Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, minplus zei:

Het is en blijft dan ook een gods-geklaagd schandaal dat het onderwijspersoneel bij alle vaccinaties de afgelopen tijd en nu nog achteraan moet schuiven. In de marktwerking wordt het beroep veracht en de gevolgen beginnen we te zien en gaan erger worden. Nederland gaat kelderen.

Er heeft een grote afbraak van onderwijs, gezondheidszorg, politie, brandweer, etc, etc plaats gevonden, want dat levert niet direct veel geld op voor aandeelhouders. Wel op lange termijn, maar het vlugge geld is het enige dat telt.

En zo heeft iedereen een mening en maar enkelen wel met argumentatie.

Zal blij zijn als straks de boel weer draait zonder dat er meerdere keren per jaar allerlei adviezen en maatregelen voor de volksgezondheid getroffen moeten worden.

Kunnen we ons eindelijk focussen op de woon, energie en klimaat crisis!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is aangetoond dat de "lockdown" maatregelen ervoor zorgen dat de druk afneemt op de zorg. Doordat het kabinet dit weet, zal het een van de hoofdmaatregelen zijn die genomen wordt, vanwege de bewezen effectiviteit. Is het een leuke maatregel? Nee, absoluut niet....

 

Achteraf lopen roepen dat het allemaal fout is / anders had gemoeten is gemakkelijk. Het kabinet heeft het algemene belang in het oog, en zal dus in het algemeen belang beslissingen nemen. In heel veel gevallen zijn de mensen die het hardste lopen klagen, de mensen die niet (veel) verder kijken dan hun eigen omgeving. Die omgeving, en de blik daarop dus ook, verandert heel erg sterk nadat er mensen uit de omgeving op de IC terecht zijn gekomen / overleden als gevolg van het niet willen laten vaccineren (om wat voor reden dan ook, met de medische gegronde redenen uitgesloten).

 

Zo ken ik op mijn werk een aantal mensen die tot voor kort 10000% anti vaccinatie waren, het een inbreuk vonden op hun privacy etc, en dat de werkgever niet een verplichting kon opleggen. Die zijn allemaal om nadat 2 van hun niet gevaccineerde colleagas besmet zijn geraakt, een op de IC ligt, en eentje jammer genoeg er niet meer is. 

Ik denk dus dat het te dicht bij kwam, en dat de ogen open zijn gegaan...

 

Het sluiten van niet essentiele winkels heeft uiteraard een grote impact op de samenleving. Maar wat ook een grote impact heeft op de samenleving is een mogelijk scenario dat je in de ziekenhuizen geen ruimte meer hebt voor meer patienten, dat er "aan de voordeur" mensen moeten worden geweigert, met mogelijkerwijs fatale aandoeningen (als die niet meteen hulp gaan krijgen) Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die al een lange tijd aan het wachten zijn op een (levensreddende / levensverlengende) operatie.

 

Mijn mening over het wel of niet vaccineren is eenvoudig. Aan  de keuze om je niet te laten vaccineren hangen consequenties vast. Als je niet vind dat je gevaccineerd moet worden, dan kan dat in het dagelijks leven beperkingen opleveren. Deze consequenties die zitten vast aan jou keuze. Op mijn werk konden de niet gevaccineerden niet meer op field service, aangezien de klant de eis stelt dat alleen 100% gevaccineerde mensen mogen komen, en field service is de manier om een aanzienlijke hoeveelheid extra inkomen te genereren. Dat is dus ook zo'n consequentie van het niet willen laten vaccineren. En hier is het ook zo dat als jij niet genoeg geld "verdient" voor de baas, je vanzelf boven aan de lijst komt te staan die geraadpleegd wordt in het geval van mogelijke inkrimpingen etc....

Begin niet over de vrijheid om zelf beslissingen te nemen over je eigen lichaam, zonder dat je bereid bent dat de buitenwereld hier dus een mening over mag hebben. Want net zo goed als jij de vrijheid hebt om die keuzes te maken, heeft de buitenwereld de vrijheid daar consequenties aan vast te hangen.

  • Bedankt 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Gerard 76 zei:

jongelui vereenzamen, wordt gewoon genegeerd.

Was vanmorgen ook in het nieuws, maar liefst 25% van de jongeren liepen rond met zelfmoord gedachten 😲

 

Wat ik me dan afvraag is "heeft de huidige 40+ generatie dan zo'n stel watjes op de wereld gezet dat als hun grut niet mag winkelen, niet naar het café kunnen en niet naar de sportschool dat ze het leven dan al niet meer zien zitten"?

 

Zou het dan niet eens tijd worden dat de jongeren eens iets meer gaan doen dan alleen feesten, gamen en sporten?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daaraan toe te voegen is het volgende.

Er waren voorstellen, om met een strikt deurbeleid horeca en evenementen weer open te stellen.

 

Maar wat riep de horeca in Nederland, wij gaan niet aan de deur controleren, daar zijn wij niet voor!

 

In het buitenland, wordt er wel aan de deur gecontroleerd, in Duitsland zijn de winkels open, maar je laat aan de deur je inenting bewijs zien, en je paspoort, om aan te tonen dat het werkelijk jouw vaccinaties zijn.

 

Dan moet je als bedrijfsgroep niet klagen dat je ten onder gaat.

 

Voor wat de jeugd betreft, de generatie "nee is geen antwoord", die hebben alleen voorspoed gekend en kunnen niet met tegenslagen om gaan.

Het wordt tijd dat de militaire of sociale dienstplicht weer ingevoerd wordt, en men weer leert wat incasseren en afzien betekent.

 

Het zou onze maatschappij een stuk beter maken.

 

 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gerrit B zei:

Zou het dan niet eens tijd worden dat de jongeren eens iets meer gaan doen dan alleen feesten, gamen en sporten?

Ik denk wel dat je hier een punt hebt. Hoe vaak heb je (pre-corona) niet jonge stelletjes in een restaurant oid zien zitten aan dezelfde tafel, beide met hun telefoon in de hand bezig met van alles, behalve met het met elkaar praten (direct dus, zonder tussenkomst van de telefoon....)? 

 

En dan nog eentje over de millenials:

 

 

Mooie beschrijvingen wat er nu aan de hand is... (De millenials krijgen nu ook de kinderen die worden opgevoed zoals hun zijn opgevoed...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kijk ik ook met verbazing naar, Gerrit, maar goed, ik had een prima jeugd en dus een positieve start.

Kreeg pas later botbreuken en aanverwante problemen.

Op m'n 20e moest ik zuinig zijn met winkelen en kon wel naar de kroeg maar dan een choco-tje en verder met mensen kletsen en naar de muziek luisteren, want meer kon ik me niet veroorloven.

Kan me bij Ceesv aansluiten wat dit betreft.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Big fellow zei:

Hoe vaak heb je (pre-corona) niet jonge stelletjes in een restaurant oid zien zitten aan dezelfde tafel, beide met hun telefoon in de hand bezig met van alles, behalve met het met elkaar praten (direct dus, zonder tussenkomst van de telefoon....)? 

Wanneer ik ochtends naar kantoor rijd, zie ik aan de bushalte een 20 tal scholieren staan.

Zonder uitzondering staan ze allemaal met gebogen hoofd naar een schermpje te kijken, er is er geen een die rechtstreeks met iemand praat.

Van fysio therapeuten begrijp ik dat die steeds meer jeugdigen behandelen met nek en schouder problemen.

 

Ze dragen wel allemaal netjes een mondkapje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovengenoemd is wel wat van te zeggen.

dat ontken ik ook zeker niet.

 

echter wat ik bedoelde is dat erg veel jongeren een gebrek aan sociale contacten hebben,fysiek wel te verstaan.

 

onderschat dat aub niet want ik zie het met eigen ogen gebeuren 

 

deze week is de school weer open en je ziet ze gewoon opknappen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer ik ochtends naar kantoor rijd, zie ik aan de bushalte een 20 tal scholieren staan.

Zonder uitzondering staan ze allemaal met gebogen hoofd naar een schermpje te kijken, er is er geen een die rechtstreeks met iemand praat.

Van fysio therapeuten begrijp ik dat die steeds meer jeugdigen behandelen met nek en schouder problemen.

 

 

Hier op Sat4All zitten niet veel jeugdigen, maar vooral 50-plussers. Kritiek op de jeugd is van alle tijden. Ik zie hun gedrag wel wat anders. Veel van hun houden zich ondanks alles goed staande in de maatschappij. En ja, de tijden zijn veranderd.

 

Ook ik als 50-plusser zit veel te veel op de computer en de telefoon. Gelukkig heb ik via mijn werk (ik werk verplicht thuis) nog wel veel telefonisch contact met andere mensen. Anders wordt je toch helemaal gek? Ik vind contact met andere mensen ZOOO belangrijk.

 

Wat betreft de Corona-maatregelen. Het lijkt maar niet op te houden. Veel mensen hebben er nu genoeg van. In mijn directe omgeving is iedereen gelukkig inmiddels geboosterd. Ik heb geen medelijden met gevolgen voor mensen die er bewust niet aan meedoen. Maar wat mij betreft mogen de winkels wel weer open. Wel met strengere eisen wat betreft beperkte toegang. En ja, dan moeten de winkeliers dat maar goed organiseren. Afgelopen weekend hebben wij gewinkeld in Duitsland. Daar was dat allemaal perfect geregeld. En iedereen werkt er daar in Duitsland aan mee. 

 

 

 

  

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland is er een gezegde.

 

De vis stinkt aan de kop, niet aan de staart.

 

Mag je zelf bedenken waarom het in Nederland zo beroerd loopt.😧

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I

11 minuten geleden, Noordzee zei:

 

 Maar wat mij betreft mogen de winkels wel weer open.

 

 

Ik vraag me altijd af "wat heb je dan direct zo hoog nodig dat je naar de winkel moet"?

 

Als je het vanuit het standpunt van de winkelier bekijkt dan kan ik het me heel goed voorstellen, je zal maar een winkel hebben, flink huur moeten betalen en er dan geen inkomsten tegenover hebben staan, maar als consument?

Kijk het is soms even lastig, mijn vrouw liet het strijkijzer van de trap vallen en had een nieuwe nodig, maar dan nog is het even op internet opzoeken bestellen en een half uur later in de winkel ophalen.

Maar voor de rest? wat heb je dan nodig om te moeten winkelen? Als je uit je broek scheurt heb je dan geen andere in de kast liggen?

 

Denk eerder dat veel mensen nu de weg hebben weten te vinden tot het on-line kopen en als straks alles weer open gaat dat ze dit nog steeds zullen doen. Dus zodra alles weer open gaat zal het even druk worden in de winkels maar verwacht dat daarna de klap komt en menig winkel die nu aan het overheidsinfuus hangt dan alsnog om zal vallen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die winkels weer open gaan komt iedereen tot de ontdekking dat er op veel zaken ondertussen een levertijd zit wegens gebrek aan onderdelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Ik schreef dat inderdaad vanuit het standpunt van de winkeliers. Zelf koop ik niet zoveel in winkels, los van de dagelijkse boodschappen.

Maar afgelopen weekend moesten we wel even op pad over de grens. De winterjas van mijn vrouw had het begeven en ze had geen andere meer. 

 

Ik heb het wel te doen met de kleinere winkeliers die het sowieso al niet makkelijk hebben.   

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer die winkels weer open gaan komt iedereen tot de ontdekking dat er op veel zaken ondertussen een levertijd zit wegens gebrek aan onderdelen.

 

Ik wacht inderdaad al 3 maand op een bepaald type lezer voor een toegangscontrole systeem (klant wil overal dezelfde lezers) 

Maar heb ook al meer dan 3 maand simpele maar wat grotere magneten in nalevering staan  terwijl die anders hooguit 1 a 2 weken in nalevering stonden.

Dus verwacht dat er nog wel meer prijzen flink zullen gaan stijgen door het gebrek aan spullen en productie hier in Europa zelf.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...