Ga naar inhoud


Bankkaart met RFid beveiligen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Hoe wil je een bankkaart kopiëren?

Aan de gegevens uitlezen heb je niets.

 

Je zal ook de interne hardware beveiliging moeten overnemen.

 

Anders zou je ook een Canaldigitaal kaart kunnen kopiëren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

rfid wordt op bankkaarten gebruikt voor contactloos betalen van kleine bedragen tot € 25,-

 

Maar het heeft niets te maken met het kopiëren van een bankkaart.

De interne hardware kan niet gekopieerd worden.

Het gevaar van je bankkaart is diefstal, in combinatie met je pincode of phising.

 

Dit zegt bijvoorbeeld de ING bank over de veiligheid van contactloos betalen:

 

Veiligheid

Contactloos betalen is een veilige manier van betalen:

  • Bescherming met pincode: De pincode beschermt je Betaalpas. Kleine bedragen betaal je zonder pincode, maar voor een bedrag hoger dan € 50 is altijd je pincode nodig. En zodra meerdere bedragen optellen tot € 100 dan is ook je pincode nodig.
  • Zakkenrollen erg lastig: Met contactloos betalen worden je betaalgegevens uitgewisseld via NFC. Dit is een veilige manier van informatie delen en is beperkt tot een straal van 10 centimeter. Door die korte afstand moet ook van heel dichtbij contact gemaakt worden om gegevens uit te wisselen. Zit je Betaalpas in je tas of portemonnee dan is contact maken niet te doen. Bovendien is voor bedragen boven de € 50 een pincode nodig.
  • Schade vergoed: Bij misbruik vergoeden wij bijna altijd gewoon je schade.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké bank gebeld en uitleg gevraagd, het RFid is opgenomen in die CHIP van je bankkaart(en die kun je bijvoorbeeld bij de ING bank uitzetten voor het geval je twijfels hebt over contactloos betalen en voor het geval je bang bent voor zakkenrollers of verlies).

 

Ik werd verward door de gegevens op die blog waarvan ik de link plaatste omdat daar een foto bij staat van een heel andere CHIP die ook goedkoper te produceren is maar niet bedoeld als bankkaart.

(dacht er zitten twee chips op een kaart<> maar dat is dus niet zo)

 

 

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al deze onzin wordt zomaar doorgevoerd zonder hun klanten te bevragen of zelfs maar te informeren.

Hebben wij echt nood aan contactloos betalen? Al die nieuwe tralalaatjes zijn niks anders dan een hype, ik zie regelmatig van die snullen in de winkel die willen betalen via hun smartphone, bijna altijd hetzelfde, dan lukt de overdracht niet of ze hebben geen bereik.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betalen gaat veel sneller dus doorstroom gaat omhoog.

Daarbij met enkel pinnen zie ik massa's oudere mensen staan voor mij aan de kassa die de pincode driemaal moeten invoeren. En sommigen die het zelfs voorlezen tijdens het pinnen. Als je het niet wilt kun je het uitschakelen bij bepaalde banken online op je pC.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, mebo870 zei:

Al deze onzin wordt zomaar doorgevoerd zonder hun klanten te bevragen of zelfs maar te informeren.

Ik heb indertijd wel degelijk bij mijn nieuwe pas informatie gekregen over contactloos betalen.

 

Voor kleine bedragen werkt het comfortabel, je hoeft je pincode niet in te tikken.

Het is een moderne vorm van contant geld, en dat kan ook uit je broekzak gestolen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

" ik zie regelmatig van die snullen in de winkel die willen betalen via hun smartphone, bijna altijd hetzelfde, dan lukt de overdracht niet of ze hebben geen bereik. "

Je hebt helemaal geen bereik nodig. Ik betaal altijd met smartphone, om het even welk bedrag nooit meer een pincode nodig en sneller dan pinnen. Nog nooit een geweigerde transactie gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, zeeteefje zei:

Je hebt helemaal geen bereik nodig. Ik betaal altijd met smartphone, om het even welk bedrag nooit meer een pincode nodig en sneller dan pinnen. Nog nooit een geweigerde transactie gehad.

Dan hoop ik dat je smartphone niet gestolen wordt.

Bij een hoger bedrag moet ik nog steeds een code ingeven op de phone.

En als ik geen bereik heb, geen betaling.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hogere bedragen ( >€50) moet de telefoon ontgrendeld zijn, en dat kan alleen iemand die mijn biometrische eigenschappen heeft. De telefoon stelen helpt dus niks ten opzichte van een bankpas stelen. Ik kan iets van 10 betalingen doen voordat de telefoon verplicht een keer contact moet hebben met het internet, afhankelijk van hoeveel tokens er reeds geladen zijn. Bij mijn weten is die procedure standaard voor Google Pay, Apple pay en Samsung Pay. De banken verzinnen eigen oplossingen bovenop de reeds aanwezige biometrische controle van de telefoon zelf. Redelijk onzinnig mijns inziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, mebo870 zei:

Al deze onzin wordt zomaar doorgevoerd zonder hun klanten te bevragen of zelfs maar te informeren.

Hebben wij echt nood aan contactloos betalen? Al die nieuwe tralalaatjes zijn niks anders dan een hype, ik zie regelmatig van die snullen in de winkel die willen betalen via hun smartphone, bijna altijd hetzelfde, dan lukt de overdracht niet of ze hebben geen bereik.

 

Ik ben er prima mee tevreden. 😌 😌 

De Android moet wel open zijn met mijn vingerafdruk en de iPhone wil mijn smoel zien. Ik krijg ook onmiddellijk een sms van mijn bank met het transactie bedrag. Of via de banking app.

We leven in 2021 mensen. 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...