Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, minplus zei:

Faecesbook

🥳💨 Vwala 🤭

Inderdaad , DE website ivm misinformatie aangaande allerlei ziektes !!

 

Volgende week kan ik pas naar de dokter voor mijn griepspuit !!

M'n 3de vaccin tegen corona , ik wacht af tot ik bericht krijg !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van 83% dubbel gevaccineerden belanden evenveel in het ziekenhuis als van 17% niet gevaccineerden, terwijl het bij de dubbel gevaccineerden vnl ouderen met een zwak immuunsysteem cq onderliggende kwalen zijn en bij de niet gevaccineerden veel jongere leeftijdsgroepen.

Zeg maar van 83000 gevaccineerden gaan er 3 ouderen het ziekenhuis in en van 17000 niet gevaccineerden 3 van diverse leeftijd.

Waarom willen antivaxers dit niet begrijpen en komen ze aan met de zieke drogreden dat gevaccineerden net zoveel kans hebben in het ziekenhuis te belanden? Hoewel ze het op een smerige manier brengen dat er net zoveel gevaccineerden het ziekenhuis indraaien als niet-gevaccineerden zonder de verhoudingen te zien.

Data analyse is voor hen blijkbaar een onbegrepen iets...

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, minplus zei:

 Hier is nu 83% van 12-plussers dubbel gevaccineerd, dat levert nog 17% weigeraars.

Wat veel vergeten is dat die 17% wel bijna 3 miljoen personen zijn.

Mocht daar slechts 10% van besmet raken dan  zijn dat wel nog even 300.000 personen.

Dus denk dat de zorg binnenkort zeker weer handen tekort komt.

Verder vandaag in het nieuws dat Limburg het hoogste aantal besmettingen kent en dan hoor je toch nog van die malloten op TV "ik snap het niet, ze mogen wel naar de voetbal maar geen carnaval vieren".

Als niet carnaval vierder is het misschien makkelijk praten maar als je toch naar de sterk stijgende cijfers kijkt dan moet zowel Sinterklaas, carnaval en de kerst nu toch al afgeblazen worden.

Vanmorgen ook weer bij WN een dame op TV "ik zie het niet zitten om de QR code te scannen, dan kunnen er ook veel klanten niet meer komen omdat ze hun code niet willen laten scannen" maar een totale lockdown zag ze toch ook niet zitten.

Dan gaan mij de haren recht overeind staan en denk ik wel eens van "heb je nu niet zoveel verstand of doe je alleen maar alsof".

Blijkbaar snappen ze niet dat ze het nu nog in eigen hand hebben en door een actief beleid te voeren kunnen ze mogelijk een nieuwe volledige lock-down voorkomen, ben je nu niet van plan ook maar iets te gaan doen dan moet je straks ook niet zeuren en gewoon je verlies nemen.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ze weinig verstand heeft.

 

Limburg zit trouwens met vaccinatie op 74% hoorde ik op het journaal. Wat dat betreft zou je haast aan Limbabwe denken, maar gelukkig zijn ze terug gekeerd op het idee om Carnaval daar vol open te gooien.

Wat dat betreft geeft Brabant te denken waar het zo ongeveer begonnen is in dit land met deze festiviteit.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

Grappig. Het RIVM geeft getallen rond de 250.000 per week voor de laatste weken, los van gevaccineerd of niet...

 

Hebben we het over hetzelfde?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1523971683/testen-voor-toegang-recordaantal-afspraken-in-een-week

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zachtjes aan bereiken we de grens aan  wat we nog medisch kunnen uitrichten door gebrek aan capaciteit.

Zorg zal niet meer gegarandeerd kunnen worden als de ziekenhuizen overspoelt worden.

Materiaal kunnen we eenvoudig genoeg bijplaatsen maar gekwalificeerde bemensing om de zieken te verzorgen dat is niet bepaald uit voorraad leverbaar.

Zieke en zwakke medemensen leven vandaag de dag langer door de beschikbaarheid van alle moderne zorg en hulpmiddelen. 

Je kunt natuurlijk schande spreken over het feit dat de zorg uitgekleed is de afgelopen jaren waardoor beschikbaarheid in geval van een pandemie niet meer gegarandeerd kan worden.

Het is maar de vraag of een dubbele capaciteit van materiaal en bemensing wel opgewassen is tegen een pandemie.

Echter het ras naderende zorg infarct zal ons met de neus op de harde feiten drukken dat gezondheid niet altijd maakbaar, af te dwingen en betaalbaar is.

Wees dankbaar als je gezond bent en leef mee met zorgmedewerkers, zieken en zwakken die een erg onzekere periode in hun leven meemaken.

En er zullen beslist nog vele slachtoffers meer te betreuren gaan zijn voordat deze pandemie tot de voltooid verleden tijd gaat behoren.

Achteraf zullen we de rekening opmaken en weten we precies wat we wel en niet hadden moeten doen.

Een ding is zeker en dat is dat niets in het leven zeker is behalve dat je geboren wordt en ook weer sterft!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Mogelijk niet want ik lees de Telegraaf niet. En is testen voor toegang iets anders dan de officiële testen van de GGD(?)

Maar als het zo is dan zijn 500.000 mensen aardig geschift om 12 euro extra te betalen om voor korte tijd ergens heen te kunnen terwijl een vaccinatie je duidelijk enorm beschermt en gratis is. Levert wel weer 6 miljoen voor de een of andere club, tel uit je winst.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

Mogelijk niet want ik lees de Telegraaf niet. En is testen voor toegang iets anders dan de officiële testen van de GGD(?)

Hier staat bij de GGD een bordje met dat testen voor toegang niet mogelijk is en wordt je verwezen naar een site waar je wel een afspraak voor testen kunt maken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitkleding van zorg, onderwijs, politie, brandweer en noem maar op, de beroepen die niet direct veel geld opleveren, zeg maar de verzorgende beroepen, is een gevolg van het marktdenken zoals iedereen weet. Ook boeren en middenstand zijn daardoor voor een groot deel de klos.

Dat levert doden, net als de afgelopen 1000 jaar toen we ook met marktdenken te maken hadden op een aantal jaren na de 2e WO na alhier.

De tijden zijn niet veel veranderd, theparasol.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

Hier staat bij de GGD een bordje met dat testen voor toegang niet mogelijk is en wordt je verwezen naar een site waar je wel een afspraak voor testen kunt maken.

Aha, er zijn dus 2 test circuits.

Eentje voor het normale werk als er iets mis is of als je op vakantie wilt of vaker bij kwetsbaren op bezoek wilt e.d.

En eentje voor als je even ergens naar binnen wilt bij een massa-meeting.

Wist ik nog niet.

Bizar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanzelfsprekend heb je bijwerkingen na een vaccinatie, Zunigkyk. Dat kan niet anders want je zet je afweer aan het werk. Bij sommigen is dat een dag een gevoelig plekje, anderen krijgen koorts en zijn een aantal dagen ziek. 1 tot 10 procent valt me enorm mee. Ongelofelijk dat mensen dit niet begrijpen, maar goed, als je totaal geen kennis van zaken hebt ....

 

Bij een RNA-vaccin reageert je afweer op een paar bouwsteentjes van het virus zonder dat die verder kwaad kunnen. Mensen met een goede afweer zoals ik merken het nauwelijks, mensen met een zwakke afweer zoals m'n vrouw hebben er flink last van want hun afweer moet enorm opgebouwd worden en dat vreet energie.

 

Kun je nagaan wat er gebeurt als we het virus zelf tegenkomen, dat onze cellen aan flarden slaat en zich daarbij elke keer verhonderdvoudigt om nog 100 maal meer cellen aan flarden te slaan en daarna 100 maal 100 meer, enzovoort tot het miljarden kapotte cellen zijn. Wat hebben de andere virussen en schimmels en bacterien een lol, een en al kapotte cellen en een afweer die het nauwelijks of niet redt.

Dan overleven we het met schade op lange termijn (de mensen die er niets van merken of even een beetje ziek) , of enorme schade op korte termijn maar blijvend (de mensen die goed ziek werden en nog hun reuk missen of de rest van hun leven snel moe zijn), of in het geval van mijn vrouw zijn ze dood.

 

Simpele keuze, als je er iets van begrijpt.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Aha, er zijn dus 2 test circuits.

Eentje voor het normale werk als er iets mis is of als je op vakantie wilt of vaker bij kwetsbaren op bezoek wilt e.d.

En eentje voor als je even ergens naar binnen wilt bij een massa-meeting.

Wist ik nog niet.

Bizar.

Volgens mij geldt die zelfs niet voor als je op vakantie wilt, wel voor je QR code maar veel landen vragen om een recente test en dan kan de GGD test niet worden gebruikt maar ben je aangewezen op een commercieel testbedrijf.

Persoonlijk vind ik dat helemaal niet bizar, maar juist heel logisch.

Begeef jij je doelbewust in een omgeving waar de kans op besmetting vrij hoog is doordat de afstand niet bewaard kan worden ed. dan hoeft de gemeenschap daar toch niet voor op te draaien? 

Dat betaal je maar mooi zelf of neemt het evenement dat je wilt bezoeken maar op zijn zijn entreeprijs.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh nee. Testen voor toegang is gratis en geeft je een QR code die 24 uur geldig is. En die testen zijn interessant. Allemaal ongevaccineerden. En daar kan ik geen testresultaten van vinden. In jullie beleving zouden daar dus veel positieve testen bij moeten zitten maar ik kan ze niet vinden.

 

Ik ga morgen weer, zal het ze eens op de man af vragen.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...