Ga naar inhoud


Met schaamrood op de kaken: hoe moet de smartcard in een Xtrend ET7000?


hels

Aanbevolen berichten

Tot ong. een uurtje geleden had ik normaal beeld via mijn ET7000. Moest even het kaartnr opschrijven en daarom kaart eruit gehaald. Helaas niet op gelet hoe kaart erinzat 😞

Kaart er weer in maar krijg geen beeld meer. Kaart moet volgems mij met sim aan onderkant en naar achteren in het slot. 

Alle mogelijkheden geprobeerd en ook opnieuw geactiveerd. Helaas geen sjoege ...

 

Het kan natuurlijk dat kaart toevallig de geest gegeven heeft maar dat lijkt me stug.

 

Kan iemand vertellen hoe de kaart erin moet dan doe ik dat en activeer nogmaals.

 

Groet, Henk

 

Wanneer dan nog geen beeld dan CanalDigitaal maar contacteren voor een nieuwe ....

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ja, kan gebeuren. Chip in ieder geval naar voren maar chip boven of onder zou ik ook niet direct weten.
Maar als beide niet werkt kwam dat bij mij meestal doordat de chipcontacten vuil waren.
Schoonmaken met een zacht doekje en een beetje wasbenzine en de kaart marcheerde weer...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Softcam opnieuw starten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIj doet het weer. Inderdaad de sim naar beneden.

Softcam herstarten had ik al paar keer geprobeerd maar hielp toen niets.

 

Nu de kaart er ingestop en tot mijn grote verbazing werkt ie weer ... Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurt is maar "Smartcart Info" ( Panels) wordt hij nu ook weer herkend en straks kreeg ik een foutmelding.

 

In ieder geval dank voor de snelle reacties !!!

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook in de oscam webif kijken of er een kaart gedetecteerd word bij de betreffende card reader.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...