Ga naar inhoud


Fictie of reality of reclame???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Gisteren kreeg ik tijdens pcwerken een rode popup met virusmelding ...

Ik dacht dat het reclame was van de virusbestrijders tot er een blauw scherm kwam met witte tekst dat de PC gelocked was

en ik 03-8081539 moest bellen voor een code... (WINDOWS 10 HEEFT TOCH EEN INGEBOUWDE AV VAN NORTON ???)

browser: chrome

ik ben dan direct in actie geschoten, zodat ik er weer kan op werken.

Nu is er Spybot S&D  en AVIRA opgezet, dus voel ik me gerust ... tot .... zojuist een melding van een virus van Mac Afee  en daarna van Norton.  Ik krijg ook een popup van een op buik liggende vlaamsche schoone die in  Adamskostum op een schaapvelletje ligt en wat wil van mij????

zou mijn vlooienbak desondanks 4 scans (2x Avira en 2c Spybot) toch nog restantjes bevatten

Iemand een idee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows heeft inderdaad een ingebouwde virusscanner, maar dat heeft niets met Norton te maken. Defender is the name.

Wat ik zou doen in een dergelijk geval is mijn NAS of backupdisk direct ontkoppelen en mijn PC uitschakelen om verdere schade te beperken.

 

Daarna via een ander PC-systeem een iso op een usb stick zetten en die stick booten en zijn werk laten doen op jouw geïnfecteerd systeem.

Kijk eens op deze site voor een aantal mogelijkheden.

 

Je kunt er gerust een paar uitproberen, want niet alle virusscanners merken alle infecties op (en soms worden er ook opgemerkt die er helemaal geen zijn).

 

Je hebt er Spybot en Avira op gezet, maar ik mag toch aannemen dat je dan onmiddellijk je systeem tot in de verste uithoeken hebt laten scannen?

aangepast door Zilverhippie
Nog info toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je solliciteert daarmee naar een gegarandeerde ban!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jan Ambers zei:

...Nu is er Spybot S&D  en AVIRA opgezet, dus voel ik me gerust ... tot .... zojuist een melding van een virus van Mac Afee  en daarna van Norton...

 

Die virussen hebben zich in je systeem genesteld en komen weer terug zodra je de computer weer opnieuw gebruikt.

Je kunt Defender offline proberen, dat zit gewoon in je Windows 10.

Die zal je pc opstarten en vóór het laden van het besturingssysteem zijn werk doen.

 

En sowieso Malwarebytes installeren, want wat je beschrijft is malware.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defender van Windows staat goed aangeschreven. Gebruik je een andere antivirus, wordt Defender buiten werking gesteld.

Je kunt je daarom afvragen of een ander antivirus pakket veel zin heeft.

Malwarebytes heeft wel zin. Ik zou het houden op de combinatie Defender en af en toe een Malwarebytes scan.

Verder maak ik regelmatig met Macrium Reflect een image van de C schijf. Bij een serieuze storing van Windows en bijv. ook bij het oplopen van een virus kun je dan teruggrijpen op een image, waarbij alles nog goed werkte.

Je kunt verder de browser zo instellen dat in ieder geval de tracking cookies niet geaccepteerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, boudeman zei:

Gebruik je een andere antivirus, wordt Defender buiten werking gesteld.

dat klopt niet helemaal.

Als je f-secure hebt gebruikt f-secure de defender.

 

Je hebt windows 10 erop geinstalleerd dan is defender van windows zelf mee actief en hoef je niets anders te gebruiken.

reclame wordt in de browser geregeld en edge laat alles door terwijl firefox drie instellingen kent die popup reclame van alles tot niets toelaat

 

15 uren geleden, Jan Ambers zei:

Nu is er Spybot S&D  en AVIRA opgezet, dus voel ik me gerust ... tot .... zojuist een melding van een virus van Mac Afee  en daarna van Norton. 

die oude rommel is ongeschikt en maakt je pC ook nog een heel stuk langzamer

aangepast door Tonskidutch
toelaat

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

waarschijnlijk gaat dit geen virus zijn, maar is het gewoon ergens meegekomen met een site of een YouTube filmpje.

Ook kan het zijn dat je via Facebook ergens toestemming hebt gegeven om een klein programmatje te laten runnen.

 

Afgelopen dagen toevallig hetzelfde voorgehad op de laptop van de vrouw.

Ze was belangrijke zaken aan het regelen en plots een scherm dat de computer gelokt was omdat Microsoft een virus had ontdekt.

Met de dwingende gesproken tekst om een nummer te bellen zodat ze dit konden oplossen.

Verder kon je niets meer doen met die de browser waarmee ze aan het werken was.

 

Ik heb even gezocht welk programma er draaide maar kon zo meteen niets vinden.

Via Ctrl-Alt-delete de browser gestopt en de melding was weg.

Browser terug gestart en geen melding meer gekregen.

Op de achtergrond had ze nog wel YouTube open staan.

 

maar eens extra controleren kan nooit kwaad.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zogenaamde Antivirus Tools zijn zélf de Malware!! Waarschijnlijk allang rootkits in je systeem….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...