Jump to content

TV in een verzoringshuis


hugogertie
 Share
Followers 2

Recommended Posts

Even een vraag waar wij tegen aan lopen op dit moment.

Mijn schoonmoeder zit in een verzorgingshuis waar tot januari altijd Ziggo aanwezig is geweest, ze betaalden iets van 20 euro per maand voor ontvangst van de tv zenders. Ziggo heeft destijds aangekondigd dat ze stoppen met het analoge signaal digitaal werkt alles gewoon en dit bleef werken. Ze heeft tot 2 weken terug nog gewoon digitaal kunnen kijken naar de SD zenders zonder problemen die staan open, alleen er werd geen geld meer afgeschreven dat wel. Nu de stekker uit de kabel van het verpleegtehuis is getrokken zijn  we verplicht dus een abonnement af te sluiten echter we hebben geen keus.

Nu heeft een of andere manager de beslissing genomen in december dat Ziggo helemaal is afgesloten van de bewoners en ze maar een abonnement bij KPN moeten afsluiten met internet, telefoon en TV...............voor  € 37,50/maand  dat is hun nieuwe aanbieder. Ik vind dit ronduit belachelijk om die oudjes zo op kosten te jagen en nog meer uit te kleden. Vooral de verandering i.v.m. dementie om ze weer bij te brengen hoe IP TV ( andere afstandbediening etc.) werkt vormt volgens mij een probleem. Ook internet en telefoon is volledig overbodig omdat ze totaal niet weet wat internet is. Totale extra kosten eerste jaar € 235,00 ten opzichte van Ziggo.

 

Is dit allemaal zo maar te accepteren en zijn er andere oplossingen, Digitenne is onmogelijk omdat de veldsterkte op haar kamer ronduit matig is.

VU Ultimo PLI 4 dvb-c + s / ET 8000 PLI 4 dvb-c + s

Link to post
Share on other sites

  • Replies 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Die dan iedere dag je urine katheder verschoont en je de bedpan onder je achterwerk schuift om je daarna een nieuwe luier om te doen?

Maar juist doordat deze mensen zuinig zijn geweest hebben ze wat meer geld. Dat betekend echter niet dat je ze hun keuze vrijheid mag beperken.   Want: Met zuinigheid en vleit bouwt men huiz

Nee hoor, dat ben ik niet van plan. Dan huur ik een leuke blonde meid van een jaar of 18 in die me de hele dag verzorgt.

  • V.I.P.

Ook in een verzorgingshuis moet de klant de mogelijkheid hebben om bij de verschillende providers die op de markt aanwezig zijn een abonnement kunnen afsluiten. Mijn advies is de raad van bestuur te bellen of te schrijven en ook Ziggo te bellen of te schrijven daar "een Manager van dat verzorgingshuis" de marktwerking belemmert.

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Mijn schoonvader zit ook net in het verzorgingstehuis. Hij had thuis al 2 digitenne kastjes en daarvan hebben we er 1 meegenomen naar het tehuis.

Dat gaat prima, af en toe blokjes.

 

Je kan het altijd een keer proberen.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

 

Drs. P.

Link to post
Share on other sites

Soms geeft het verzorgingshuis niet alle opties aan de bewoners door. Ik zou klantenservice KPN bellen en een 'normaal' abonnement afsluiten met alleen de digitale zenders als dat mogelijk is. Ik heb iets dergelijks onlangs bij Ziggo gedaan en alles bleek mogelijk!

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
23 minuten geleden, ton2207 zei:

Soms geeft het verzorgingshuis niet alle opties aan de bewoners door.

Een zorgeenheid is een wooneenheid waar de bewoner zijn eigen contracten kan afsluiten met derden.

3 jaar geleden heb ik het contract van de instelling waar mijn moeder heen ging compleet gecontroleerd voor haar.

Net wat je zegt @ton2207, gewoon even zelf aan de telefoon gaan hangen. In de meeste verzorgingstehuizen ligt een COAX netwerk alsook een aparte telefoonlijn naar die wooneenheid.

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites

Nou een telefoontje maakt veel duidelijk. De verzorgingsgroep met meerdere tehuizen heeft besloten dat het collectieve Ziggo signaal is opgezegd en dus Ziggo de kabel heeft afgesloten. Ze kunnen dus niet bijvoorbeeld woning 1 wel op Ziggo aansluiten en Woning 2 niet omdat alles aan elkaar hangt zoals in het verleden is aangesloten door @Home. Ze betaalden daar een vast bedrag voor en iedereen in de verzorgingshuizen had standaard het analoge TV signaal, dat dit digitaal ook werkte snappen ze nu nog niet (willen ze niet snappen, ook na mijn uitleg niet) maar er is besloten om het collectieve TV signaal te stoppen bij Ziggo dus niet meer een x bedrag betalen voor alle woningen. De oplossing is simpel op iedere kamer zit een ISRA punt van de KPN waar dus nu een internet abbo kan worden afgesloten met de vaste maandelijkse kosten en daarvoor krijgen ze internet telefoon en TV  voor vanaf € 37,50 / maand. Men kan zelf bepalen bij wie ze dat afsluiten T-Mobile, KPN etc. De bewoner kan dus kiezen...................... maar de meeste hebben niets aan internet en telefoon maar mogen er nu wel voor betalen. Lekker voor de KPN die nu extra veel kan afsluiten.

Het is in mijn ogen gewoon een ordinaire bezuiniging die de verzorgingsonderneming een heleboel geld bespaard en de bewoners opscheept met extra maandelijkse kosten en vermoed dat een of andere Manager lekker weer een Bonus kan opstrijken.

VU Ultimo PLI 4 dvb-c + s / ET 8000 PLI 4 dvb-c + s

Link to post
Share on other sites

Met Digitenne kijk je betaalbaar, voor slechts €18,- per maand, live digitale televisie. 

Topfield SRP2401CI+; SAB Titan III; Samsung 40D6510WS

Link to post
Share on other sites

Ik heb in de familieraad van een verzorgingstehuis gezeten en daar was het net andersom. Ook een centrale "inkoop" met een provider die voor alle bewoners TV ontvangst regelde, inderdaad gewoon analoog, hetzelfde als hier beschreven. 

Alleen was daar de provider die de boel blokkeerde, volgens de regels van de provider (volgens mij ook Ziggo destijds) mocht een dergelijk collectief systeem niet (meer) en moest iedere bewoner een eigen contract afsluiten. Of niet...

Helaas was de techniek van het collectieve systeem niet geschikt voor doorgifte van een digitaal signaal. De locatiemanager heeft alles uit de kast gehaald wat ze kon, maar kreeg het niet voor elkaar. De enige optie die overbleef was een totaal nieuwe bekabeling aanbrengen, om iedere bewoner een signaal te geven. 

Tehuis was gebouwd in 2006 maar blijkbaar technisch niet goed voorbereid op de ontwikkelingen. 

 

T B

Link to post
Share on other sites
4 uren geleden, hugogertie zei:

Het is in mijn ogen gewoon een ordinaire bezuiniging die de verzorgingsonderneming een heleboel geld bespaard en de bewoners opscheept met extra maandelijkse kosten en vermoed dat een of andere Manager lekker weer een Bonus kan opstrijken.

 

Toch leuk dit denken.  

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link to post
Share on other sites
6 uren geleden, wanderer zei:

Met Digitenne kijk je betaalbaar, voor slechts €18,- per maand, live digitale televisie. 

Dit lijkt dan inderdaad de beste TV-kijken-oplossing !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
18 uren geleden, hugogertie zei:

maar de meeste hebben niets aan internet

dat zal voor sommigen gelden en voor anderen weer niet. Mijn moeder 91 had haar iPad en daarmee struinde ze ook over het internet voor de krant, muziek, email, foto's van de kleinkinders etc. en er waren maar twee zenders op TV die ze keek, dus haar ziggo abonnement was ook te zwaar.

Digitenne echter is de meest betaalbare oplossing zoals wanderer schreef.

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites
Op 20-4-2021 om 14:41, Zuppelan zei:

Wellicht is Digitenne een optie met evt. binnenhuisantenne.

Iedereen bedankt voor het aandragen van deze oplossing maar helaas, heb dit even getest maar het verplegend personeel gaf al aan dat het op de begane grond niet zou werken. Wanneer ik de antenne naar buiten zou kunnen boren zou het een oplossing zijn maar dat mag niet, 2 jaar geleden is er gerenoveerd en is er een buitenmuur omheen gezet met daartussen lekker extra dikke isolatie en je dus geen signaal overhoud, de zenders worden nog niet eens ingescand wanneer we dit elders testen werkt het wel gewoon keurig beeld ned 1.  We gaan maar met de pet rond en sluiten toch maar een KPN abbotje af.... de enige die dupe is zonder tv is de bewoner zelf en daar pas ik voor......leve de "voorruitgang"...............

VU Ultimo PLI 4 dvb-c + s / ET 8000 PLI 4 dvb-c + s

Link to post
Share on other sites

Wat een ontzettende vergissing om Ziggo eruit te gooien! Ik begrijp je frustratie helemaal, ook de bedieningsproblemen met kastjes.

 

Kan er geen centrale Digitenne antenne worden aangesloten op de oude Ziggo ingang? Dan wordt het Digitenne signaal in huis naar de kamers verdeeld.

 

Ander idee is twee antennetjes buiten: Een ontvangantenne op een hoog punt, coax naar beneden naar een 2e antenne die doorstraalt tot in de woning. Als dit te weinig prik geeft moet er een versterker tussen maar dan wordt het allemaal wat lastiger.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.