Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, cookie monster zei:

Gij vindt het ok dat uw vriendin zich liet vaccineren ??

 

Volgens mij hebben we het nu al 385.000 pagina's op deze site over de vrijheid van wel / niet vaccineren. Blijkbaar denk je nog steeds dat ik tegen vaccineren ben. Nee dus! Voor ouderen en mensen met gezondheidsproblemen vooral doen. Maar onzin voor gezonde mensen. Maar als je het wil, dan vooral doen.

 

Het gaat pas mis als gevaccineerden menen dat ze dat ook kunnen afdwingen bij mensen die er niet voor kiezen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dus wederom de vraag, wat ga je doen in deze maatschappij om de verspreiding van covid te voorkomen?

10 minuten geleden, Psychosammie zei:

Niets! Behandel het gewoon als een griep.

Dan heeft de maatschappij daarmee ook het recht om je te beperken in je bewegingsvrijheid, en zelfs je achter in de rij te plaatsen indien je een levensreddende behandeling nodig zou hebben.

 

Waarom zou een hartpatiënt zijn plaats in die rij moeten afstaan?

Voor jou principes?

 

En dan vindt je het raar dat steeds meer burgers tenderen naar deze strategie?

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Psychosammie zei:

Blijkbaar denk je nog steeds dat ik tegen vaccineren ben. Nee dus! Voor ouderen en mensen met gezondheidsproblemen vooral doen. Maar onzin voor gezonde mensen

Laat dat nou net de woorden zijn van Robin Fransman. (R.I.P.)

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bizarre is, Psychosammie, dat je steeds weer blijft beweren dat het niets anders is dan een griepje zoals je vanaf het begin deed. Terwijl ieder mens met een IQ groter dan 70 inmiddels wel doorheeft dat het totaal iets anders is.

Jij vindt het je vrijheid om een vaccin te weigeren, ook al kun je weten dat de weigeraars voor tig duizenden doden zorgen. Maar vrijheid is echt iets anders dan alleen maar profiteren en onverschillig wat de gevolgen zijn in super egoïsme alles doen en laten en geen enkele rekening met anderen houden. Jij hebt een uiterst bizar idee van wat vrijheid is, iets wat ik ook bij walgelijke figuren als Baudet tegenkom met hun idee van vrijheid is gewoon je gang gaan en de gevolgen voor anderen zijn niet relevant..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ceesv zei:

Dan heeft de maatschappij daarmee ook het recht om je te beperken in je bewegingsvrijheid

 

Nee dus.

 

33 minuten geleden, ceesv zei:

en zelfs je achter in de rij te plaatsen indien je een levensreddende behandeling nodig zou hebben

 

Er worden altijd keuzes gemaakt want de zorg was al rot. Maar de door jou voorgestelde keuzes worden gelukkig niet gemaakt.

Ohh, ga jij maar achterin de rij want:

  • Altijd gerookt
  • Gevaarlijke sporten gedaan
  • Niet biologisch gegeten
  • Te veel rood vlees gegeten
  • Te hard gereden
  • Geen helm op je kinderfietsje
  • Rotje afgestoken
  • Drugs
  • Niet woke genoeg
  • Geen QR code
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, minplus zei:

Het bizarre is, Psychosammie, dat je steeds weer blijft beweren dat het niets anders is dan een griepje zoals je vanaf het begin deed. Terwijl ieder mens met een IQ groter dan 70 inmiddels wel doorheeft dat het totaal iets anders is.

 

Hoe verklaar jij dan dat andere landen dat ook gaan inzien? https://www.ad.nl/buitenland/spanje-beschouwt-corona-voortaan-als-griep~a3b908ac/

8 minuten geleden, minplus zei:

Jij vindt het je vrijheid om een vaccin te weigeren, ook al kun je weten dat de weigeraars voor tig duizenden doden zorgen.

 

Nee hoor, in jouw optiek zijn het alleen de weigeraars die dood gaan (niet erg dus) en mensen met ernstige gezondheidsklachten maar die kunnen het net zo goed van een gevaccineerde hebben gekregen.

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, Psychosammie zei:

Hoe verklaar jij dan dat andere landen dat ook gaan inzien? https://www.ad.nl/buitenland/spanje-beschouwt-corona-voortaan-als-griep~a3b908ac/

Misschien heb je deze posting gemist?

 

2 uren geleden, ceesv zei:

Viroloog van Ranst: de deltavariant in de intensieve zorg is het grootste probleem.

 

80% van de patiënten met zware ziekte verschijnselen heeft de Delta variant.

In het universitair ziekenhuis in Leuven waar hij werkt, ziet de Belg dat het overgrote deel van de ernstig zieke coronapatiënten momenteel de deltavariant heeft.

 

De deltavariant van het coronavirus is in de Belgische samenleving nog steeds niet verdrongen door de omicronvariant, waardoor het er op lijkt dat deze variant blijft.

 

Het goede nieuws is in elk geval dat de immuniteit van de bevolking toeneemt, door vaccinaties of door infecties.

 

 

Ik vraag mij af of jij nog rustig slaapt, wanneer door jouw nalatigheid iemand in jouw directe omgeving het leven laat aan corona.

 

Onze maatschappij wordt gedragen door solidariteit, iets wat ik bij jou als deelnemer van dezelfde maatschappij mis.

Wel de lusten, maar niet de lasten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus,

 

 

Quote

Jij vindt het je vrijheid om een vaccin te weigeren, ook al kun je weten dat de weigeraars voor tig duizenden doden zorgen.

 

Telling klopt niet !

 

Quote

Jij vindt het je vrijheid om een vaccin te weigeren,

 

Ja !!!

 

Quote

ook al kun je weten dat de weigeraars voor tig duizenden doden zorgen.

 

Dat kun je ook omdraaien, als je dat doet zou het kloppen !!!!!

 

PS > Ik ben geen dokter <

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Hoe verklaar jij dan dat andere landen dat ook gaan inzien? https://www.ad.nl/buitenland/spanje-beschouwt-corona-voortaan-als-griep~a3b908ac/

 

Nee hoor, in jouw optiek zijn het alleen de weigeraars die dood gaan (niet erg dus) en mensen met ernstige gezondheidsklachten maar die kunnen het net zo goed van een gevaccineerde hebben gekregen.

 

 

 

Dat landen doorkrijgen dat het een permanent met nieuwe varianten aanwezig virus zal zijn net als griep was iets wat voor wetenschappers vanaf het begin al duidelijk was. Het is nl een corona-virus..........

 

Het zijn mensen van alle leeftijden die doodgaan, ouwetjes, jonge sporters, kinderen, gezonde 40-ers enz. De kans dat ze het van een gevaccineerde krijgen is 10x kleiner. Dat weet jij ook echt wel als je hebt begrepen wat je buiten je bubbel leest als je daar al iets leest maar het interesseert je geen ruk.

Sorry, maar ik heb een hoge indruk van je bij veel dingen, maar waar het covid betreft....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Zilverster zei:

@minplus,

 

 

 

Telling klopt niet !

 

 

Ja !!!

 

 

Dat kun je ook omdraaien, als je dat doet zou het kloppen !!!!!

 

PS > Ik ben geen dokter <

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

Je PS is duidelijk.

 

Verder kun je de zaak zo te zien niet helemaal overzien cq begrijpen.

Klopt het dat je op het VWO geen beta-opleiding hebt gehad met bio in je pakket? Of vergis ik me?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Toen we nog met speren achter mammoeten aan renden wel ja. Tegenwoordig is angst een slechte raadgever en spreken we meer van een angstsyndroom. Ik som het even op:

 

  • Veel piekeren over dingen die zouden kunnen gebeuren, terwijl daar geen directe reden voor is
  • Lange tijd achter elkaar angstig, gespannen en somber zijn
  • Last hebben van lichamelijke klachten zoals trillen, beven, hartkloppingen en/of een gevoel van duizeligheid
  • Situaties uit de weg gaan
  • Bang zijn om de controle te verliezen, een bepaalde handeling steeds opnieuw uitvoeren
  • Voortdurend bang zijn om ziek te worden
  • Vaak terugdenken aan nare gebeurtenissen

 

Herkenbaar?

 

Totaal niet herkenbaar en sterker nog het gebruik van de frase "angst is een slecht raadgever" in de corona discussie en het opschakelen naar angstsyndroom en een lijstje met opsomming opvoeren werkt me op de lachspieren.

Angst is wel degelijk een raadgever. Het dwingt je tot handelen om een onaangename situatie uit de weg te gaan.

Corona is voor velen helaas al bewezen geen imaginaire angst gebleken. 

Daar zitten ook onverschilligen, roekelozen of mensen tussen die risico's niet goed kunnen inschatten en gewend zijn om altijd af te schuiven op anderen als het toch onverhoopt verkeerd uitpakt.

Kun je wel blijven roeptoeteren dat de cijfers niet correct zijn maar dat zal alleen bijval vinden in je eigen bubbeltje.

De beste verzekering tegen corona risico is in dit geval een gratis vaccin en niet een ik ben voorzichtig of ik heb recht op zorg of ik leef en ben gezond.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op de radio een correspondent uit Italië die haarfijn beschreef waardoor het  Nederlandse corona"beleid" totaal uit de rails is gelopen.

 

Samengevat:

Het Nederlandse verhaal van "draagvlak via beroep op eigen verantwoordelijkheid" is kul.

In Italië is zeer veel draagvlak voor zelfs verplicht vaccineren en amper tot geen protest.

En dat is toch opvallend.

 

Volgens deze correspondent verkrijg je ALLEEN draagvlak door HANDHAVING. En dat doet men in Italië en dat is voor de grote meerderheid een erkenning dat niet meedoen een prijs heeft. Gevolg: ga naar Rome en zie wat er allemaal gewoon open is en zie ook dat de saboteur daar een forse boete krijgt. Zonder pardon of waarschuwing met een aai over de bol. Probeer daar maar eens de carabinieri een tik te verkopen.  

Dus niet door dagelijks ruim podium te geven aan dwarsliggers die daarmee de aanpak kapen en laten verzanden in eindeloze discussies zonder oplossing (hetgeen ook hun bedoeling is: chaos). Heeft allemaal niks met "democratie" te maken.

 

Nederland, gidsland?

We kijken niet eens naar andere oplossingen van andere landen.

Een strak plan en dat uitvoeren? Niet te doen in Nederland. Elke dag een ander praatje.

 

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Zilverster zei:

@minplus,

 

Ik ben blij dat ik zo dom ben, gr.

 

Zilverster.

Waarom zou je dom zijn en er blij mee zijn? Onzin toch?

Je bent mogelijk een fantastische installateur, of een super timmerman, of een lasser van grote klasse, of een melkveehouder met kennis van zaken, of een stratenmaker, of een elektrotechnicus, of een zorgmedewerker , of, of, of.

Allemaal mensen die ik niet minder hoog acht dan een hoogleraar. Maar wel op hun vakgebied.

 

Ik heb wel problemen met een lasser of elektrotechnicus die denkt dat hij alles over virussen en covid in het bijzonder begrijpt.

 

Vandaar mijn vraag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...