Ga naar inhoud


Telenet kabel-tv met kaart zonder CI+


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

 

zoals de titel aangeeft, ik heb een combi dvb-s/t/c ontvanger zonder CI slot maar wel met een kaartslot. Kan ik de kaart uit de CI+ module aan de praat krijgen en zo ja, met welke config? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht gelezen te hebben op dit forum dat een CI+ module een noodzaak is voor het gecodeerde aanbod. Graag had ik hier bevestiging voor gehad of evt andere oplossingen 🙂 

dank aan alle leden voor hun hulp met mijn vragen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Telenet gebruikt Nagra kaarten. Deze zijn getrouwd met de module.. De diverse noodzakelijke keys zijn publiek niet beschikbaar.. Werkt dus uitsluitend met de geleverde CI+ module..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Bedankt voor de info! Hier kan ik mee verder! 

Je kan wel het compacte signaal gebruiken, de SD versies van de kabel zenders, de VRT zenders zijn in HD 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, digitaal kijker zei:

Je kan wel het compacte signaal gebruiken, de SD versies van de kabel zenders, de VRT zenders zijn in HD 

Daar dacht ik ook aan. Alleen is het jammer dat voor bijna 16 euro per maand niet het volledige zenderaanbod beschikbaar is, tegenover diezelfde 16 euro met eenmalig aanschaffen van CI+ module. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mimisiku zei:

Telenet gebruikt Nagra kaarten. Deze zijn getrouwd met de module.. De diverse noodzakelijke keys zijn publiek niet beschikbaar.. Werkt dus uitsluitend met de geleverde CI+ module..

 

 Telenet gebruikt unieke pairing, dwz dat de sleutels voor elke kaart/module verschillend zijn.  Een sleutel set publiek maken zou je dus niet helpen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Moderator

Net zolang als de certificaten geldig blijven.

 

Besluit Telenet die deur te sluiten, is het over en uit.

 

Voor de toekomst plannen van Telenet zal je Telenet woordvoerders moeten vragen naar hun toekomstige beleid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woordvoerders hebben ze voor de pers, maar als consument kun je terecht op hun helpdesk.

Ik denk wel dat die het in Keulen horen donderen als je met een dergelijke vraag afkomt...

 

Maar los daarvan zie ik niet direct een reden waarom Telenet hier een prioriteit zou van maken.

Iedereen met een CI+ CAM van Telenet heeft daar netjes voor betaald en betaalt ook nog netjes maandelijks het abonnement.

Of je die CAM nu gebruikt op je Samsung TV of op één of andere linux box maakt voor Telenet geen cent verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel! Die CI+ garandeert hen dat ze beperkingen kunnen opleggen zodat zij de touwtjes in handen houden. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Toch wel! Die CI+ garandeert hen dat ze beperkingen kunnen opleggen zodat zij de touwtjes in handen houden. 

Dat klopt, maar als je het al hebt, en het werkt, dan ga je niet zomaar weggaan, natuurlijk.

Net zoals iemand met een losse TVV of CD kaart die ook houdt tot ze niet meer werkt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2021 om 11:44, chukky2 zei:

Gebruik hier al jaren de vti image in mijn vu+ ontvanger met de telenet CI cam en kaart. Hoe lang dit nog blijft werken?

kan je dan opnemen en een andere zender kijken ??

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...