Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten


57 minuten geleden, Psychosammie zei:

Jouw spuit zorgt ervoor dat jij, met een beetje geluk, minder ziek wordt. Niet meer dan dat!

Voorlopig is een vaccin is het beste middel wat beschikbaar is dat bewezen iemand behoedt voor een ernstig ziekteverloop.

Dat is dus niet "met een beetje geluk" zoals jij suggereert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Voorlopig is een vaccin is het beste middel wat beschikbaar is dat bewezen iemand behoedt voor een ernstig ziekteverloop.

Dat is dus niet "met een beetje geluk" zoals jij suggereert.

 

Dit geld enkel voor wie in "goede conditie" is , voor "risicopersonen" moet je net dat tikkeltje geluk wel hebben. Markeert er iets aan je lichaam met onderliggende aandoeningen mag je net nog zoveel boosters gehad hebben , het helpt je geen moer verder.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Maar je gaat steeds weer voorbij aan het gegeven dat niet gevaccineerden acuut ic zorg nodig hebben en onze gezondheid zorg plat leggen.

Zij hebben ondertussen de dood op hun geweten van degenen met hart of kanker klachten op behandeling wachten, patienten die op een wachtlijst staan.

 

Nee, nou haal je hetzelfde vieze spelletje uit als de politiek. Die hebben op hun geweten dat de zorg naar de knoppen is, dat er overal wachtrijen zijn en dat er mensen uit die wachtrijen overleden zijn. Niet de ongevaccineerden. Da's een oud politiek kunstje. Zorg dat je een zondebok hebt dan valt je eigen gestuntel niet zo op.

 

Daar komt ook de (foute) vergelijking met de 2e wereldoorlog vandaan. Je hebt al een hekel aan joden, het gaat niet zo goed met je land dus één en één maakt drie. Kwam dat effe goed uit. En de rest is geschiedenis...

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je schuift de verantwoordelijkheid voor jouw handelen weer weg.

Jij kan dat veranderen door ervoor te zorgen daat de effecten van een besmetting minder impact hebben.

 

Je vergelijking met de 2e wereld oorlog is niet relevant in deze discussie of je moet bedoelen dat er in die tijd landgenoten ook niet hun verantwoordelijkheid namen.

Het is wel een argument wat gebruikt wordt door de nee roepers bij gebrek aan valide argumenten.

Men noemt dat ook wel een godwin.

(Ofwel: als een online-discussie maar lang genoeg duurt, trekt een van de deelnemers geheid een keer een vergelijking met de nazi's of Hitler. )

 

Jij wilt wel zonder beperkingen meedoen aan onze maatschappij, maar geen eigen verantwoordelijkheid nemen en die maatschappij beschermen.

 

 

Maar kom nu eens eindelijk met wat jij kunt doen om het aantal slachtoffers van corona te beperken en de indirecte slachtoffers van de niet beschikbare hulp verder te helpen.

 

90% van de zorg gaat naar de 10% die niet gevaccineerd zijn, ondertussen zijn daarvoor geen valide excuses meer aan te dragen!

Niet gevaccineerden zijn dus wel degelijk de reden dat de zorg voor anderen niet meer voldoende beschikbaar is.

 

Dus ik ben benieuwd hoe jij die niet gevaccineerden weg wilt houden van het bezetten van de zorg.

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

 

Tot die tijd zeg ik tegen je, wil je niet de maatschappij beschermen, blijf dan weg van die maatschappij!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Viroloog van Ranst: de deltavariant in de intensieve zorg is het grootste probleem.

 

80% van de patiënten met zware ziekte verschijnselen heeft de Delta variant.

In het universitair ziekenhuis in Leuven waar hij werkt, ziet de Belg dat het overgrote deel van de ernstig zieke coronapatiënten momenteel de deltavariant heeft.

 

De deltavariant van het coronavirus is in de Belgische samenleving nog steeds niet verdrongen door de omicronvariant, waardoor het er op lijkt dat deze variant blijft.

 

Het goede nieuws is in elk geval dat de immuniteit van de bevolking toeneemt, door vaccinaties of door infecties.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, theparasol zei:

Angst onstaat als er een bedreiging is en jij ben de veroorzaker daarvan.

 

Toen we nog met speren achter mammoeten aan renden wel ja. Tegenwoordig is angst een slechte raadgever en spreken we meer van een angstsyndroom. Ik som het even op:

 

  • Veel piekeren over dingen die zouden kunnen gebeuren, terwijl daar geen directe reden voor is
  • Lange tijd achter elkaar angstig, gespannen en somber zijn
  • Last hebben van lichamelijke klachten zoals trillen, beven, hartkloppingen en/of een gevoel van duizeligheid
  • Situaties uit de weg gaan
  • Bang zijn om de controle te verliezen, een bepaalde handeling steeds opnieuw uitvoeren
  • Voortdurend bang zijn om ziek te worden
  • Vaak terugdenken aan nare gebeurtenissen

 

Herkenbaar?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En nu de realiteit, in Nederland tot nu toe 21.000 dodelijke slachtoffers van corona, en dat zijn slechts de officieel geregistreerden.

Het werkelijke aantal ligt hoger. In Europa is het aantal slachtoffers ondertussen ruim 1.5 miljoen doden.

Een veelvoud met schade aan de gezondheid, long covid slachtoffers, die maanden of jaren de effecten van een covid besmetting moeten dragen.

 

Een prikje in je arm kan dat voorkomen, niet alleen voor jou, maar je beschermt ook je omgeving.

De enige argumenten die jij hebt om niet mee te doen zijn niet steekhoudend.

 

Dus wederom de vraag aan jou, wat ga jij doen in deze maatschappij om het verspreiden van covid tegen te gaan?

 

Of indien jij geen antwoord hebt, mag de maatschappij dan voor jou bepalen wat je moet laten om de maatschappij te beschermen.

 

 

Iedereen die een dierbare verloren heeft aan covid beseft dat niets doen geen oplossing is!

 

 

Degene, die niets doen als oplossing aandroeg en daarvoor een beweging opzette, " herstel NL" , Robin Fransman, heeft dat met zijn leven moeten bekopen!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

  • Veel piekeren over dingen die zouden kunnen gebeuren, terwijl daar geen directe reden voor is
  • Lange tijd achter elkaar angstig, gespannen en somber zijn
  • Last hebben van lichamelijke klachten zoals trillen, beven, hartkloppingen en/of een gevoel van duizeligheid
  • Situaties uit de weg gaan
  • Bang zijn om de controle te verliezen, een bepaalde handeling steeds opnieuw uitvoeren
  • Voortdurend bang zijn om ziek te worden
  • Vaak terugdenken aan nare gebeurtenissen

 

Herkenbaar?

 

Bij mij is het antwoord 8 keer nee.

Maar jij bent zo krampachtig bezig om te ontkennen dat er iets aan de hand is dat ik mij afvraag of jij dat doet omdat je zelf zo bang bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Jouw spuit zorgt ervoor dat jij, met een beetje geluk, minder ziek wordt. Niet meer dan dat!

Liever iets beschermd , dan niks !!

 

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Mijn vriendin heeft inmiddels 3 prikken, nog geen booster. Ze werken alleen niet. Ze heeft de optie om bang te zijn of gewoon door te gaan met haar leven. Ze kiest voor het laatste. En dat is ook mijn advies aan jullie.

Wacht .... uw vriendin is gevaccineerd ??

 

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Ze kiest voor het laatste. En dat is ook mijn advies aan jullie.

Heb jij dan geen schrik om corona te krijgen ??

En indien u toch corona krijgt , wat dan ??

 

3 uren geleden, Psychosammie zei:

De grap is dat jij dat op dit moment ook kunt zijn zonder dat je er weet van hebt.

Oh , jij vindt het zelfs grappig ?? Leg eens uit , aub ??

 

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Er is niks mis met mijn medische status.

Zelfs meer dan u denkt !!

 

 

4 uren geleden, theparasol zei:

Wat ik niet prima vind is dat de groep ongevaccineerden wel langdurige zorg claimen waardoor zorg capaciteit bedoelt voor niet covid patienten uitgesteld wordt.

Helemaal mee akkoord !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

De enige argumenten die jij hebt om niet mee te doen zijn niet steekhoudend.

 

Tja, dan zijn we uitgepraat.

 

16 minuten geleden, ceesv zei:

Dus wederom de vraag aan jou, wat ga jij doen in deze maatschappij om het verspreiden van covid tegen te gaan?

 

Niets! Behandel het gewoon als een griep. Zie mijn betoog hierboven ergens. Ik geloof dat ze dat in Spanje nu ook gaan doen.

 

19 minuten geleden, ceesv zei:

Robin Fransman, heeft dat met zijn leven moeten bekopen!

 

Net als bij de gewone griep zou hij dus baat gehad hebben bij een vaccinatie. Maar dat is iets heel anders dan de gehele bevolking tot vaccinatie te dwingen.

 

22 minuten geleden, ceesv zei:

in Nederland tot nu toe 21.000 dodelijke slachtoffers van corona

 

Daar zal ook nog wel een discussie over komen. Verschillende landen hebben al toegegeven verkeerd geteld te hebben. Slachtoffers van een verkeersongeval kwamen in het ziekenhuis en bleken corona te hebben. Die werden geteld als corona ziekenhuisopname. Als zo'n slachtoffer overleed aan de verwondingen werd hij meegeteld als corona dode.

 

En kijk eens naar de sterftecijfers van de gewone griep. Zit niet zoveel verschil in toch?

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, cookie monster zei:

Wacht .... uw vriendin is gevaccineerd ??

 

Als je een beetje meegelezen had, had je dat geweten. Maar wat is de relevantie van deze vraag?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Psychosammie zei:

Maar wat is de relevantie van deze vraag?

Ik heb al uw antwoorden gelezen !!

Gij vindt het ok dat uw vriendin zich liet vaccineren ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, cookie monster zei:

Liever iets beschermd , dan niks !!

 

Maar dat is jouw vrije keuze en dat kan dus.

 

15 minuten geleden, cookie monster zei:

Heb jij dan geen schrik om corona te krijgen ??

En indien u toch corona krijgt , wat dan ??

 

Zoals gezegd, angst is een slechte raadgever. Dus nee, ik ben niet bang. Als het zover komt zien we wel weer. Wie weet heb ik het al gehad, hoewel ik de afgelopen 20 jaar niet meer ziek geweest ben.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...