Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Bijzonder nieuwtje uit Singapore:

 

Singapore begint Covid-patiënten aan te rekenen die 'naar keuze niet zijn gevaccineerd' Autoriteiten zeggen dat niet-gevaccineerde mensen een 'aanzienlijke meerderheid' vormen van degenen die de meest intensieve zorg nodig hebben Singapore zal niet langer de medische rekeningen van Covid-19 betalen voor mensen die "niet naar keuze zijn gevaccineerd", zei de regering, terwijl het land worstelt met een toename van het aantal gevallen. De regering dekt momenteel de volledige medische kosten van Covid voor alle Singaporezen, evenals voor permanente inwoners en houders van een langdurig visum, tenzij ze kort na thuiskomst uit het buitenland positief testen.

 

Vanaf 8 december zei de regering echter dat ze “Covid-19-patiënten die naar keuze niet zijn gevaccineerd, in rekening zal brengen”. Het zei dat niet-gevaccineerde mensen "een aanzienlijke meerderheid uitmaken van degenen die intensieve intramurale zorg nodig hebben en onevenredig bijdragen aan de druk op onze gezondheidszorgbronnen". Covid gerelateerde medische rekeningen worden nog steeds betaald voor mensen die niet in aanmerking komen voor een vaccin. De overheid zal tot 31 december ook de rekening betalen voor personen die gedeeltelijk zijn gevaccineerd, zodat ze tijd hebben om een tweede dosis te krijgen.

 

Bron: https://www.theguardian.com/world/2021/nov/09/singapore-to-start-charging-covid-patients-who-are-unvaccinated-by-choice

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja kijk de racisten, de pegida aanhangers, de slimme of de domme welke onderdeel zijn van onze samenleving, worden allemaal door ons bestel van de verplichte ziekte kosten verzekering gedekt en behandeld.

Het zou wel heel abnormaal worden als we die niet gevaccineerden in onze samenleving in de goot laten creperen of zoals bij die toeslagen affaire 't leven ruïneren.

 

We hebben ook mensen die roken en helaas toch longkanker kregen blijven verzorgen.

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een prima idee om bewust ongevaccineerden de ziekenhuisrekening te presenteren want anders krijgen we covid nooit weg en blijft de maatschappij ontwricht en zadel je wel gevaccineerden op met veel beperkingen. Dat is dus niet te vergelijken met mensen die roken want roken mag je op de meeste plaatsen al niet meer dus daar hebben andere geen last van alleen de rokers zelf.

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

en blijft de maatschappij ontwricht en zadel je wel gevaccineerden op met veel beperkingen.

als je de ongevaccineerden opzadelt met beperkingen, zoals men nu in alle EU landen doet, dan is dat strategisch de betere weg om te gaan

je laat niemand onbehandeld creperen

 

meeroken / passief roken is ook decennia lang een thema geweest

ik hoef je niet te vertellen dat als mijn buurvrouw rookt ik de ramen en deuren moet sluiten

 

maar het gaat over vaccineren.

  • Like 1

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over die extra zorgkosten de veroorzaker laten betalen. Dan is het niet laten vaccineren tegen covid als gelijkheidsprincipe wel te vergelijkbaar met roken en de kosten voor de samenleving en de stijgende zorgkosten integraal.

aangepast door Tonskidutch
te teveel

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik vind het een prima idee om bewust ongevaccineerden de ziekenhuisrekening te presenteren want anders krijgen we covid nooit weg en blijft de maatschappij ontwricht en zadel je wel gevaccineerden op met veel beperkingen

 

Dat blijf je maar denken hè? Ik gok dat vanaf 12 november 2G ingevoerd gaat worden en dan zal ook blijken dat de besmettingen gewoon door blijven gaan. Dus corona gaat niet weg, jouw QR krijgt ineens een einddatum en ook jij moet testen voor toegang.

 

Over testenvoortoegang gesproken. In 1 week meer dan 500.000 aanmeldingen. Allemaal ongevaccineerden. Je zou dus verwachten dat onze (in)competente overheid vol trots het aantal positieve tests zou vermelden. Maar nee hoor, wordt met geen woord over gerept. Wat zou daar nou de reden van zijn?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Daarom beginnen ze nu de ouderen een derde prik te geven. Prima toch.

NU?
Dat had men al veel eerder moeten overwegen en volgens het NOS journaal gaat men vanaf december van start.

Dat was de bijdrage iets verder boven.

 

De infectie kun je ook als gevaccineerde krijgen, geef je hem door aan een immunologisch gezien zwakkere kan die sterven.

Hetgeen hier in de verzorgingstehuizen in Maastricht en Limburg gebeurd en dat schreef ik ook al eerder.

 

Denk toch eens na.

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er in Nederland veel te laat wordt begonnen met 3e prikken is gewoon op geen enkele wijze goed te praten. Ik krijg zelf nog met een ander probleem te maken want ik heb een Janssen prik gehad die inmiddels ook zo goed als waardeloos is. Ik hoor al dat zorgmedewerkers met dezelfde prik gewoon corona kregen, mild maar evengoed ziek. Ik mag blij zijn als ik in januari 2022 de kans krijg voor een herhaling vaccinatie.

 

Ik denk dat door het afnemen van de effectiviteit inmiddels heel veel besmettingen via gevaccineerden lopen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, OFDM zei:

Ik denk dat door het afnemen van de effectiviteit inmiddels heel veel besmettingen via gevaccineerden lopen.

 

Natuurlijk. Dat was ook de strekking van mijn vorige post. Niet gevaccineerden zijn nu gewoon een stuk voorzichtiger (de meesten dan). Die gaan niet ieder weekend naar feestjes met 500 man in één of andere feesttent. Het zijn de gevaccineerden die nu voor de stijging van het aantal besmettingen zorgen.

 

Anyway, er zijn ook mooie theorieën dat virussen essentieel zijn geweest, en misschien nog zijn, voor onze evolutie. Dus misschien komt hier nog wat moois uit 🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

 

 

Over testenvoortoegang gesproken. In 1 week meer dan 500.000 aanmeldingen. Allemaal ongevaccineerden. Je zou dus verwachten dat onze (in)competente overheid vol trots het aantal positieve tests zou vermelden. Maar nee hoor, wordt met geen woord over gerept. Wat zou daar nou de reden van zijn?

 

 

Grappig. Het RIVM geeft getallen rond de 250.000 per week voor de laatste weken, los van gevaccineerd of niet...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We gaan nog moeilijkere tijden tegemoet.

 

Een noodkreet van Laurentius Ziekenhuis, Maastricht UMC+, SJG Weert, VieCuri Medisch Centrum en Zuyderland Medisch Centrum.

De vijf Limburgse ziekenhuizen slaan vandaag via een officiële brief een noodkreet aan demissionair minister Hugo de Jonge (VWS). De kern van de boodschap: Limburg stevent rechtstreeks af op een zorginfarct en we hebben acuut hulp nodig.

 

De zorgcapaciteit in Limburg heeft een maximum bereikt. De vijf Limburgse ziekenhuizen kunnen op dit moment geen verdere toestroom van coronapatiënten meer aan. Door de stijgende aantallen besmettingen en ziekenhuisopnames is Limburg de eerste regio die tegen de grenzen aan zit: we stevenen rechtstreeks af op een zorginfarct en het hele systeem loopt vast. Dat betekent feitelijk een code zwart op lokaal niveau. We zijn ervan overtuigd dat andere delen van Nederland binnenkort zullen volgen.

 

Persbericht ziekenhuizen Limburg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Natuurlijk. Dat was ook de strekking van mijn vorige post. Niet gevaccineerden zijn nu gewoon een stuk voorzichtiger (de meesten dan). Die gaan niet ieder weekend naar feestjes met 500 man in één of andere feesttent. Het zijn de gevaccineerden die nu voor de stijging van het aantal besmettingen zorgen.

 

Anyway, er zijn ook mooie theorieën dat virussen essentieel zijn geweest, en misschien nog zijn, voor onze evolutie. Dus misschien komt hier nog wat moois uit 🤣

Dat mag zijn maar neemt niet weg dat de grootste druk in de ziekenhuizen dan weer niet uit die groep komt. Maar goed, deze discussie is geweest.

 

Als je begint over iets moois en evolutie is mijn eerste gedachte het zou mooi zijn als de mensheid erdoor krimpt. Daar heeft de aarde momenteel veel baat bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Natuurlijk. Dat was ook de strekking van mijn vorige post. Niet gevaccineerden zijn nu gewoon een stuk voorzichtiger (de meesten dan). Die gaan niet ieder weekend naar feestjes met 500 man in één of andere feesttent. Het zijn de gevaccineerden die nu voor de stijging van het aantal besmettingen zorgen.

 

Anyway, er zijn ook mooie theorieën dat virussen essentieel zijn geweest, en misschien nog zijn, voor onze evolutie. Dus misschien komt hier nog wat moois uit 🤣

Heb je daar cijfers over, andere dan van Faecesbook? Want ik zie die nergens en zie in mijn omgeving hooguit eerder het omgekeerde; degenen die nog een mondkapje gebruikten in de winkel waren allen gevaccineerd.

En gaan die wel naar een feesttent en niet gevaccineerden niet of mogen die er niet in tenzij met valse QR-bewijzen waar een handel in is?

Zou kunnen, maar graag cijfers.

Een gevaccineerde kan ook besmet raken maar minder snel; en ook anderen besmetten maar minder snel. Hier is nu 83% van 12-plussers dubbel gevaccineerd, dat levert nog 17% weigeraars. En veel besmettingen en ziekenhuisopnames van niet-gevaccineerden en ouderen met een zwak immuun-systeem. In een land als Portugal zijn veel meer gevaccineerd en veel minder besmettingen en opnames.

 

Los van dat aparte emoticon in dit verband:

Virussen veroorzaken idd enorm veel genetische veranderingen in individuen van alle soorten en mede daardoor sterven soorten uit en komen andere op.

Mogelijk zijn eerdere soorten mensen daardoor uitgestorven, zoals de Neanderthaler, want die was sterk en echt niet dom. Hij had alleen geen vaccin.

Je uitleggen hoe zoiets werkt kost minstens een paar dagen als je al veel van de biologie weet en dan begrijp je meteen ook een beetje waarom je beter wel een vaccinatie kunt nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...