Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

2G nauwelijks effectiever dan 3G

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5281778/werkt-2g-beleid-beter-dan-3g-beleid-door-omikron-er-nauwelijks-meer

 

Alleen 1G zou effectiever kunnen zijn, dus iedereen testen ongeacht je vaccinatiestatus.

Dat is dus blijkbaar een andere 1G dan in Frankrijk zoals @ceesv hierboven noemt.

 

12 uren geleden, ceesv zei:

Een negatieve test geeft geen geldige QR code meer.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het parlement van Oostenrijk er donderdag mee instemt gaat er begin volgende maand een vaccinatieplicht gelden voor iedereen vanaf 18 jaar voor Oostenrijkers. Weigeraars worden niet opgesloten maar riskeren een boete van 600 tot 3.600 euro. Oostenrijk wordt het eerste Europese land met een verplichte coronavaccinatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo, ik heb vanmiddag mijn booster gekregen, de derde inenting is die van Moderna.

Naast bescherming voor de Delta variant door de eerste 2 inentingen, geeft de booster bescherming tegen de omricon variant.

 

Een eventuele besmetting zal daardoor hoogstens milde ziekte verschijnselen opleveren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, theparasol zei:

Pas over 14 dagen en over maand of 3 is je booster effect al weer weg.

Maar gelukkig hebben we tegen die tijd weer het seizoenseffect.

Zo snel echt niet, zo werken een vaccin en je afweersysteem niet.

 

Allereerst werkt de booster na een week al prima en een week later helemaal goed en krijg je zoals Ceesv al aangeeft nog hooguit lichte ziekteverschijnselen na een besmetting met omicron.

 

Ik heb al eerder aangegeven (en dat vergeet men hier steeds weer of men wil het niet weten en de meerderheid van de bevolking heeft er geen enkel benul van) dat de antistoffen na enige tijd steeds meer in aantal afnemen, antistoffen  waarmee bij een 1e dreiging de indringer binnen een paar seconden aangevallen wordt en je hebt nergens last van.

 

Maar daarna heb je nog de immuniteit via je vele soorten geheugencellen en die blijft erg lang aanwezig maar moet eerst geactiveerd worden na een besmetting. Dus je wordt dan een beetje ziek en schakelt vervolgens de indringer uit via o.a. nieuw aangemaakte antistoffen. Die geheugencellen blijven heel wat langer dan 3 maanden bestaan. Voor sommige virussen heb je ze levenslang, voor snel muterende virussen  werken ze na verloop van tijd minder maar dat zit meer in de jaar richting.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me al tijden aan de veelvuldige interviews met passanten. Ik vind het volkomen logisch als het gaat over wat men van carnaval vindt  of van sinterklaas of de gouden koets, prima.

Maar als men passanten gaat vragen over het al dan niet inenten van kinderen begint er bij mij iets te kriebelen. Niet dat de meningen van al die ouders er niet toe doen, integendeel. Maar men laat dan 2 die tegen zijn en 2 die voor zijn hun praatje doen. Prima, op zich niets mis mee en logisch want de meningen zijn verdeeld.

Maar waar ik me blauw aan erger is dat men dan niet minstens 1 iemand aan het woord laat die uitlegt dat kinderen weliswaar meestal weinig last hebben van een besmetting, maar dat de kans honderd maal groter is dat ze na een ziekte ellende voor de rest van hun leven overhouden dan na een vaccinatie. Met de wetenschappelijke gegevens van onderzoeken erbij. Het is een beetje een algemeen verschijnsel tegenwoordig, waarschijnlijk doordat de interviewers en vooral programmamakers ook weinig kennis van zaken hebben.

De huidige interviews leveren alleen maar meer verwarring bij mensen die nauwelijks begrijpen waar het over gaat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, minplus zei:

maar dat de kans honderd maal groter is dat ze na een ziekte ellende voor de rest van hun leven overhouden dan na een vaccinatie.

Tja, en niet alleen bij kinderen.

Hoorde vandaag dat een oud collega vorig voorjaar corona heeft gehad,vermoedelijk net voordat het inenten begon.

Is een gezonde 40er.

 

Nu na 1 1/2 jaar is hij blij wanneer hij in een keer de trap omhoog komt zonder halverwege te moeten rusten, long covid bepaalt zijn leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 3e inenting met Pfizer afgelopen zaterdag opgehaald. Ik heb niet verteld dat ik reeds mijn 2 shots in NL heb gehad, want ik wil gewoon het CDC papiertje (vodje) wat hier iedereen herkent / accepteert. De Europese QR code app, of het internationale inentingsboekje herkennen ze hier niet.... In mijn ogen absolute waanzin, want iedereen kan op een CDC papiertje wat schrijven, maar in je inentingsboekje komt ook een sticker. (Hier geheel afwezig!)

Dus 5 februari de vierde erin, en dan ben ik hopelijk erg goed beschermd... 🙂 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Big fellow zei:

Ik heb mijn 3e inenting met Pfizer afgelopen zaterdag opgehaald. Ik heb niet verteld dat ik reeds mijn 2 shots in NL heb gehad, want ik wil gewoon het CDC papiertje (vodje) wat hier iedereen herkent / accepteert. De Europese QR code app, of het internationale inentingsboekje herkennen ze hier niet.... In mijn ogen absolute waanzin, want iedereen kan op een CDC papiertje wat schrijven, maar in je inentingsboekje komt ook een sticker. (Hier geheel afwezig!)

Dus 5 februari de vierde erin, en dan ben ik hopelijk erg goed beschermd... 🙂 

Dit snap ik niet helemaal, maar ik ruik ergens een negatieve benadering of vergis ik me totaal, zo van ik doe het voor een papiertje maar voor de rest is het voor mij lulkoek want het hep nerruggens voor nodig en het zal me verder worst zijn zolang ik met een papiertje maar meer mag.

Waarom niet verteld dat je al 2 vaccinaties hebt gehad? Want na 2x Pfitzer is Moderna een betere extra beveiliging. En waarom over 2 weken een 4e vaccinatie, want dat slaat nergens op? Behalve voor een vreemd papiertje?

Het gaat niet over papiertjes maar over je gezondheid en risico's om jezelf en anderen doodziek te maken.

Of zie ik het helemaal verkeerd waar het jouw benadering en intenties betreft?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat zijn probleem bij de internationale erkenning van de papieren zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, minplus zei:

Ik erger me al tijden aan de veelvuldige interviews met passanten. Ik vind het volkomen logisch als het gaat over wat men van carnaval vindt  of van sinterklaas of de gouden koets, prima.

Maar als men passanten gaat vragen over het al dan niet inenten van kinderen begint er bij mij iets te kriebelen. 

Wat er inhoudelijk gezegd wordt is niet belangrijk. Belangrijk is dat elke huidskleur en elke leeftijdsgroep zijn zegje mag doen. Dat heet politiek correct. Wappies worden niet ondervraagd. Dat is namelijk niet politiek correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ik denk dat zijn probleem bij de internationale erkenning van de papieren zit.

Zou helemaal kunnen, dat is iets waar ik totaal geen last van heb want ik hoef niets internationaal en wat ik niet direct kan overzien.

Maar dan nog neem je de vaccinaties 100% serieus en optimaal want het gaat vooral om je eigen overleven en dat van anderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat dit alles zegt over de omgang met vaccinatie.

Op 12-1-2022 om 20:13, Big fellow zei:

Het is aangetoond dat de "lockdown" maatregelen ervoor zorgen dat de druk afneemt op de zorg. Doordat het kabinet dit weet, zal het een van de hoofdmaatregelen zijn die genomen wordt, vanwege de bewezen effectiviteit. Is het een leuke maatregel? Nee, absoluut niet....

 

Achteraf lopen roepen dat het allemaal fout is / anders had gemoeten is gemakkelijk. Het kabinet heeft het algemene belang in het oog, en zal dus in het algemeen belang beslissingen nemen. In heel veel gevallen zijn de mensen die het hardste lopen klagen, de mensen die niet (veel) verder kijken dan hun eigen omgeving. Die omgeving, en de blik daarop dus ook, verandert heel erg sterk nadat er mensen uit de omgeving op de IC terecht zijn gekomen / overleden als gevolg van het niet willen laten vaccineren (om wat voor reden dan ook, met de medische gegronde redenen uitgesloten).

 

Zo ken ik op mijn werk een aantal mensen die tot voor kort 10000% anti vaccinatie waren, het een inbreuk vonden op hun privacy etc, en dat de werkgever niet een verplichting kon opleggen. Die zijn allemaal om nadat 2 van hun niet gevaccineerde colleagas besmet zijn geraakt, een op de IC ligt, en eentje jammer genoeg er niet meer is. 

Ik denk dus dat het te dicht bij kwam, en dat de ogen open zijn gegaan...

 

Het sluiten van niet essentiele winkels heeft uiteraard een grote impact op de samenleving. Maar wat ook een grote impact heeft op de samenleving is een mogelijk scenario dat je in de ziekenhuizen geen ruimte meer hebt voor meer patienten, dat er "aan de voordeur" mensen moeten worden geweigert, met mogelijkerwijs fatale aandoeningen (als die niet meteen hulp gaan krijgen) Dan heb ik het nog niet eens over de mensen die al een lange tijd aan het wachten zijn op een (levensreddende / levensverlengende) operatie.

 

Mijn mening over het wel of niet vaccineren is eenvoudig. Aan  de keuze om je niet te laten vaccineren hangen consequenties vast. Als je niet vind dat je gevaccineerd moet worden, dan kan dat in het dagelijks leven beperkingen opleveren. Deze consequenties die zitten vast aan jou keuze. Op mijn werk konden de niet gevaccineerden niet meer op field service, aangezien de klant de eis stelt dat alleen 100% gevaccineerde mensen mogen komen, en field service is de manier om een aanzienlijke hoeveelheid extra inkomen te genereren. Dat is dus ook zo'n consequentie van het niet willen laten vaccineren. En hier is het ook zo dat als jij niet genoeg geld "verdient" voor de baas, je vanzelf boven aan de lijst komt te staan die geraadpleegd wordt in het geval van mogelijke inkrimpingen etc....

Begin niet over de vrijheid om zelf beslissingen te nemen over je eigen lichaam, zonder dat je bereid bent dat de buitenwereld hier dus een mening over mag hebben. Want net zo goed als jij de vrijheid hebt om die keuzes te maken, heeft de buitenwereld de vrijheid daar consequenties aan vast te hangen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...