Ga naar inhoud


Opnemen zonder smartcard


Orgeldandri

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Bij deze ontvangers is gedocumenteerd dat je achteraf kunt decoderen.

VTi 14.x Nachträgliche Entschlüsselung von Aufnahmen im Standby (Solo 4K, Uno 4K, Uno4K SE, Ultimo 4K, Zero 4K)

 

Over een X-Trend met open Pli 4 kan ik geen gedocumenteerde informatie vinden

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weer wat geleerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

 

ik heb hier dus ook geleerd  dat achteraf coderen  niet zou kunnen met een interne kaartlezer,  al snap ik niet waarom.

Zou dus achteraf coderen  dan ook niet kunnen met een deltacam  die geen CI+ is  of een aston module ?

 

Ik heb ooit een vraag gesteld over wie ervaring heeft met achteraf decoderen,   en volgens mij is er enkel nodig dat er gedecodeerd kan worden ,  op welke wijze dan ook.

 

 

Hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een opname wordt nooit door Oscam of CCcam opgepakt wel bij sommige boxen wordt de CI module gebruikt om te decoderen.

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Achteraf decoderen, indien al ondersteund door je ontvanger en image, dient meestal binnen 24 uur? plaats te vinden, omdat anders de sleutels op de kaart vernieuwd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei hereberie1234:

die geen CI+ is  of een aston module ?

je hebt je wellicht nog nooit verdiept wat CI+ is

dat topic staat al sinds 2008 op het forum

 

er wordt middels het CI+ in de aangeleverde demuxdata een timestamp (om het effe makkelijk te houden) mogelijk die dus binnen een bepaald aantal uur gewist kan worden of in dit geval nadien de opnames gedecodeerd kunnen worden

dat mechanisme gebruiken de Providers zelf ook om oude opnames niet meer bruikbaar te maken dat is een ongewenste optie van CI+ die we met het VTI image juist in ons voordeel omzetten

snap ja?

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vermoed dat dit niet gelukt is dus?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net getest (gebuik openvix image)

Bij instellingen->opname,afspelen en timeshift->opname&afspelen->standaard opnametype ->op niet decoderen,neem ecm op  zetten

nu kan hij zonder smartcard gecodeerd opnemen

Bij afspelen wordt via oscam decodeerd.

Hoe lang de sleutels van de kaart geldig blijven weet ik niet ,decoderen

op die manier blijft dus niet onbeperkt werken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een beetje verder gaan testen

openatv heeft een optie opnemen met ecm maar decoderen bij afspelen werkt niet

vti nog geen optie gevonden om met ecm´s op te nemen.

Er zijn bij vix wel afspeel beperkingen streamen van een gecodeerde opname werkt niet

maar vanuit de box wel op tv ,dus mediaplayer afhangkelijk

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

die mogelijkheid zit in het image maar zelf nog nooit geprobeerd. Er zijn nu 4 mogelijkheden erin en denk dat opnemen zonder decodering met ecm bij het afspelen later wel decodeert.Geloof zelfs dat de mogelijkheid erin zit te decoderen terwijl je niet kijkt maar daar ga je echt de vraag op het forum van openvix moeten stellen.

Streamen van opnames welke bij opname op normaal stonden (zijn niet meer gecodeerd) gaat dus goed .zelfs met instelling van het benodigde formaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...