Ga naar inhoud


EK Voetbal in 4k op NPO1


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En wat vinden we van het beeld en geluid?

 

 

voetbal 4k.jpg

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, ceesv zei:

En wat vinden we van het beeld en geluid?

Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mixfreak zei:

Geluid loopt alleen niet synchroon 😏

 

De commentator heeft nog, bij het begin van de tweede helft, gepoogd de technicus van dienst te helpen met zijn commentaar "De scheids fluit nu voor de aftrap" zodat de technicus een vertraging kon instellen voor het geluid. Het commentaar komt normaal altijd te vroeg.

Maar dat hielp niet want het commentaar was al te laat. Het beeld moet dus worden vertraagd, dat zullen ze hopelijk morgen oplossen.

Waarschijnlijk gaat het beeld over glasvezel verbindingen van de EBU in plaats van via satelliet.

Het commentaar gaat via IP verbindingen en die zijn nu dus later door de vertraging van de codecs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2160p50 dus 50fps progressive met 25 mbit/s bitrate maakt het erg scherp, vooral bij snel bewegende (camera)beelden.

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, kwetal zei:

Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal :)

 

ik zie eigelijk geen verschil op een HDen UHD zenders

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Pedblu zei:

Volgens mij wordt er in een ander draadje juist uitgelegd hoe je NPO 1 4K met de kaartlezer kunt zien. Kwestie van aanpassing in de OscamApi. Of zeg ik iets raars? 

 

Het was ook een sarcastische opmerking 😂

Het kanaal werkt gewoon met kaartlezer en softcam !

 

Canaldigitaal weet schijnbaar niet hoe hun codering functioneert....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...