Ga naar inhoud


Afstellen draaibare schotel, ontvanger en satfinder komen niet overeen


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Op 21-10-2021 om 14:47, columbo zei:

hy Bruno vP ,ik heb je topic  gelezen ,en ben tot de conclusie gekomen dat h o deze manier  nooit tot een goed resultaat kan lijden daar je simpel gezegd niet kan zien welke Sat.  hij staat ,echter daar hebben ze een Schwaiger sat fiSchwaiger-SF-9000-SAT-Finder-plus-0.jpg.5a62ef8625075ede43f6ceb56c37ccda.jpgnder voor uit gevonden.

Heeft wel een mooi prijskaartje. En als je er dan opzoek naar gaat is ie niet meer leverbaar.

Maar maak niet uit. Ik heb nu een bepaalde denkpiste om de schotel  in te regelen. Voor dit weekend geven ze mooi weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, BrunoVP zei:

Heeft wel een mooi prijskaartje. En als je er dan opzoek naar gaat is ie niet meer leverbaar.

Maar maak niet uit. Ik heb nu een bepaalde denkpiste om de schotel  in te regelen. Voor dit weekend geven ze mooi weer.

Bovendien is het zeker wel mogelijk te zien op welke satelliet de schotel gericht staat , door eenvoudig de ontvangen kanalen te vergelijken met Kingofsat of Lyngsat

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-10-2021 om 12:47, BrunoVP zei:

Ik ben mee. Waar kan ik deze vinden? Stuur de link door naar mijn mail adres.

Heb hem gevonden bij ****.de. Is vandaag toegekomen. Morgen passen, tenminste wat betreft het vastzetten. Alsook de arm laten leeglopen. Regenwater. Een goede dot silicone erin. En hopen dat ie achteraf waterproof is.
Dan totaal iets anders. Ik ben er bewust van jullie beste bedoelingen bij het uitrichten. Zoals ik reeds van in het begin geschreven heb heeft mijn sat ontvanger USALS aan boord. Als ik dan nog ergens kan volgen, houd deze ook rekening met mijn huis positie.

Als ik nu de ontvanger ipv van Sirius/Astra direct naar Astra 19.2°E laat draaien, dan staat de motor toch al in de goede richting. Motor kent deze positie, zit in zijn programma. Of niet? Eens in deze positie is het een kwestie van fine-tuning. Indien goed, andere satellieten testen op gelijkaardige kwaliteit.

Ben ik fout in mijn redenering aarzel niet om mij hier attent op te maken. Al doende leert men.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Londerzeel staat de zon de komende dagen om 13:28uur precies in de richting van de Astra 4a (Sirius4). Span schilderstape of een touwtje van precies midden boven de schotel tot midden over de lnb en zorg dat op het bewuste tijdstip de schaduw precies midden over de lnb-arm loopt. Gegarandeerd dat je de juiste satelliet hebt. Ontvang je geen signaal, dan de elevatie bijstellen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

In Londerzeel staat de zon de komende dagen om 13:28uur precies in de richting van de Astra 4a (Sirius4). Span schilderstape of een touwtje van precies midden boven de schotel tot midden over de lnb en zorg dat op het bewuste tijdstip de schaduw precies midden over de lnb-arm loopt. Gegarandeerd dat je de juiste satelliet hebt. Ontvang je geen signaal, dan de elevatie bijstellen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Zal ik zeker doen. Heb dan toch maar een digitale waterpas aangeschaft en kom tot de bevinding dat de boel niet echt pas staat. Dus eerst dat in orde zetten. Dan de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BrunoVP zei:

Zal ik zeker doen. Heb dan toch maar een digitale waterpas aangeschaft en kom tot de bevinding dat de boel niet echt pas staat. Dus eerst dat in orde zetten. Dan de rest.

Ik volg jouw advies. Maar wat maak ik dan mijn ontvanger wijs? Motor staat op 0. Zou true south moeten staan, en dan uitrichten op 5° E.  Ben ik te moeilijk aan het denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, BrunoVP zei:

Ik volg jouw advies. Maar wat maak ik dan mijn ontvanger wijs? Motor staat op 0. Zou true south moeten staan, en dan uitrichten op 5° E.  Ben ik te moeilijk aan het denken?

Even rekenmachine er bij gehaald. Tussen mijn woonpositie en Sirius/Astra op 4.8°E is er maar een verschil van 0.556°. Ergens verwaarloosbaar zeker?

Morgen met volle moed er terug aan beginnen. Heb trouwens vandaag mijn TV-abo opgezegd. Ik wens geen meer geld uit te geven om reclame te moeten zien. Zoals het hier er nu aan toegaat: 15 minuten programma en dan 5 minuten reclame. Is er los over aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

0.556°. Ergens verwaarloosbaar zeker?

Absoluut niet !!

3 minuten geleden, Sprietje zei:

maar dan ontvang je straks de satellieten heel ver in het oosten en westen het beste

absoluut zelfs !!

1 uur terug, BrunoVP zei:

Ik wens geen meer geld uit te geven om reclame te moeten zien.

Als je Engels verstaat , een mooi gratis (FTA) alternatief op 28,2°O !!

https://www.flysat.com/astra28.php

 

FTA = Free To Air (= geen abonnement nodig)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, cookie monster zei:

Als je Engels verstaat , een mooi gratis (FTA) alternatief op 28,2°O

 

Met veel reclame...

 

17 minuten geleden, cookie monster zei:

0.556°. Ergens verwaarloosbaar zeker?

 

Is verwaarloosbaar.

 

Finetunen moet je toch doen op de uiterste satellieten.

 

Mvg

 

.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Met veel reclame...

Maar wel gratis 😉

 

4 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Is verwaarloosbaar.

 

Finetunen moet je toch doen op de uiterste satellieten.

Als je iets ernaast zit , het scheelt toch veel signaal !!

Hier had ik 62°O als uiterste oost , richting west , 18°W , ik heb ook 7°W gebruikt 🙂

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Als je USALS gebruikt en je hebt je coördinaten ingevoerd, dan gewoon naar de 4,8E laten draaien. Dat is inderdaad maar iets meer dan een halve graad maar dan ontvang je straks de satellieten heel ver in het oosten en westen het beste.

Dat kan, maar wanneer je daar geen ontvangst op hebt ( zoals dat er een boom in de weg staat. ) kun je ook kiezen met de juiste usals waarden uit richten op bijv 19.2 oost. Maar veel tips die we geven, kan pas invloed hebben wanneer de kennis van de vragen steller ( in dit geval de topic starter ) voldoende is. Daarom vind ik de tip van uitrichten op de boeren manier de juiste. 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...