is hier de wens de vader van de gedachte.

Voor mij is ongecodeerd kunnen opnemen belangrijk. Kan dat niet meer, dan is CD voor mij: aju paraplu. Maar als ik naar mijn kennissen kijk is er niemand die opneemt. Zij kijken allemaal direct. Het zal wel meevallen met het ledenverlies.

Voor mij geen einde van satelliet. Ik keek toch al meer naar de Duitsers en de Engelsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, boudeman zei:

Tja, bij veel reacties is hier de wens de vader van de gedachte.

Voor mij is ongecodeerd kunnen opnemen belangrijk. Kan dat niet meer, dan is CD voor mij: aju paraplu. Maar als ik naar mijn kennissen kijk is er niemand die opneemt. Zij kijken allemaal direct. Het zal wel meevallen met het ledenverlies.

Voor mij geen einde van satelliet. Ik keek toch al meer naar de Duitsers en de Engelsen.

Zijn die cijfers voor Nederland dan zo anders dan hier?

Februari 2019 : minder dan de helft van de Vlamingen kijkt nog live TV. ([URL]https://www.tijd.be/tech-media/media-marketing/minder-dan-helft-van-vlamingen-kijkt-nog-live-televisie/10095795.html[/URL])

Velen streamen en hebben ook geen klassiek abonnement meer.

We zijn ondertussen al weer 2 jaar verder, ik durf wedden dat dat percentage rechtstreeks kijken nog een pak lager ligt nu.

 

En inderdaad, het einde van je TVV of CD abonnement hoeft niet het einde van je satelliet beleving te zijn.

Ik heb ook al jaren geen TVV abonnement meer, en kijk toch nog altijd naar die FTA zenders.

Maar dat verandert niets aan het feit dat zij een klant kwijt zijn, en de kosten dus over minder klanten moeten gedeeld worden.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Lineaire TV is op zijn retour. Jongeren kijken nauwelijks meer, ouderen nog wel, maar die generatie sterft ook uit. Mijn kennissen zijn, net als ik, op leeftijd. Voor hen zal in het algemeen een verandering van de codering geen rol spelen en tot opzegging leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Satelliet zei:
OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN
 
Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:
 
 
  De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
  Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
  Aston- en PowerCam-modules.

Hoi @Satelliet

Ik ben zeer benieuwd waar je dit gevonden hebt.

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, D-box zei:

Hoi @Satelliet

Ik ben zeer benieuwd waar je dit gevonden hebt.

Groetjes,

D-box

ik heb een vermoeden dat dit een verkoper is in Aalst van satelliet apparatuur ;) zonder de naam van de winkel te zeggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd. Zouden we dan gratis een CI module krijgen?

  • Haha 1

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of iemand van jullie CDS kaart bezitters al een gebeld heeft naar CDS om te vragen hoe t zit ?

Dan krijgen ze al een paar bezorgde klanten aan de lijn in 2021, alleen al het vooruitzicht dat men gaat opzeggen in 2022 lijkt me wel plofstof.

succes met bellen

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar of niet, Canal Digitaal zal dit pas op het allerlaatste moment aan haar klanten mededelen. Meestal maar een maand vooraf.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Mimisiku zei:

Waar of niet, Canal Digitaal zal dit pas op het allerlaatste moment aan haar klanten mededelen. Meestal maar een maand vooraf.....

Waar of niet?

Heb je dan redenen om te twijfelen aan wat er gezegd wordt?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gewoon opzoek naar de bron.

Ik kan het niet achterhalen

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een vreemd bericht

Je kan ook zien dat het woord "'''en" 

verkeert is geschreven in de een na laatste regel

 

 

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...