Ga naar inhoud


Ledlampen gaan aan en uit.


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende verschijnsel:

Living: 2 klassieke luchters met 8 armen, 2 analoge dimmers ( en een wisselschakeling op  luchter 2 , maar ik denk dat dit laatste geen rol speelt).

Nu heb ik de oude klassieke lampen vervangen door led-peertjes en dat werkt maar:

1) Luchter 1 volle kracht beginnen de leds te pinken, per twee en steeds twee tegenover elkaar staand lampen.

   Op een klok weergegeven ziet het zo uit: 12uur en 6uur gaan samen uit en terug aan, vervolgens gaan 6uur en 9uur uit en terug aan enz...

2) doe ik ook luchter 2 aan dan is er geen probleem, noch met de éne of de andere.

3) als de luchter 1 gedeeltelijk gedimd wordt dan gaat ook alles goed. 

Ik weet dat deze dimmers niet geschikt zijn voor led, maar ik wou het toch even uitproberen vooraleer ze te vervangen, maar wat verklaart dit eigenaardig fenomeen dat ze als een kerstverlichting per twee gaan gaan flikkeren ? Iemand een idee ? 

 

    

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je de schakelaar vervangen door een dubbelpolige schakelaar? Eventueel tijdelijk installeren.... Als het pinken dan verdwijnt, dan heb je last van een kleine lekstroom door de schakelaar heen, welke de condensator in de LED drivers oplaad, en de led laat pinken.... Er zijn oplossingen voor, maar de eenvoudigste oplossing is een normale lamp in het circuit te plaatsen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat word lastig als de lamp de nul krijgt uit de centraaldoos , moet je er een draad bij trekken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...