Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Dat heeft werkelijk niets met deze crisis te maken. In Duitsland heeft men zwaar IC overcapaciteit en toch dezelfde problematiek.

 

Het probleem in Nederland is de mentaliteit van een deel van onze inwoners en de wat rommelige informatievoorziening van onze regering. Als men wat vaker vooraf duidelijk zou zijn wat de gevolgen van een lage vaccinatiegraad of oplopende besmettingscijfers zouden zijn, kan men er zich op instellen in plaats van steeds tijdens een persconferentie grotendeels verrast te worden.

 

Verder keihard optreden tegen mensen die zich niet aan de wetten en aanwijzingen van de regering houden. We leven in een democratie, we bepalen samen hoe we het gaan doen en als dat besluit genomen is dien je jezelf er gewoon aan te houden. Dan ga je dus niet op het malieveld tegen elkaar op staan rijden terwijl er een anderhalve meter maatregel geldt.

 

In Belgie was men over het algemeen vrij duidelijk. Te lage vaccinatiegraad betekend zware maatregelen, een hoge vaccinatiegraad niet. Ook andere landen hebben duidelijk laten zien hoe het iets beter kan. Diverse landen hebben ook laten zien hoe het heel veel slechter dan in Nederland kan. Wees met z'n allen blij dat we hier kunnen vaccineren en niet gewoon dood op straat neer worden gelegd.

 

Iedereen moet m.i. gewoon die grijze massa gebruiken en zich laten vaccineren zodat we op zo kort mogelijke termijn van deze vreselijke ellende af zijn en de mensen in de zorg weer terug kunnen naar een relatief normale werkdruk.

 

Mvg,

 

Michel

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Early Bird zei:

"Van 2010 tot 2020 zijn wij als Nederland 1450 IC-plaatsen kwijt geraakt. Er zijn 6 ziekenhuizen dicht gegaan.En ook op het personeel in de volledige zorg (dus ook de zorghuizen) is zwaar bezuinigd."

Met of zonder deze zware bezuinigingen loopt de zorg ttv epidemie / pandemie tijdelijk vast.

Als er meer of minder bedden / ziekenhuizen nodig zijn dan regelt de sector dat zelf maar met de regering en viseversa.

En ben je het er niet mee eens: we bepalen uiteindelijk zelf op wie we stemmen.... maar wat zijn er toch veel keuzes en standpunten!

Ik kan je op een briefje geven dat dit hele corona gebeuren een lachertje is over 10 jaar als we volop de effecten van de klimaat beperkingen gaan voelen.

 

Zorg claims tgv corona zijn sinds dit jaar prima te voorkomen dus neem je eigen verantwoordelijkheid en ga niet lopen wijzen naar externe oorzaken buiten je eigen circle of influence.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, Michel.

 

In Duitsland inmiddels aardige paniek hoorde ik net op de buis op de achtergrond in een journaal op ZDF.

Tien procent minder IC mensen omdat die het niet meer redden met de enorme stress, het zware werk en overwerk, terwijl de invoer aardig richting vorige winter gaat in veel gebieden en het soms al bereikt heeft, voornamelijk die waar veel mensen een vaccinatie weigeren. Ze zien niet meer hoe dat op te lossen

Het zal hier niet anders zijn met de verpleegkundigen of gaan met de invoer. Eerder erger want Duitsers zijn iha veel meer bereid de voorschriften te volgen dan Nederlanders die bij een noodzakelijke maatregel eerder meteen de scheur opentrekken van waar hep dat nou voor nodig. Het is weliswaar een kleine groep in dit geval maar ze schreeuwen erg hard en slepen veel onzekere mensen met weinig kennis mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Early Bird zei:

ja en??????

 

Als er morgen een vliegtuig neerstort met 853 passagiers dan is er ook een groot tekort aan begrafenis auto's,  mortuaria, begraafplekken en crematoria.

Moeten we dan ook voor het geval er ooit zo'n groot vliegtuig ongecontroleerd naar  beneden komt van alles op de plank leggen voor het geval dat?

Of zoals ik eerder aangaf koop je meteen 50 Kg aardappelen als morgen de zakken van 2 kg op zijn en mogelijk pas over 3 weken weer leverbaar zijn?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Early Bird zei:

Laat ik eerst melden dat ik twijfel of ik mee zal doen aan deze discussie.

Doe het toch zolang het duurt.

 

Dit filmpje geeft aardig aan dat het in ons landje nog veel harder fout zal gaan, want het marktdenken heeft hier een erge vorm aangenomen met alle gevolgen van dien.

Democratie is zo ongeveer de minst slechte regeringsvorm maar het is zichzelf duidelijk al vele jaren aan het vernietigen.

Een verlicht potentaat is het beste, maar die heb je maar eens in de 1000 jaar. Je ziet nu zgn democratische potentaten die verzieken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

ja en??????

 

Als er morgen een vliegtuig neerstort met 853 passagiers dan is er ook een groot tekort aan begrafenis auto's,  mortuaria, begraafplekken en crematoria.

Moeten we dan ook voor het geval er ooit zo'n groot vliegtuig ongecontroleerd naar  beneden komt van alles op de plank leggen voor het geval dat?

Of zoals ik eerder aangaf koop je meteen 50 Kg aardappelen als morgen de zakken van 2 kg op zijn en mogelijk pas over 3 weken weer leverbaar zijn?

Kijk even naar het filmpje van Early Bird dat ik net quote.

Nederland staat als een van de rijkste landen ter wereld aardig onderaan onder hen in Europa. Om je dood te schamen en dood te gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Ik durf te wedden dat als morgen in zou gaan dat testen voor toegang betaald moet worden en mensen met een vaccinatie voorrang krijgen in het ziekenhuis en op de de IC afdeling dat menigeen volgende week met een spuit in zijn arm de GGD post verlaat.

 

Ik denk dat dan wel echt de hel gaat losbarsten. Dan is de 2-deling volledig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dan gaat het grootste deel van de ongevaccineerden gewoon (al dan niet morrend) hun prik halen om maar niet te hoeven betalen en blijft er alleen nog maar een harde kern van notoire weigeraars over.

In andere landen begint men daar al mee en over niet al te lange tijd zal dat hier ook ingevoerd worden omdat je een hele economie niet op slot kunt houden voor een steeds kleinere groep anti vaxxers.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Nederland staat als een van de rijkste landen ter wereld aardig onderaan onder hen in Europa. Om je dood te schamen en dood te gaan.

Je kunt het ook andersom bekijken.

Je kunt zeggen dat de gezondheidszorg hier zo goed is dat men weet te voorkomen dat mensen in een normale situatie op een IC terecht komen en dat daardoor veel minder IC bedden nodig zijn.

 

Daarnaast mag de overheid ook best eens laten zien wat alles kost.

Een prik met het duurste vaccin kost zo'n 15 euro aan vaccin en daar komen nog wat kosten personeel ed. bij en laten we dat op 100 euro houden.

Een dag op de IC omdat iemand zo eigenwijs is om zich niet te laten vaccineren kost de 1e dag toch al snel zo'n 5000 euro.

Iemand gemiddeld 13 dagen op een IC behandelen kost al snel zo'n 35.000 euro.

Mag je dan als overheid niet verlangen dat iemand zijn gezonde verstand eens gaat gebruiken of anders mee gaat betalen voor de kosten die hij/zij moedwillig veroorzaakt door zich niet te laten vaccineren?

 

Denk dat het een kwestie van tijd is dat ook de zorgverzekeraars zich in deze kwestie gaan roeren en simpelweg eisen stellen om je bij hun te kunnen laten verzekeren of bepaalde zaken gewoon uit gaan sluiten.

aangepast door gerrit B
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gerrit B zei:

Denk dat het een kwestie van tijd is dat ook de zorgverzekeraars zich in deze kwestie gaan roeren en simpelweg eisen stellen om je bij hun te kunnen laten verzekeren of bepaalde zaken gewoon uit gaan sluiten.

 

Dat zou nog erger zijn, dan zijn chronisch zieke mensen niet meer te verzekeren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees dit artikel maar eens

hogere zorgpremie voor ongevaccineerde Nederlanders?

 

even een citaat hieruit

Quote

De vraag is daarom of er straks voor de zorgpremie een onderscheid moet worden gemaakt tussen een gevaccineerde en een ongevaccineerde Nederlander. Hetzelfde gebeurt bijvoorbeeld nu al bij de levensverzekering, waarbij je meer betaalt als je rookt of overmatig drinkt.

172 euro extra per maand

Bij luchtvaartmaatschappij Delta geldt al een soortgelijke maatregel. Alle werknemers die geen coronavaccin hebben, moeten maandelijks 200 dollar (omgerekend 172 euro) meer betalen voor hun zorgverzekering.

 

Ik verwacht dus dat dit geen jaren meer zal duren en dat corona uiteindelijk uit de basis verzekering gaat en je je daar extra voor mag gaan verzekeren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dat zou nog erger zijn, dan zijn chronisch zieke mensen niet meer te verzekeren.

Of dat ze niet tijdig te behandelen zijn omdat er geen zorg meer geboden kan worden door vaccin weigeraars!

Och, ja keurig netjes deze schuld afgedekt want dat is immers de oorzaak van de regering, die hebben immers jarenlang bezuinigd op de zorg!

Ah wat fijn zeg als vaccin weigeraar kleeft er nu immers geen bloed meer aan je handen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik verwacht dus dat dit geen jaren meer zal duren en dat corona uiteindelijk uit de basis verzekering gaat en je je daar extra voor mag gaan verzekeren.

Er zijn ook zeer zeldzame chronische aandoeningen waar de medicatie op jaarbasis tonnen kost en de patient ervaart enkel verlichting maar geneest er nooit van.

Dat is de pest van de huidige stand van de medische wetenschap we kunnen mensenlevens jaren lang rekken maar niemand kan de kosten ervoor individueel betalen.

Vroeger was het dan simpeler je ging "gewoon" dood aan bepaalde ziektes / aandoeningen en dat was niemand zijn schuld want er was immers geen behandeling voor mogelijk. Er werd flink gebeden en kaarsjes opgestoken, gerouwd en men ging door.

Tegenwoordig klaagt men alles en iedereen aan want het kan toch haast niet anders of er zijn fouten gemaakt in de behandeling.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat soort zaken is er ook een vangnet, daar kan niemand wat aan doen alleen moet je wel eens hardop de vraag kunnen stellen tot hoever moet je gaan?

Natuurlijk is het makkelijk praten als het jezelf niet aangaat maar we hebben het hier niet over zeldzame ziektes en aandoeningen maar over een virus welke met een prikje van goed 15 euro bestreden kan worden zodat er geen tienduizenden euro's nodig zijn om iemand er toch weer bovenop te krijgen.

Als iemand er dan bewust voor kiest om zich niet te laten vaccineren dan is het ook nog eens een keer "eigen schuld dikke bult" en "wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten".

Als ik als arts dan zou moeten kiezen tussen iemand die na een hartoperatie een IC bed nodig heeft of een anti vaxxer die met een corona besmetting een IC bed nodig heeft dan staat die anti vaxxer met zijn bed aan de dijk met heel veel frisse lucht en laat zijn mede anti vaxxers hem maar verzorgen maar krijgt de hartpatiënt het IC bed toegewezen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...