Ga naar inhoud


zend apparatuur waarde?


Matchless
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Omdat me vader ernstig ziek is moet ik zijn zendamateur apparatuur verkopen.

Alleen heb ik geen idee wat de realistische verkoopwaardes zijn van dit spul. Kunnen jullie me een idee geven wat een redelijke prijs is?

 

het gaat om dit spul:

20210725_175944.jpg

20210725_180126.jpg20210725_180044.jpg

20210725_180000.jpg

20210727_155441.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Het is best wel oud zo te zien. Is hij geen lid van een club?

 

Sterkte.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg zojuist al respons van hem. Waarde is afhankelijk van het exacte type. Zeker bij Icom.

Op de bekende verkoopsite geven de handelaren er veel te lage prijzen voor. Dus niet doen.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dank jullie wel voor de sterkte..

helaas zal hij niet meer beter worden en heeft hij nog maar weinig tijd.

 

Ik zal de exacte typenr opschrijven en melden..

 

Wat ik wel weet is dat de icom een ic745 is en de yeasu een ft100

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee reacties gehad van kennissen die er meer als ik van weten. Hieronder een snelle schatting. 
Voeding 25 amp is € 50 tot € 75.
Diawa kruis meter € 50 tot € 60 .

Icom box € 125 .
Icom kleine radio € 250.
Icom grote radio met ant tuner € 250 tot € 300.- 

2x tafel microfoon € 25 zwarte

€ 80 zilverkleurige.

Daiwa blauwe meter € 50.

Sein sleutel € 40.- 

 

De rest is waard wat de gek er voor geeft.

En mogelijk zijn er nog wat antennes af te breken. 


De tweede schat het geheel op € 1000.- Max. Maar ook hij zegt ‘het is waard wat de gek ervoor geeft’.

 

In Nijmegen schijnt een handelaar te zitten maar dan moet je niet rekenen op heel veel. Ik zal eens kijken of ik een adres kan vinden.
 

Beiden hebben overigens zelf geen interesse. Die zijn voorzien van nieuwer materiaal.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Matchless Allereerst veel sterkte de komende tijd!  Heeft je vader een roepnaam?  Die hoef je niet te hier geven, want privacy issue.  Het weten van de roepnaam, als ie goed bekend staat, kan je bij verkoop helpen.

 

Netto waarde is inderdaad wat al eerder gegzed is: "wat een gek er voor geeft.  Gezien de leeftijd van de spullen ga je naar mijn inschatting de duizend euro niet halen.  Het slimste naar mijn idee: Probeer er een goed adres voor te vinden, verkopen gaat je veel energie en frustratie brengen - de markt is momenteelontzettend klein.

 

Reden voor de beroerde waarde die in geen verhouding staat tot de nieuwwaarde:  Vrijwel alle radiozendamateurs zijn digitaal gegaan.  De apparatuur die daarvoor nodig is heeft " uitstekende" stabiliteit nodig.  Vrijwel alle apparatuur is tachtiger jaren en soms nog iets eerder.  De IC-745 zou het meeste waard zijn, de antennetuner en de luidspreker links horen daarbij.  De set is waarschijnlijk meer waard dan de losse onderdelen (min of meer op elkaar afgestemd) of iemand moet specifiek 1 onderdeel willen, dan breek je wel de set op. De Alinco en de Yaesu hebben tegenwoordig beperkte toepassing, zijn vooral voor onderweg maar er is tegenwoordig een "microfoonverbod" in de auto.

 

De Nijmeegse persoon waar @John van Dreumelhet over heeft is PD0JAN,  handelende hobbyist dus geen link.  Gezien je locatie zou je contact kunnen opnemen met de Veron afd Zuid-Limburg (a22 at vereningsnaam punt nl) of Midden en Noord  Limburg a32 at zelfde.  De mensen kennende nemen ze iig contact met je op.

 

Antenne's kunnen nog wel waarde hebben mits in bruikbare staat en demontabel.  Als die dezelfde leeftijd hebben als de apparatuur kan het wel zijn dat alu onderdelen aan elkaar zijn vastgeerodeerd.

 

Kom je niet van de spullen af of wil je alles in 1 dag proberen kwijt te raken, huur dan na nieuwjaar een stand op een radiovlooien/rommelmarkt.  Laat zien waar de spullen vandaan komen (met roepnaam) en krijg iig veel aanspraak en verhalen te horen.  Dit jaar zijn er geen tot weinig, doelgroep is op leeftijd en men neemt geen risico's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb van wat spul de typenrs:

Alinco portofoon dj-193

Daiwa swr+powermeter cn-101l 1,8-150mhz

Daiwa swr+powermeter cn 630 140-450mhz

Mjf-945 e mobile tuner

Icom ic-at100 hf full automatic antenna tuner

Icom ic-745

Icom  ic-ex2 marker/extension terminal

Icom ic-sp3 external speaker

Yeasu ft-100

Voeding 13.8v/10a

Voeding 13.8v/22a

als ik daar al wat richtprijzen van heb..

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/27/2021 at 3:46 PM, Matchless said:

helaas zal hij niet meer beter worden en heeft hij nog maar weinig tijd.

Heel veel sterkte de aankomende tijd, en geniet van elkaar zolang het nog kan....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat de tuner niet doorloopt,mits er in het spul er niet is gerommeld,yaesu kan een fabrieks mod ondergaan hebben,maar die is ook wat ouder dat ter zijde zou ik voor de hele set een vraagprijs neerzetten van 1500 euro,je zou altijd kunnen zakken na 1250 euro,voor minder zou ik het niet weg doen. waar wel veel zendamateurs verkopen is niet marktplaats maar 2ehands.be,dat ter zijde

sterkte met je vader groet PD1HTW

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...