Ga naar inhoud


Kaarten VOL abonnement geblokkeerd.


ton68

Aanbevolen berichten


Waarom dan een VOL abo genomen? Dat is namelijk IPTV (via de App of Internet browser). Die kaart was slechts bijzaak….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er waren in die tijd mensen, die hun Satelliet abo omgeruild hebben omdat het IP abo met kaart goedkoper was.

 

Wij hebben hier nooit begrepen waarom Cd deze vorm van abo aangeboden heeft.

Die gratis sat kaart bij dat ip abo heeft maar kort geduurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was toen toch al aangegeven dat het een tijdelijke actie betrof? Het was gewoon een lokkertje. X-aantal klanten voor de toen nieuwe IPTV dienst.. Kaartje erbij (gratis, en voor korte aanmeldperiode). Kaartje weg, klant blijft toch wel (marketing les #10). Prijs daarna gelijktrekken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Er was toen toch al aangegeven dat het een tijdelijke actie betrof? Het was gewoon een lokkertje. X-aantal klanten voor de toen nieuwe IPTV dienst.. Kaartje erbij (gratis, en voor korte aanmeldperiode). Kaartje weg, klant blijft toch wel (marketing les #10). Prijs daarna gelijktrekken…

 

Nee, dat klopt niet.

 

Toen Canal Digitaal met de IPTV pakketten op de markt kwam, was er een onduidelijkheid over de rechten en plichten over het moeten blijven uitzenden via de satelliet. Toen de onduidelijkheid weg was, of mogelijk een aanpassing in de overeenkomst met de aangeboden zenders was, heeft Canal Digitaal aangekondigd de smartcards voor satelliet uit te schakelen.

 

Je kon weer terug naar de satelliet via een satelliet abonnement, dan bleef je smartcard werken of je kreeg een nieuwe, dat stukje weet ik niet meer.

 

Voor IPTV kom ik alleen nog het "BOMVOL" pakket tegen, weet iemand of het "VOL" pakket nog af te sluiten is, want ik moet geen voetbal op mijn televisie?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

Je kon weer terug naar de satelliet via een satelliet abonnement, dan bleef je smartcard werken of je kreeg een nieuwe, dat stukje weet ik niet meer.

 

de Plannen van Canal Digitaal zijn wel aangekondigd maar ook weer volledig van tafel geveegd en dat met groot nieuws op dit forum verkondigd.

dus je moet beter lezen om over voornemens, feiten en aannames geen kletspraat te schrijven.

Bovendien zit je te mauwen in iemand anders zijn vraagstelling en topic.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal was dat je een abbo afsloot bij CD (vol of bomvol). Helaas heb ik de screenshot niet meer maar er stond bij dat je ook satelliet ontvangst zou behouden. Dat was ook verwarrend want nergens stond hoe. Je zou een smartcard krijgen. Dat hebben ze vrij snel gestopt en de tekst was toen ook weg bij de info over deze 2 abbo's, Ik heb er toen achter aangebeld waar mijn smartcard bleef. Ik kreeg als reactie aangezien  u voor die en die datum VOL heeft besteld stuur ik u die alsnog toe.

 

Zo gezegd zo gedaan je kreeg een envelop met een smartcard verder niets. Een leek kan daar niets mee. Hobbyisten zoals ons wel ik heb dus ca 3 jaar kunnen kijken middels  Oscam.

 

p.s. voor de duidelijkheid ik was dus geen CD klant

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

@ton68 Wat me wel opvalt is dat bij jouw kaart bij ‘ROM’ iets vreemds staat..

9F033A5E-45D7-41C0-AE47-0F67301BEAB7.thumb.jpeg.ec927b66b4af2ceac8ad485848ff81a7.jpeg

Bij die kaarten staat normaal iets van DNSP…..ROM L4G

 

@ Mimisiku

 

Nu staat het wel anders vreemd allemaal. Maar na een heractivatie en vanacht op NPO 1 laten staan blijkt dat de kaart daadwerkelijk is afgesloten. Gisteren NL ziet abbo afgesloten ( 1e maand gratis/proef) Ik kan zeggen prima beeld en scheelt ook nog weer € 4,00 per maand.

Screenshot 2022-02-19 at 09-48-12 OSCam r11678 (Entitlements).png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

Ik heb met diezelfde PBM van C000000000000000 gewoon het 'riant' pakket nadat ik die per 1 januari heb teruggezet van Royaal. Kennelijk gebeurt er iets in de nagra layer dat wij niet zien.

 

Dat denk ik niet, wellicht dat je nog een keer een her-activatie moet doen.

 

C00 en E00 was altijd de Free To View PBM.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Codx zei:

Dat denk ik niet, wellicht dat je nog een keer een her-activatie moet doen.

Dat heeft weinig zin omdat ik precies het pakket aan zenders ontvang waar ik voor betaal. Dit is overigens al na een heractivatie die nodig was omdat 'iemand' de unique-emms had geblokkeerd. 😉

Bij mijn weten was C00 altijd al het basispakket. Voor royaal had ik E80 als PBM. Als een andere kaart niets ontvangt met diezelfde C00 moet het verschil elders liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nader inzien denk ik te weten welke truc CanalDigitaal gebruikt. Bij de heractivatie heb ik natuurlijk in de log meegekeken. In eerste instantie kregen providers CanalDigitaal en Managment exact dezelfde datum, net als nu bij de TS.

 

Enkele seconden later kwam er echter al een emm die de datum van provider canaldigitaal een week in tijd terug draaide. Gedurende de korte tijd dat beide providers dezelfde datum hadden kreeg ik de response 'unsubscribed'.

Beide providers mogen dus niet dezelfde datum hebben om beeld te krijgen. Die specifieke emm werd ook nooit meer herhaald, alle andere u-emm's zijn nog enkele dagen herhaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een ‘relic of the old days’ bij Seca. Bij Seca1 was de datum leidend. Alleen zag je in de firmware nooit de ‘management’ datum. Alleen die van je pakket. Datum niet in de toekomst gaf dan i.d.d. ‘Geen rechten’…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zeeteefje zei:

Enkele seconden later kwam er echter al een emm die de datum van provider canaldigitaal een week in tijd terug draaide. Gedurende de korte tijd dat beide providers dezelfde datum hadden kreeg ik de response 'unsubscribed'.

Beide providers mogen dus niet dezelfde datum hebben om beeld te krijgen. Die specifieke emm werd ook nooit meer herhaald, alle andere u-emm's zijn nog enkele dagen herhaald.

 

Nee dat is niet waar, je kunt prima dezelfde datum  op management en provider hebben.  Wat een heractivatie doet is eerst alles wipen en daarna opnieuw de tiers in het juiste pakket zetten, maar soms staan er dingen bij CDS niet goed. Dan kun je rare situaties verwachten.  Ook zorgen die unieke emm's er voor dat je  kaart bijv. anti-cs gaat doen in tegenstelling tot bepaalde zakelijke kaarten. 

 

Die datum van een week terug komt omdat de shared emm's ook lopen voor de provider en management tier en die de gezette datum weer rustig overschrijven.

 

Maar wat er wel soms gebeurd, als een wijziging niet goed is doorgekomen op de kaart, dan kan het zijn dat de provider tier op den duur niet meer update (in oscam gaat die dan naar ERROR) dan heb je wel nog steeds beeld tot die verloopt maar zul je toch een heractivatie moeten doen om die PBM weer overeen te laten komen met de shared emm die ze uitzenden.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...