Ga naar inhoud


EK Voetbal in 4k op NPO1


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Het kan zijn dat Canal Digitaal zich eerst op de klanten met Aston- en wereldbolmodules gaat richten wat betreft het uitfaseren van Seca. Dat is namelijk wat nu niet werkt en die klanten hebben als voornaamste bezwaar de aanschafprijs van een nieuwe module en kunnen ze zo prikkelen. Best kans dat de Linuxontvangers een soort van "fase 2" worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

die gast schrijft alleen wat men hem veroorlooft om te schrijven anders krijgt hij geen support meer van die firma en plagiaat komt ook wel vaker voor

Feit is dat J.K. Gewoon ‘nieuws’ overal vandaan plukt. Niets wordt echt aan feiten getest en plempt het op TotaalTV. Journalistiek van nul en generlei waarde.. Een nieuwe ontvanger krijgt steevast4.5 of 5 sterren (waarschijnlijk omdat hij hem mag houden).. Kan me nog zijn review van de Xsarius Galaxy 4K herinneren. Vond hem vreemd verpakt in de doos en dat kostte een punt! Het was een geweldige box (ik heb nog nooit zo’n slecht gebouwde bak gezien voor €289. Alles los in de kast, kaartlezer gewoon los)

  • Like 1
  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal+ Luxembourg duidelijk aangeeft dat het alleen met een CI+ module en niet met interne kaartlezer te zien is, dan lijkt mij dat vanuit de bron een duidelijk standpunt. Dat hobbyisten met toevoegen van regeltjes in files het alsnog in de smartcard werkend krijgen, dat is leuk voor hen maar zeker niet voor de grote meute zo makkelijk om het werkend te krijgen. Totaal TV is er niet voor hobbyisten maar voor de grote meute. En die kunnen gewoon met de interne smartcard van een linuxontvanger niet naar NPO 1 4K kijken.

 

Overigens is het officiële standpunt over gebruik CI+ gelijk als tijdens het WK2018 in UHD via de satelliet. Niets nieuws onder de zon. En nu ga ik mijn pakhuis weer in om te beslissen met welke ontvanger ik vandaag weer eens naar tv ga kijken. Oh shit, ik kijk eigenlijk alleen op mijn werkkamer nog heel soms via satelliet naar tv😀

  • Like 1

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we ook hopen dat het alleen onder hobbyisten gebruikt blijft, anders is de lol waarschijnlijk snel voorbij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Alex1970 zei:

Laten we ook hopen dat het alleen onder hobbyisten gebruikt blijft, anders is de lol waarschijnlijk snel voorbij.

 

Canal Digitaal weet precies wat ze doen en als ze het zo doen is dat met opzet. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat dit een tijdelijke uitzending is, zou het dat niet zijn, dan zou het regeltje binnen de kortste keren in de standaardconfig van Oscam te vinden zijn en ook voor de grote meute te gebruiken zijn.

Verhalen dat CDS zijn eigen encryptie niet kent verwijs ik ook naar wensdenken. Canal Digitaal weet drommels goed waar ze mee bezig zijn, dat wij beeld hebben was van te voren zo gepland. En laten we wel zeggen, de tevredenheid hier over Canal Digitaal neemt er flink door toe, dus wat dat betreft doen ze het juiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, edbe zei:

 

ik zie eigelijk geen verschil op een HDen UHD zenders

Het is ook erg subjectief. Maar een mooie ontwikkeling voor mensen die er echt in geloven. :) Ik heb ook nog even verder gekeken. En vergeleken met Rai1 HD (op 5W), BBC HD en Duitsland HD(ready). Tot mijn stomme verbazing vond ik candig HD nog het beste  in vergelijking met die drie. Het lijkt wel of candig de HD kwaliteit inmiddels ook opgevoerd heeft.....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Ventura zei:

Dit is even genieten. Beeld is dik in orde via CD. Echter wel benieuwd wat het beeld is bij KPN en Ziggo. 

Hoi @Ventura

Ik zit bij KPN.

Ik ontvang deze zender gewoon, beeld is prima, maar ik snap er geen bal van: ik heb een 15 jaar oude Sony Bravia, die volgens mij onmogelijk 4k aan boord kan hebben.

Gisteren naar voetbal gekeken, prima beeld.

Misschien heeft @Noordzee hier een verklaring voor?

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, D-box zei:

Misschien heeft @Noordzee hier een verklaring voor?

 

Je hebt je IPTV box gewoon op 1080p/i staan, en dan heb je nog steeds beeld, alleen is het geen 4K met HDR natuurlijk. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Codx zei:

 

Je hebt je IPTV box gewoon op 1080p/i staan, en dan heb je nog steeds beeld, alleen is het geen 4K met HDR natuurlijk. 

Dan snap ik het, merci!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Zuppelan zei:

Het kan zijn dat Canal Digitaal zich eerst op de klanten met Aston- en wereldbolmodules gaat richten wat betreft het uitfaseren van Seca....

Toen ik nog klant was bij CDS heb ik die wereldbol modules kunnen omruilen voor de nieuwere versie bij CDS.

Het ging wel een beetje vreemd: bij de eerste module moest ik een bedrag(je) bijbetalen, bij de 2 andere wereldbol modules (ik had er 3 in totaal) hoefde ik niks bij te betalen.

Alles ging gewoon per post (dus ik stuurde ze op en kreeg nieuwe thuis gestuurd).

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien ik geen abo op CD heb om naar 4K voetbal te kijken ben ik op Turksat TRT4K tegengekomen. Zenden nu voetbal uit in UHD-HDR.
Ziet er echt scherper uit en minder bewegingsonscherpte. HDR geeft op mij TV een wat lichter beeld als NPO1; toegevoegde waarde HDR niet duidelijk.

aangepast door freeck

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDR is volgens mij sinds gisteren uitgeschakeld, zie:

NPO verbeterde gisteravond de beeldkwaliteit van het tijdelijke kanaal NPO 4K Sports na klachten als donker en flets beeld die naar HDR en HLG te herleiden waren. Dit is in Totaal TV te lezen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn ontvanger is HDR nog steeds actief. Prachtig voorbeeld van het nut van HDR vanmiddag bij de Engelsen met de zon op het halve veld.

Normaal lopen de shirtjes helemaal vast in het wit als de spelers in de zon lopen. Nu was dat niet het geval.

Zonder zon op het veld is HDR bij voetbal vrij nutteloos.

Wellicht dat ze het in de avonduren uitschakelen of de mapping wijzigen ten faveure van de zwakkere OLED schermpjes.

Die hebben vaak een niet al te hoge lichtopbrengst. De meeste Oleds zouden, naar mijn mening, de term HDR niet mogen voeren.

Maar ik heb makkelijk lullen met een LCD scherm met een maximale lichtopbrengst van 1400 Nits.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...