Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


Yep. Zij en haar ega weten het nu. Maar het is eigenlijk te gek voor woorden.

 

Een probleem is momenteel of je straks de maatschappij weer moet dichtgooien vanwege de mensen die een vaccinatie weigeren en vervolgens het virus verspreiden. En moet je ze in de IC opnemen ten koste van mensen die een ernstige ziekte oplopen waar ze niets aan hebben kunnen doen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet dat jij, met waarschijnlijk je derde prik, ook gewoon besmet kunt raken en het virus verspreiden.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dat een misverstand is, ook na vaccinatie is de kans even groot dat je het virus oploopt dan zonder. (misschien is de kans zelfs nog wel groter omdat veel denken met 2 of zelfs 3 spuiten in de bovenarm niet meer vatbaar te zijn)

De longarts van mijn schoonvader vertelde "iedereen zal vroeg of laat een Covid besmetting oplopen, alleen als je gevaccineerd bent loop je een veel kleinere kans om er echt ziek van te worden, zal de schade minder groot zijn en ben je minder lang of niet besmettelijk omdat je eigen lichaam het virus vrijwel direct herkent en begint dit onschadelijk te maken"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Na drie maanden daalt volgens de onderzoekers de bescherming van het AstraZeneca-vaccin naar 61 procent en dat van Pfizer naar 75 procent. Bij gevaccineerde mensen die ouder zijn dan 35 jaar, nam de effectiviteit sneller af dan bij jongeren, schrijven de onderzoekers.

NOS journaal

 

volgens een groot onderzoek van OXford University

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dichtgooien van de maatschappij is slechts een vertragingstechniek wat verder niets opgeleverd heeft. Van de avondklok wil men niet eens onderzoeken of het wat opgeleverd heeft. Ik weet het antwoord al. Feit is wel dat dit soort acties niet vol te houden zijn.

 

Dus nu al verschillende berichten dat die spuiten na amper een half jaar hun werking verliezen. Waarna je een derde spuit nodig hebt die .....

 

Ook net een verhaal gelezen over een best grote groep bij wie de vaccins niet werken. Deels door afwijkend immuunsysteem, deels doordat deze mensen onderdrukkende medicijnen gebruiken vanwege een orgaantransplantatie of auto immuunziekten. Men onderzoekt nu of deze mensen een 4e prik nodig hebben want dan zou het wel werken.

aangepast door Psychosammie
  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat men de tijd rekt, oprekt totdat iedereen gevaccineerd is en in die tijdspanne kunnen de eerder gevaccineerden weer slachtoffer worden van mensen die geen vaccin nemen of een nieuwe mutatie introduceren. Het radicaal afremmen is waar andere landen mee geroemd worden en dan geen bezoek uit het buitenland toestaan is een reële stap. Maar wat helpt dat als het virus in de rest van de wereld verder in de genenpool kan muteren.

Er zal dus nog meer onderzoek en ontwikkeling op medicinaal vlak moeten plaatsvinden om een werkend vaccin te ontwikkelen.

Ik denk we zijn er nog heel lang mee bezig als de een op de rem trapt en de ander gas geeft daar het een globaal probleem is en blijft.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2021 om 20:21, minplus zei:

Als ik het vanuit m'n vakgebied bekijk is het 100% zeker dat velen voor de rest van hun leven problemen zullen hebben en/of eerder dood zullen gaan.

 

Je cellen kunnen zich een beperkt aantal malen delen ter vervanging want de levensduur van cellen is beperkt. Dat aantal malen delen heeft te maken met de telomeren, de niet-coderende uiteinden van de chromosomen, waarvan je bij elke deling een stuk verliest. Op een gegeven moment kom je na zoveel delingen bij de genen en dan is het einde verhaal want als je die gaat missen kunnen je cellen diverse dingen niet meer. (Je hebt van die idiote organismen als Beerdiertjes en Deinococcus radiodurans die de telomeren kunnen repareren, een optie van honderden jaren leven als men dat bij ons kan inbouwen over 100 jaar).

Bij ons gaan miljarden cellen aan flarden door covid-19. Die doen niet meer mee en de rest moet extra delen om het een beetje op te vangen wat maar deels mogelijk is en die hebben daarna een groot deel van hun delingsvermogen verspeeld.

 

(Ik zie nu dat de coronabeer weer helemaal los is... het was zo mooi rustig)

 

Als ik jou goed begrijp kan je het beste stil in een hoekje liggen wachten op je dood als je lang wilt 'leven'.

Ik vind dat erg in tegenspraak met de adviezen van de welbekende Erik Scherder. Die stimuleert juist om actief te blijven, die zeurt niet over beperking van celdelingen.

Hier iets wat je ook kan bekijken op je meest geliefde televisie.

 

Ik heb dus 2xPfizer in m'n lijf.

3 weken geleden voelde ik stekende pijn in mijn rechter long. Dacht aan hart, maar die zit links. Een dag ziek in bed gelegen, daarna lichte maar heel vermoeiende hoofdpijn en iets verkoudheidachtigs. Na een week was het weggeëbt.

Maar 1 week later opnieuw hetzelfde maar in lichtere vorm. Heb uiteindelijk een paar keer dubbele aspirine geslikt en toen was het een stuk beter.

Of dit de deltavariant was? Ik weet het niet, maar ik hou het er op.

In ieder geval geeft het me vertrouwen dat je het kan doormaken en er weerstand tegen kan opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Of dit de deltavariant was? Ik weet het niet, maar ik hou het er op.

In ieder geval geeft het me vertrouwen dat je het kan doormaken en er weerstand tegen kan opbouwen.

 

ik zou mijn huisarts hebben gebeld en hem om raad hebben gevraagd.

En je kan natuurlijk door de teststraat gaan opdat een PCR test eenduidig vastlegt wat het is.

 

beterschap

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

(Ik zie nu dat de coronabeer weer helemaal los is... het was zo mooi rustig)

 

Als ik jou goed begrijp kan je het beste stil in een hoekje liggen wachten op je dood als je lang wilt 'leven'.

Ik vind dat erg in tegenspraak met de adviezen van de welbekende Erik Scherder. Die stimuleert juist om actief te blijven, die zeurt niet over beperking van celdelingen.

Hier iets wat je ook kan bekijken op je meest geliefde televisie.

 

Ik heb dus 2xPfizer in m'n lijf.

3 weken geleden voelde ik stekende pijn in mijn rechter long. Dacht aan hart, maar die zit links. Een dag ziek in bed gelegen, daarna lichte maar heel vermoeiende hoofdpijn en iets verkoudheidachtigs. Na een week was het weggeëbt.

Maar 1 week later opnieuw hetzelfde maar in lichtere vorm. Heb uiteindelijk een paar keer dubbele aspirine geslikt en toen was het een stuk beter.

Of dit de deltavariant was? Ik weet het niet, maar ik hou het er op.

In ieder geval geeft het me vertrouwen dat je het kan doormaken en er weerstand tegen kan opbouwen.

Dan heb je mij dus duidelijk helemaal niet goed begrepen en geef je weer een beetje een zieke draai aan mijn woorden.

 

Verder heeft Tonski helemaal gelijk, bij zoiets laat je meteen testen en afhankelijk van wat daaruit komt overleg met de huisarts.

Met je laatste zin heb je wel gelijk, gevaccineerd kun je algemeen covid vaak prima aan.

 

De mensen met onderdrukte of hopeloze afweer hebben het moeilijk. Bij hen zullen ook meerdere vaccinaties meestal niet helpen en zij zullen seruminjecties nodig hebben. En mondkapjes en de andere maatregelen blijven toepassen, zeker zolang we nog zoveel volgers van een geschifte dansleraar hebben.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 85 eurocent heb je vandaag de dag al een zelftest.

Vertrouw je het niet dan even een test en de volgende dag nog een.

Zodra deze iets positiefs meldt dan kom je niet meer in aanraking met iemand anders en ga je door naar de GGD voor een echte test.

Denk dat het daar naar toe zal gaan en dat dit ook veel beter zal werken.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

zeker zolang we nog zoveel volgers van een geschifte dansleraar hebben.

 Zoals gezegd reken ik jou tot de vaccinatie wappies en die beginnen behoorlijke Stasi neigingen te krijgen. Het is voor mij geen vraag wie er erger zijn.

 

Pakweg 15% gaat zich niet laten vaccineren. De grote meerderheid daarvan zijn zeker geen volgers van Engel. Eigenlijk beschouw ik hem ook als een Covid slachtoffer, droevig geval. Je kan die 15% dus beter vaccinatie twijfelaar noemen. Er zijn heel veel valide redenen waarom mensen twijfelen. De manier waarop geprobeerd wordt deze mensen over te halen zal het twijfelen alleen maar vergroten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Psychosammie zei:

 Zoals gezegd reken ik jou tot de vaccinatie wappies en die beginnen behoorlijke Stasi neigingen te krijgen. Het is voor mij geen vraag wie er erger zijn.

 

Pakweg 15% gaat zich niet laten vaccineren. De grote meerderheid daarvan zijn zeker geen volgers van Engel. Eigenlijk beschouw ik hem ook als een Covid slachtoffer, droevig geval. Je kan die 15% dus beter vaccinatie twijfelaar noemen. Er zijn heel veel valide redenen waarom mensen twijfelen. De manier waarop geprobeerd wordt deze mensen over te halen zal het twijfelen alleen maar vergroten.

 

Het verschil tussen jou en mij, Psychosammie, is dat ik uitga van kennis over virussen, retrovirussen, afweersystemen in detail, vaccins en hoe ze werken, actieve en passieve immunisatie en noem maar op want het is m'n vakgebied, terwijl jij uitgaat van geruchten en wat je toevallig ergens al dan niet op facebook gelezen hebt van wat mafketels daar plaatsen. Net als 3/4 van die 15% die zich niet willen laten vaccineren of geen enkel idee heeft waar het precies over gaat. De rest heeft een vreemd idee over een opperwezen dat alles bepaald heeft in een boek of twee.

 

Wetenschappelijke argumenten geven is iets anders dan wappie zijn met Stasi-neigingen. Dan kun je beter in de spiegel kijken, m.i.

Kom eens met wetenschappelijke argumenten ipv lulkoek en dan niet van een fakesite.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft mijn bericht niet helemaal te quoten hoor, het staat er immers gewoon boven.

 

Leuk hoor dat jij iets van virussen af weet. Maar lezen is niet je sterkste kant. Ik heb het niet over die paar schreeuwers die het meeste opvallen. Ik heb het over de groep mensen die oprecht twijfelen. Die heus wel snappen dat 95% van de informatie op internet koeienpoep is. Die echt wel door hebben dat die schreeuwers de weg kwijt zijn. Die niet geloven in vreemde complotten.

 

Het is ook niet zo dat die 15% zich niet willen laten vaccineren, ze twijfelen. De keuze kan nog ja / nee worden.

En dat er mensen zijn die inderdaad niet weten waar het over gaat mag je ze niet kwalijk nemen. Wetenschappelijke argumenten zullen ze dan ook niet begrijpen.

 

En ik heb het ook niet over (bij)gelovigen. Ook deze mensen maken een eigen keuze op gronden waar ook ik me niet in kan vinden. Maar dat jij dat veroordeelt schaar ik onder de Stasi neigingen.

 

Ik heb nergens lulkoek verkondigd, ook geen fake sites aangehaald.

 

En btw, ik heb geen facebook of Twitter.

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...