Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Het is als een spel paintball. Als je niet goed oppast heb je een verfspetter op je bril of kont.

Maar we zijn op het moment allemaal weer lekker op vakantie geweest, dus effe de "m'n strot uit" mentaliteit aan de kant schuiven en gezellig samenzweren.

De cijfers in Duitsland liegen er niet om.

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, edbe zei:

het hele vaccinatie begint mij langzaam de strot uit te komen... 

volgens mij helpt het gewoon niet. 

Dat betwijfel ik toch, het zal zeker helpen om te voorkomen dat je er echt doodziek van wordt maar het wordt zo langzamerhand wel duidelijk dat "het volledig beschermd zijn" met een korreltje zout genomen moet worden want je kunt nog steeds besmet raken.

Daarnaast blijkt ook dat met name ouderen veel minder antistoffen in hun lichaam opbouwen dan werd verwacht omdat ook het immuunsysteem blijkbaar aan slijtage onderhevig is en op latere lijftijd minder goed werkt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat betwijfel ik toch, het zal zeker helpen om te voorkomen dat je er echt doodziek van wordt maar het wordt zo langzamerhand wel duidelijk dat "het volledig beschermd zijn" met een korreltje zout genomen moet worden want je kunt nog steeds besmet raken.

Daarnaast blijkt ook dat met name ouderen veel minder antistoffen in hun lichaam opbouwen dan werd verwacht omdat ook het immuunsysteem blijkbaar aan slijtage onderhevig is en op latere lijftijd minder goed werkt.

Erg tegenstrijdig wat je hier nu zegt.

Je geeft impliciet aan dat vaccineren dus een verschil maakt.

Vervolgens zit je de kans dat je corona oploopt en er ziek van kunt worden, enorm uit te vergroten.

 

Dus als jij een risico moet inschatten met 75% kans op succes, dan is 25% kans op mislukking een doorslaggevende reden om iets 100% niet te doen?

Klinkt niet erg logisch. Noch verstandig.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De cijfers in Duitsland liegen er niet om.

In Duitsland stijgen de cijfers ook maar doet het met haar maatregelen nog steeds erg goed tov. Nederland.

Waarschijnlijk is het gewoon een uitstel van executie want ook Duitsland leeft niet op een eiland en zonder middelen om het virus al om zeep te helpen voordat mens of dier het in kan ademen zal ook daar uiteindelijk iedereen besmet raken maar dan wel een stuk later met mogelijk als voordeel dat men nu tijd koopt.

Tijd die gebruikt kan worden om beter te weten hoe e.e.a werkt, hoe een besmetting beter voorkomen/behandelt kan worden en wat wel en wat niet werkt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

In Duitsland stijgen de cijfers ook maar doet het met haar maatregelen nog steeds erg goed tov. Nederland.

Waarschijnlijk is het gewoon een uitstel van executie

Welk "uitstel van executie"?

Duitsland heeft het vanaf het begin van de pandemie al beduidend beter gedaan dan de rest van de wereld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Eduard07 zei:

Erg tegenstrijdig wat je hier nu zegt.

Je geeft impliciet aan dat vaccineren dus een verschil maakt.

Vervolgens zit je de kans dat je corona oploopt en er ziek van kunt worden, enorm uit te vergroten.

Is niet tegenstrijdig maar op dit moment de realiteit.

Over het algemeen werd gesteld dat met 2 vaccinaties in je arm je volledig beschermd zou zijn, in de praktijk blijkt dit bij lange na niet voor iedereen geldt

1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Welk "uitstel van executie"?

 

dat staat er onder

3 minuten geleden, gerrit B zei:

 want ook Duitsland leeft niet op een eiland en zonder middelen om het virus al om zeep te helpen voordat mens of dier het in kan ademen zal ook daar uiteindelijk iedereen besmet raken.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het uitstellen van de bescherming toevoegen is een probleem voor de mutanten pool die daarmee gegeven is

dat beseffen we toch allemaal?

 

je kunt net zo als ik suggereerde in februari alle kiezers die naar de stembus gaan in een klap vaccineren en die niet komen opdagen met een pijltjesgeweer opwachten en vaccineren. De jacht is toch al open.

 

The day the Earth stood still, => allemaal op een en hetzelfde moment beschermen

het zal wel scifi blijven.

 

 

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrit B zei:

Is niet tegenstrijdig maar op dit moment de realiteit.

Over het algemeen werd gesteld dat met 2 vaccinaties in je arm je volledig beschermd zou zijn, in de praktijk blijkt dit bij lange na niet voor iedereen geldt

Volledige bescherming is nog nooit ergens beweerd en bestaat niet.

Bij geen enkel vaccin of medicijn, trouwens.

 

Jouw opmerking over Duitsland is een aanname. 

Duitsland zal het goed blijven doen met lage besmettingen. Wat wij in NL "laag" vinden, wordt daar al als "hoog"  gedefinieerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het uitstellen van de bescherming toevoegen is een probleem voor de mutanten pool die daarmee gegeven is

dat beseffen we toch allemaal?

Je geeft mutanten wel minder kans te ontstaan en massaal te worden verspreid.

Als je zo redeneert, kunnen we alle vaccinaties wel staken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Er is geen sprake van redenatie als je interpreteerde wat ik schreef.

Dan snap ik niet helemaal wat je bedoelt met die eerste zin hierboven over "het uitstellen van bescherming toevoegen etc.".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

uitstellen van vaccinatie (vaccinatie is bescherming toevoegen)

was bedoeld, zo duidelijker? ;)

Dat snap ik, maar hoe kan dat een "probleem voor de mutantenpool" zijn?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die vaccinatie niet tijdig en/of tijdgelijk is komen er mutanten

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1723952214/topman-pfizer-er-gaat-een-variant-opduiken-waar-vaccin-geen-grip-op-heeft

 

het virus kan door grotere verspreiding middels de hoeveelheid mensen (en dieren) muteren ( een muntantenpool = veel besmette mensen )

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...