Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Dan zal de verkoop van alle hardware waar CD niet meer in werkt, behoudens met een CI module, fors in elkaar storten. Nog los van die gebruiker die creatief kijkt. Immers het kijken via een CI met de beperking is nóg erger als de huidige SID beperking. 
 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze van alles bedenken bij Canal+ / Vivendi om voor hun klanten een eenduidig product aan te bieden dat ook in Frankrijk aangeboden wordt opdat men geen rommel hoeft inkopen bij diverse hardware leveranciers voor die paar tutten in Nederland en België.

Als de CEO een telefoon pakt bibberen en beven de EU fundamenten mbt vrije keuze apparatuur/hardware.

 

Het stond al in de sterren en je zag het in de glazen bol.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik denk dat ze van alles bedenken bij Canal+ / Vivendi om voor hun klanten een eenduidig product aan te bieden dat ook in Frankrijk aangeboden wordt opdat men geen rommel hoeft inkopen bij diverse hardware leveranciers voor die paar tutten in Nederland en België.

Als de CEO een telefoon pakt bibberen en beven de EU fundamenten mbt vrije keuze apparatuur/hardware.

 

Het stond al in de sterren en je zag het in de glazen bol.

Ja, maar beseft die CEO dat bijv. hier in België (eigenlijk bestaat die markt niet, want Vlaanderen en Franstalig België zijn 2 aparte markten, met veel eigen zenders) de marktsituatie heel anders is dan in veel andere Europese landen?

Satelliet is hier echt een nicheproduct, en met "hier" bedoel ik dan de overgrote meerderheid, die niet op camping gaat (is ook veel minder populair dan in Nederland), en niet een vast buitenverblijf heeft in het buitenland.

Die mensen hebben bijna altijd de keuze tussen Telenet (kabel), Orange (kabel), Proximus (IPTV), TV Vlaanderen (DVB-T, sat en IPTV), en Joyn.

Ik vermeld hier alleen de legale opties, natuurlijk.

TV Vlaanderen had eigenlijk maar één voordeel: dat je met een losse kaart kon kijken.

Op alle andere punten lijkt mij die minder te scoren, minder Vlaamse zenders, vaker SD in plaats van HD, enz.

De psychologische drempel om een schotel te zetten ligt ook erg hoog, want een satellietschotel is niet iets dat erg in onze cultuur zit, wat bijv. wel zo is in Duitsland of het VK.


Mensen die nu TVV hebben zijn dus al een beetje buitenbeentjes, die om specifieke redenen voor TVV gekozen hebben, heel vaak omdat ze met een losse kaart wilden kunnen werken.

Die gaan ze dus nu buitenwerken.

Iemand kan natuurlijk beslissen om te blijven, maar om welke reden dan nog?

Je kunt zeggen: "omdat hij nu toch al die apparatuur heeft staan".

Dat klopt, maar een Linux ontvanger die je met een CI module moet gebruiken verliest heel veel van zijn voordelen.

De nadelen van de provider blijven echter gewoon dezelfde.

 

En om dan nog nieuwe klanten aan te werven, good luck.

Met een systeem dat even gesloten is als de rest, maar heel veel nadelen, ga je weinig mensen overtuigen om over te schakelen.

 

Ik denk dat het opzeggingen zal regenen. 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zzzzzz   Dat klopt, maar een Linux ontvanger die je met een CI module moet gebruiken verliest heel veel van zijn voordelen.

 

Omdat ik al eeuwenlang met een kaart werk in mijn Rebox weet ik niet goed welke beperkingen eraan komen (want een ci module past er wel in).

Ik ga ervan uit dat ongecodeerd opnemen niet meer mogelijk is. Zijn er nog andere beperkingen? Wisselen van satelliet blijft toch zonder meer mogelijk?

Of is het enige CD alternatief een ci+ module? Die past in ieder geval niet in de Rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CD zal vermoedelijk als alternatief een van hun ontvangers aanbieden.

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, boudeman zei:

@zzzzzz   Dat klopt, maar een Linux ontvanger die je met een CI module moet gebruiken verliest heel veel van zijn voordelen.

 

Omdat ik al eeuwenlang met een kaart werk in mijn Rebox weet ik niet goed welke beperkingen eraan komen (want een ci module past er wel in).

Ik ga ervan uit dat ongecodeerd opnemen niet meer mogelijk is. Zijn er nog andere beperkingen? Wisselen van satelliet blijft toch zonder meer mogelijk?

Of is het enige CD alternatief een ci+ module? Die past in ieder geval niet in de Rebox.

Bij een VU+ bijv. kun je kiezen om een opname direct te decoderen, of achteraf, in dat laatste geval moet je decoder in standby staan en heeft evenveel tijd nodig om de opname te decoderen.

Verschil is dat je met een losse kaart makkelijk meerdere zenders tegelijk kunt decoderen, ook als die op andere transponders zitten.

Met een module is dat niet zo.


Met ontvangers van de leverancier zelf heb je vaak minder beperkingen qua gelijktijdige opnames, maar dan verlies je wel de toegang tot je opnames.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch een vreemde zaak dat ze zoiets willen doen, hier gebruik ik al vanaf 1989 diverse sat. ontvangers en toen Dreambox met ontvangers uitkwam heb ik behalve een paar VU+ ontvangers nooit wat anders gehad. Heb ze net gebeld en duidelijk verteld dat CD hier eruit vliegt, die prut ontvangers van hun hoef ik niet. Wij kijken toch meestal Duitse tv. Door de glasvezel aanleg in het buitengebied is de noodzaak van sat ontvangst niet groot meer dus weer een reden om CD op te zeggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, boudeman zei:

@zzzzzz   Dat klopt, maar een Linux ontvanger die je met een CI module moet gebruiken verliest heel veel van zijn voordelen.

 

Omdat ik al eeuwenlang met een kaart werk in mijn Rebox weet ik niet goed welke beperkingen eraan komen (want een ci module past er wel in).

Ik ga ervan uit dat ongecodeerd opnemen niet meer mogelijk is. Zijn er nog andere beperkingen? Wisselen van satelliet blijft toch zonder meer mogelijk?

Of is het enige CD alternatief een ci+ module? Die past in ieder geval niet in de Rebox.

1)Wat is het verschil tussen beide hier bedoelde CI / + modules. Ik ken momenteel alleen die witte Canal Dig module. Daar gaat toch gewoon je losse smartcard in ?

2)In bovengenoemde 4 paginas wordt gesproken over sommige rebox modellen en de gecertificeerde CD-modellen. Volgens mij is de Rebox 8220 een gecertificeerde CD ontvanger. Werkt daar de kaartlezer straks nog, of alleen het CAM slot met de witte CD module ?

maar in beide gevallen heb ik dan nog steeds mijn losse /huidige oranje CD smart card. Of werkt niets meer op basis van een losse smart kaart per 2022??

3)Kan je met een certificeerde (rebox)-ontvanger, helemaal niet meer vrij opnemen ?  Of dien je dat dan binnen het zelfde tijdvak (van je 10 dagen datum) te bekijken ?  (omdat het anders gecodeerd zou zijn.  Dat had ik vroeger met een Inverto receiver: moest ik via het menu ongecodeerd opslaan)

 

hoor graag wat meningen op mijn vragen.

als ik het allemaal goed begrijp kan je met een M7 ontvanger wel direct / lineair blijven kijken, maar vervalt het vrij opnemen ?!

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het probleem ook. Je mag vet betalen, maar je gaat qua mogelijkheden terug naar 1973. Alleen kijken en eigenlijk ook niet meer opnemen. Alles moet beveiligd in de cloud of gecodeerd op een USB HDD/Stick. Je verliest alle vrijheid en dat stoort de oude garde die is opgegroeid met de videorecorder, dvd-recorder.

En dat alles omdat de contentaanbieder inmiddels oppermachtig is en alle rechten naar zich toe getrokken heeft. Alles, maar dan werkelijk alles moet extra (veel) geld opleveren.. Stel je voor dat je als consument een HD of zelfs UHD film zou mogen opslaan.. Het idee alleen al is ze een doorn in het oog!!!

 

Persoonlijk denk ik dat ze het kantelpunt gaan bereiken: de consument is al dat gepiepel zat en zegt gewoon op. Ze kijken wel via streams (als je tóch niet meer mag/kan opnemen) en verlaten massaal de lineaire TV. Kunnen al die gesloten providers de boel opdoeken. Ik voorzie een leegloop en uiteindelijk vertrek van CDS,TVV e.d. wegens gebrek aan inkomsten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat is het probleem ook. Je mag vet betalen, maar je gaat qua mogelijkheden terug naar 1973. Alleen kijken en eigenlijk ook niet meer opnemen. Alles moet beveiligd in de cloud of gecodeerd op een USB HDD/Stick. Je verliest alle vrijheid en dat stoort de oude garde die is opgegroeid met de videorecorder, dvd-recorder.

En dat alles omdat de contentaanbieder inmiddels oppermachtig is en alle rechten naar zich toe getrokken heeft. Alles, maar dan werkelijk alles moet extra (veel) geld opleveren.. Stel je voor dat je als consument een HD of zelfs UHD film zou mogen opslaan.. Het idee alleen al is ze een doorn in het oog!!!

 

Persoonlijk denk ik dat ze het kantelpunt gaan bereiken: de consument is al dat gepiepel zat en zegt gewoon op. Ze kijken wel via streams (als je tóch niet meer mag/kan opnemen) en verlaten massaal de lineaire TV. Kunnen al die gesloten providers de boel opdoeken. Ik voorzie een leegloop en uiteindelijk vertrek van CDS,TVV e.d. wegens gebrek aan inkomsten...

Dat deed bijna iedereen, om vervolgens de reclame blokken door te spoelen. Maar omdat het bij de commerciele zenders inmiddels bijna allemaal zeer oude films zijn wijkt men uit naar met name Netflix. Gedachten kronkel van de contentaanbieder om bang te zijn van een opgeslagen film op een thuis ontvanger. Je kan er verder niets mee.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Pillo2 zei:

1)Wat is het verschil tussen beide hier bedoelde CI / + modules. Ik ken momenteel alleen die witte Canal Dig module. Daar gaat toch gewoon je losse smartcard in ?

2)In bovengenoemde 4 paginas wordt gesproken over sommige rebox modellen en de gecertificeerde CD-modellen. Volgens mij is de Rebox 8220 een gecertificeerde CD ontvanger. Werkt daar de kaartlezer straks nog, of alleen het CAM slot met de witte CD module ?

maar in beide gevallen heb ik dan nog steeds mijn losse /huidige oranje CD smart card. Of werkt niets meer op basis van een losse smart kaart per 2022??

3)Kan je met een certificeerde (rebox)-ontvanger, helemaal niet meer vrij opnemen ?  Of dien je dat dan binnen het zelfde tijdvak (van je 10 dagen datum) te bekijken ?  (omdat het anders gecodeerd zou zijn.  Dat had ik vroeger met een Inverto receiver: moest ik via het menu ongecodeerd opslaan)

 

hoor graag wat meningen op mijn vragen.

als ik het allemaal goed begrijp kan je met een M7 ontvanger wel direct / lineair blijven kijken, maar vervalt het vrij opnemen ?!

De ene module heeft een andere codering dan de andere.

Wat ze kunnen doen is één codering (die van Mediaguard) eraf halen, dan kan die ene module ze niet meer ontvangen.

Het verschil tussen losse kaart en module zit hem in de softcam, die kan wat opgenomen wordt van verschillende transponders herverpakken en naar de kaart sturen.

Bij een module gaat dat niet. 

En bij een ontvanger van de aanbieder zelf kun je niet aan je opnames.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI+ module

heb deze afbeelding net terug gezocht: 

Canal Digitaal en TV Vlaanderen CI+ module

 

Losse M7 mediaguard CI module tbv ontvangst van het CanalDigitaal/TV Vlaanderen/Telesat pakket met behulp van uw eigen losse smartcard.

GAAT DEZE PER 2022 ECHT NIET MEER WERKEN ??!!

 

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou is het wel zo dat er ook heel wat mensen zijn die dat opnemen helemaal niet boeit als je maar kunt herstarten of terugkijken. En er zijn massa's mensen die reclame kijken of tijdens dat, de kinderen naar bed brengen.

Payperview en Paytv om reclame te ontwijken is niet meer zo'n probleem in tegenstelling tot 18 ã 20 jaar geleden.

Het grote aantal Ziggo klanten met Ziggo Multimediabox is ook niet voor niets extreem veel groter dan de enigma2 linux kist gebruikers met kaartje en opname als optie.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...