Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, minplus zei:

Een van de kenmerken van een vrij en veilig land, toch?

 

Ehhhh nee. Daar heb ik een heel ander beeld bij.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Nou sla je de plank toch echt mis hoor. Roken is zonder meer erg ongezond maar dit is toch echt rokertje pesten.

 

 

Je beseft dat dit een glijdende schaal is? Ik kan een hele boel onpopulaire maatregelen verzinnen allemaal onder het mom van de (openbare) veiligheid.

 

9 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ehhhh nee. Daar heb ik een heel ander beeld bij.

Ik denk dat jij je in Noord Korea of Afghanistan best wel thuis zult voelen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een politieke stellingname - tactiek zo je wilt - om een deel van het potentiele kiezersvolk vast te houden.

Maar wellicht denkt hij ook - en dat is ook een beetje CDA - dat er wel indirecte dwang is. Dat zien we immers nu.

Er komen allerlei problemen om de hoek kijken als er in bepaalde situaties niet gevaccineerd (of: getest) is. Denk aan de ziekenhuizen en de thuiszorg.

Het standpunt is niet vol te houden in de dagelijkse praktijk.

 

Per saldo staat hier nog steeds een minister die m.i.. niet de juiste persoon is op de juiste post in de huidige situatie.

Elke keer als hij iets gaat zeggen, hou je je hart vast of hij weer iets gaat beweren waarvan je meteen weet dat hij erop moet terugkomen met de hoed in de hand.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2021 om 15:29, Psychosammie zei:

 

Nou sla je de plank toch echt mis hoor. Roken is zonder meer erg ongezond maar dit is toch echt rokertje pesten.

 

 

Je beseft dat dit een glijdende schaal is? Ik kan een hele boel onpopulaire maatregelen verzinnen allemaal onder het mom van de (openbare) veiligheid.

Lijkt me niet hoor. 

Heel wat zogenaamde 'vrijheden' worden beperkt: mijn vrijheid om meer dan 50 te rijden in de bebouwde kom, mijn vrijheid om naakt op straat te lopen, mijn vrijheid om wie ik zou willen, kwaad te doen, mijn vrijheid om te stelen, en ga zo maar door.

Al deze 'beperkingen' zijn er om de medemensen te beschermen tegen mijn individuele vrijheden. 

En neen, daarin ben ik heel formeel (zonder het topic te willen veranderen) al de maatregelen tegen het roken zijn er niet gekomen om rokers te pesten. 

Rokers hebben er blijkbaar geen enkel benul van hoe erg ze anderen schaden; (als niet roker kan ik er van meepraten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg mij eens uit waarom 10 euro voor een pakje sigaretten helpt bij het beschermen van anderen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Psychosammie zei:

Leg mij eens uit waarom 10 euro voor een pakje sigaretten helpt bij het beschermen van anderen.

Gisteren ben ik buiten nog ettelijke malen door de uitgeblazen rook gelopen van een fanatiek rokend persoon.

Hygiënisch?  Meeroken risicoloos? In ieder geval vies en asociaal.

 

En wat de verborgen agenda is van organisator Michel Reijinga is, kan iedereen die de ogen goed open heeft, inmiddels weten.

De demonstratie van gisteren had niets meer te maken - als het al ooit iets te maken had - met coronamaatregelen, maar alles met omverwerping van de bestaande rechtsorde.

Nederland, let op uw zaak! FVD en BVNL horen niet in ons parlement thuis. De Grondwet en hun eed op de Grondwet wordt door henzelf met voeten getreden.

Veel meelopers gisteren lopen waarschijnlijk te slapen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

maar alles met omverwerping van de bestaande rechtsorde

 

Precies. Misschien zijn we die bestaande rechtsorde (lees pluche plakkers en baantjesschuivers) inmiddels meer dan zat. 20.000 mensen in Amsterdam is op zijn minst een teken dat er wat moet veranderen. Kijk nu eens alleen naar de kabinetsformatie, toch een beschamende vertoning?

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Psychosammie zei:

 

Precies. Misschien zijn we die bestaande rechtsorde (lees pluche plakkers en baantjesschuivers) inmiddels meer dan zat. 20.000 mensen in Amsterdam is op zijn minst een teken dat er wat moet veranderen.

 

Daar zijn democratische middelen voor. Omverwerping van de Nederlandse rechtsstaat is een heel ander verhaal.

En als je ergens een eed op aflegt, dien je je er aan te houden. De gekozen parlementsleden die gisteren op de demonstratie aanwezig waren om zogenaamd tegen corona (en tegen alles wat hen maar uitkomt) te protesteren, zijn in wezen erger dan degenen tegen wie ze protesteren.

Nederland moet oppassen niet via deze waarheids-verdraaiers in een situatie terecht te komen a la Animal Farm: als deze raddraaiers ooit echt aan de macht zouden komen, zal blijken wie er echt aan het pluche willen hangen. De leugen wordt tot waarheid verklaard door deze lieden, en andersom.   

We zien in de VS al de gevolgen van dit soort denkpatronen in de coronabestrijding..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

Gisteren ben ik buiten nog ettelijke malen door de uitgeblazen rook gelopen

Gisteren heb ik nog achter een aantal auto's gereden.......

 

Maar goed.

 

22 minuten geleden, Psychosammie zei:

Leg mij eens uit waarom 10 euro voor een pakje sigaretten helpt bij het beschermen van anderen.

10 Euro per pakje (waarom niet meteen 15 euro?) helpt geen ene moer tegen het beschermen. Het spekt de staatskas natuurlijk wel lekker.

 

  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mojo zei:

Gisteren heb ik nog achter een aantal auto's gereden.......

 

Maar goed.

 

10 Euro per pakje (waarom niet meteen 15 euro?) helpt geen ene moer tegen het beschermen. Het spekt de staatskas natuurlijk wel lekker.

 

@Mojo, Roken vergelijken met en autoverkeer is appels met peren. 

 

@PsychosammieLongkankercijfers zijn mede dankzij het huidige beleid enorm gedaald. Simpel vast te stellen.

 

Meer rokers levert de staatskas meer geld op, niet minder rokers. De Nederlandse tabaksindustrie is op sterven na dood. Dus "de staatskas lekker spekken"  mag je even aantonen met cijfers.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Eduard07 zei:

@Mojo, Roken vergelijken met en autoverkeer is appels met peren. 

 

@PsychosammieLongkankercijfers zijn mede dankzij het huidige beleid enorm gedaald. Simpel vast te stellen.

 

Meer rokers levert de staatskas meer geld op, niet minder rokers. De Nederlandse tabaksindustrie is op sterven na dood. Dus "de staatskas lekker spekken"  mag je even aantonen met cijfers.

Ach daar is ie weer hoor. Moet ik het aantonen met cijfers. Waar zijn jouw cijfers over de daling van longkanker?

Kijk maar eens naar de accijns die geheven word op rookwaren.

 

Buiten kijf staat dat roken erg slecht is en dat jij geen last hoeft te hebben van andermans rookgedrag. Hierover zijn wij het samen wel volledig eens. Ik als roker zorg er dan ook voor dat anderen geen last van mij hebben.

 

Maar wat ik wel heel erg vind is de manier waarop de regering er mee omgaat. Grote afbeeldingen op de rookwaren over wat roken allemaal kan veroorzaken. Een afgezet been, een mond met rotte tanden/kiezen. Waarbij beide plaatjes niets te maken hebben met roken. Het afgezette been is door een kogel en die rotte bek van het niet poetsen.

Het meest erge is de mededeling dat tabak wel 70 verschillende stoffen bevat die kanker kunnen veroorzaken. Tsja dat soort mededelingen kunnen we dan ook op bijvoorbeeld Tata Steel of APN in Nijmegen plakken. Nee, dan roept men dat die moeten sluiten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...